اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

حضور محققان 10 کشور دنیا در دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی

شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی با حضور محققان 10 کشور دنیا از نهم تا یازدهم اسفند ماه 1401 در تهران برگزارمی‌شود.

حضور محققان  10 کشور دنیا در دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی

محمّدهادی زاهدی دبیر کمیته اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات کنفرانس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت پررنگ بخش بین‌الملل کنفرانس از برگزاری دو میزگرد تخصصی با حضور محققان و میهمانانی از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و چند کشور اروپایی خبر داد.

زاهدی از برگزاری میزگرد با عنوان «یادگیری تقویت شده با کمک فناوری» و با حضور محققانی از چند کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) از جمله ترکیه، قزاقستان، پاکستان و ایران خبر داد و به برگزاری میزگرد تخصصی دیگر با حضور محققانی از کشورهای فنلاند، پرتغال، ایتالیا و ایران نیز اشاره کرد.

دبیر کمیته اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات کنفرانس، دریافت مقاله از ۵ کشور خارجی را از نقاط قوت بخش بین الملل کنفرانس اعلام داشت و گفت: این دوره از کنفرانس در دو بخش ارائه مقالات به زبان فارسی و زبان انگلیسی برگزار خواهد شد.

محمّد هادی زاهدی استاد فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دریافت مقاله از بین محققان ۴۰ دانشگاه کشور را دستاورد دیگر این کنفرانس دانست و گفت: از مجموعه مقالات دریافت شده، ۳۲ اثر علمی از سوی داوران به عنوان مقالات پذیرفته شد که این مقالات در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) و پایگاه علمیIEEE نمایه خواهند شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به بحران‌هایی که در دنیا رخ داده است از جمله بحران کرونا، آلودگی هوا، زلزله و بسیاری بحران‌های دیگر، لزوم آمادگی سیستم آموزشی کشور جهت مواجه موثر با بحران‌ها، بمنظور تداوم و استمرار فعالیت‌های آموزشی را خاطرنشان ساخت و از ضرورت انعطاف پذیری و پایداری آموزش در زمان بحران‌، سخن گفت.

زاهدی، آموزش ترکیبی ( هیبریدی) به معنای آموزش همزمان از راه دور و بصورت مجازی و از راه نزدیک و بصورت حضوری را لازمه‌ی انعطاف پذیری آموزش عنوان داشت و خواستار ارتقاء سطح مهارت یادگیرندگان و یاددهندگان و بهره‌گیری از ابزارهای نوین فناوری شد.

وی استفاده از تجربیات ارزنده کسب شده در برگزار کلاس‌های آموزشی در دوران کرونا را یک اندوخته‌ ارزشمند برای کشور عنوان داشت و خواستار بروز رسانی آئین نامه‌های آموزشی مرتبط با یادگیری الکترونیکی شد.

دبیر کمیته اطلاعات رسانی و فناوری اطلاعات کنفرانس یکی از برجستگی های این دوره از کنفرانس را برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی با عنوان یادگیری خُرد(micro learning) ، یادگیری فعال (active learning)، یادگیری تقویت‌شده با ابزار فناوری ( Technology enhanced learning ) و مهارت‌های آموزش متناسب با انقلاب صنعتی نسل چهارم و پنجم اعلام داشت و از تمام پژوهشگران، مدرسان و اساتید برای مشارکت در این کارگاه‌ها دعوت کرد.

زاهدی همچنین از تمامی شرکت‌های فعال در صنعت یادگیری الکترونیکی جهت حضور فعال در بخش نمایشگاهی کنفرانس دعوت کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول