اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تاکید بر استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی نظامی

چین در اولین اجلاس بین‌المللی هوش مصنوعی نظامی که این هفته با میزبانی مشترک هلند و کره جنوبی در لاهه برگزار شد، خواستار استفاده مسئولانه همه کشورها از هوش مصنوعی نظامی شد.

تاکید بر استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی نظامی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که به لطف راه‌اندازی برنامه ChatGPT OpenAI، علاقه به هوش مصنوعی در بالاترین حد خود قرار دارد و اوکراین از سیستم‌های شناسایی چهره و هدف‌گیری به کمک هوش مصنوعی در درگیری خود با روسیه استفاده کرده است.

تان جیان، نماینده چین در این اجلاس گفت کشورها باید از تلاش برای دستیابی به برتری نظامی و هژمونی مطلق از طریق هوش مصنوعی خودداری کرده و فعالیت‌های خود در این زمینه را از طریق سازمان ملل متحد پیگیری کنند.

تان افزود: "چین با ایجاد موانع مصنوعی در حوزه علم و فناوری، مخالف است و علاقه دارد همه کشورها به طور کامل از حق توسعه فناوری و استفاده صلح‌آمیز از آن برخوردار شوند. این کشور همواره از طریق تقویت مداوم تحقیقات قانونی، نظامی، فناورانه و اخلاقی و بهبود حاکمیت امنیتی مرتبط، اهمیت زیادی به هوش مصنوعی داده است.

تان افزود، تا کنون، چین دو پیشنهاد در مورد تنظیم کاربرد هوش مصنوعی نظامی و تقویت حاکمیت اخلاقی آن به سازمان ملل ارائه کرده است.

در مجموع بیش از ۸۰ کشور با بیش از ۱۷۰۰ شرکت کننده از دولت‌ها، اتاق‌های فکر، شرکت‌ها و مؤسسات تحقیقاتی علمی در این اجلاس شرکت کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول