اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

کارگران و بازنشستگان کشتارگاه ایلام، 6 ماه بدون حقوق!/ مسئولین: تا پایان سال معوقات پرداخت می‌شود

مشکل کشتارگاه دام ایلام پس از مدت‌ها هنوز هم ادامه دارد، به نحوی که این روزها شاهد عدم پرداخت 6 ماهه حقوق کارگران و بازنشستگان این مجموعه هستیم.

کارگران و بازنشستگان کشتارگاه ایلام، 6 ماه بدون حقوق!/ مسئولین: تا پایان سال معوقات پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اغلب تعریف رابطه کاری، به روابط بین کارگر و کارفرما اشاره دارد. قانون کار کشور ما به چنین روابطی پرداخته است و مقررات لازم در حوزه کار و محیط کار را صراحتا تشریح کرده است.

کارگر از لحاظ این قانون، کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق‌السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند.کلیه افرادی که برای کارفرما کار انجام می‌دهند و در ازای آن دستمزد مشخصی را دریافت می کنند، به عنوان کارگر شناخته شده‌اند.

قول مسوولان سرانجامی نداشته است...

حال این روزهای کارگران واحد کشتارگاه صنعتی ایلام به دلیل عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا خوب نیست؛ یکی از کارگران شاغل در این واحد صنعتی در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به اینکه بارها قول‌هایی از سوی مسوولان کشتارگاه جهت دریافت به موقع حق و حقوق خود داشته‌ایم اما همچنان کارگران این مجموعه با مشکل فوق دست و پنجه نرم می‌کنند.

علی احمدی دیگر کارگر این کشتارگاه گفت: با توجه به تورم اخیر در بازار و هزینه‌های بالای اجاره بها و دیگر مایحتاج زندگی به علت عدم پرداخت حقوق کارگران کشتارگاه با مشکلات زیادی مواجه هستند.

یکی دیگر از کارگران نیز گفت: نزدیک به ۵ ماه است ما در این مجموعه‌ بدون دستمزد کار کرده و با وجود پیگیری‌های فراوان نتیجه‌ای کسب نکرده ایم.

حقوق بازنشستگان نیز پرداخت نشده است !

گفتنی است مشکل پرداخت حقوق فقط به کارگران برنگشته و بازنشستگان این کشتارگاه نیز به مشکل برخورده‌اند به نحوی که بازنشستگان هم نزدیک به 6 ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

یاسر رشیدی یکی از این بازنشستگان می‌گوید: با وجود اینکه همسرو فرزندانم در مضیقه هستند و گرچه باید در منزل بوده و استراحت کنم، به اجبار مسافرکشی کرده تا بتوانم مایحتاج خانواده‌ام را تامین کنم.

هزینه های بالا و درآمد پایین؛ علت اصلی عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران

امامی مدیر کشتارگاه صنعتی ایلام در این رابطه‌ به خبرنگار فارس گفت: کشتارگاه صنعتی ایلام با وجود ظرفیت کشتار روزانه‌ ۱۰۰۰ راس دام این روزها به دلیل کشتار غیر مجاز تنها به کشتار کمتر از ده راس بسنده کرده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های بالای این کشتارگاه و درآمد پایین آن از عمده مشکلاتی است که گریبان این مجتمع صنعتی را گرفته است، افزود: در فصل پاییز سال جاری بالغ بر ۲۷۸ میلیون تومان در این مجموعه‌ هزینه شده و تنها ۳۳ ملیون تومان درآمد داشته است و این باعث شده است مجموعه‌ که با ۷۰ نفر نیرو شروع به کار کرده امروز تنها ۲۳ نفر نیرو را در اختیار داشته باشد.

گفتنی است، کشتار غیر مجاز روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ راس دام در سطح استان یکی از عمده‌ترین مشکلات این کشتارگاه است که می‌طلبد دامپزشکی با ورود قاطعانه در مقابل آن بایستد.

قول پرداخت تمامی معوقات تا پایان سال

وی با اعلام قول مساعد به کارگران می‌گوید: بنده این قول رابه کارگران این کشتارگاه خواهم داد تا پایان سال تمام موقعات حقوقی به همراه با عیدی را از این مجموعه را دریافت کنند.

لزوم آگاهی بخشی به مردم از طریق رسانه‌ها و بازگو کردن مشکلات ذبح غیربهداشتی می‌تواند از طرفی سلامت مردم را و از طرفی دیگر کمک به اشتغال هم‌استانی هایمان را در پی داشته باشد.

به هر طریق مشکلات و معضلات کشتارگاه ایلام نیاز به عزمی راسخ دارد، مسوولان کشوری و استانی با کمک سرمایه‌گذار این طرح می‌توانند علاوه بر رونق تولید به اشتغال بیشتر در استان کمک کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول