اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام حزب الله: راه حل بحران لبنان، لغو تحریم‌های آمریکاست

رئیس شورای اجرایی حزب الله با بیان اینکه راه حل بحران لبنان، لغو تحریمهای آمریکا علیه این کشور است، گفت که هدف از جنگ اقتصادی واشنگتن، نابودی انسانهاست.

مقام حزب الله: راه حل بحران لبنان، لغو تحریم‌های آمریکاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان امروز یکشنبه تأکید کرد که این جنبش با طرح و برنامه و توانمندیهای خود، با تحریمهای آمریکا مقابله خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی لبنان به نقل از صفی الدین گزارش داد، پیشنهادهایی که برخی در لبنان برای تسلیم شدن در برابر آمریکا می‌دهند، کارگشا نیست و هیچ مشکلی از لبنان را حل نخواهد کرد؛ نه در مسئله ریاست جمهوری، نه مسئله اقتصادی.

وی با بیان اینکه راه حل بحران لبنان، لغو تحریمهای آمریکا علیه این کشور و نبستن دریچه راهکارها به روی آن است، تصریح کرد، کسانی که به حزب الله حمله می‌کنند و علیه آن دست به توطئه می‌زنند، باید از خود خجالت بکشند.

این مقام حزب الله با اشاره به اینکه تلاش این افراد و اربابانشان برای ضربه زدن به حزب الله ناکام خواهد ماند، خاطر نشان کرد، تحریمهای آمریکا علیه لبنان و کشورهایی که همسوی آن نیستند، مانند جنگی است که شدت آن از جنگ نظامی کمتر نیست.

صفی الدین با بیان اینکه هدف از جنگ اقتصادی کشتن و نابودی انسانهاست، عنوان کرد، هدف اصلی حزب الله، حمایت از کرامت انسان و بالا بردن جایگاه آن است؛ بر خلاف محور غربی که هدفش نابودی انسان در تمامی زمینه‌های اخلاقی و زندگی است.

در همین ارتباط، «حسن مقلد»کارشناس اقتصادی برجسته در لبنان که اخیرا وی و دو فرزندش و صرافی آنها در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند، تأکید کرد که واشنگتن عامل اصلی بحران لبنان است.

وزارت خزانه داری آمریکا چهارم بهمن ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه حسن مقلد، صراف لبنانی و صرافی‌اش به اتهام روابط مالی آنها با حزب الله اعمال کرد.  پسران مقلد به نام‌های «ریان» و «رانی» به اتهام اینکه فعالیت‌های مالی پدر را در حمایت از حزب الله تسهیل می‌کردند، تحریم شدند.

مقلد تأکید کرد  که ۱۵ روز پس از تصمیم آمریکا علیه شرکت صرافی سیتکس، بررسی‌ها نشان داده که این شرکت هیچ تخلفی مرتکب نشده است. وی با بیان اینکه آنچه از او و فرزندانش خواسته  شده «تغییر رفتار» بوده است، گفت: تهمت‌ها به ما شبانه روز ادامه دارد.

وی خطاب به سفیر آمریکا  گفت: وزارت خزانه داری آمریکا چندین ماه پیش به شرکت ما مجوز فعالیت داده  بود و این برای نخستین بار در قانون تحریم‌هاست که تحریم‌ها از طریق رسانه و نه ابلاغیه اختصاصی اعلام می‌شود.

با کاهش حدود ۹۵ درصدی از ارزش پوند لبنان در برابر دلار آمریکا در سایه تحریم‌های کاخ سفید، بانک جهانی بحران اقتصادی این کشور را در زمره بدترین بحران‌های جهان از سال ۱۸۵۰ طبقه بندی کرده است.

بحران اقتصادی در لبنان از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شد و در آن زمان نرخ ارز در بازار سیاه از ۱۵۰۰ پوند (نرخ ارز رسمی) به ۲۰۰۰ پوند افزایش یافت. از آن زمان، پوند لبنان به سقوط خود ادامه داد و بیش از ۸۰ درصد لبنانی‌ها زیر خط فقر قرار گرفتند، در حالی که نرخ بیکاری به حدود ۳۰ درصد و تورم ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول