اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نظام معرفتی حاج قاسم الهام بخش وحدت است/ شیعه و سنی باید مراقب توطئه‌های نوین باشد

معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین گفت: شهید سلیمانی در حقیقت بزرگ ترین شخصیت وحدتی و تقریبی جهان اسلام است که با وحدت تولید قدرت نرم برای مسلمانان کرد و مسلمانان جز با وحدت قد نخواهند کشید و این یک قاعده مسلم است.

نظام معرفتی حاج قاسم الهام بخش وحدت است/ شیعه و سنی باید مراقب توطئه‌های نوین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین صبح امروز در چهارمین همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت کشورمان که به میزبانی بسیج مداحان هرمزگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: 22 بهمن امسال جشنی برای 22 بهمن 57 نبود بلکه بهای انقلاب اسلامی بود که ملت ایران خودشان 22 بهمن دیگری خلق کردند و یوم الله دیگری آفریدند و دنیا متحیر ماند و این همان شکوهی بود که ما در عملیات های مختلف دفاع مقدس از جمله والفجر 8 آفریدیم و با رمز یا زهرا، شگفتی عظیمی خلق کردیم که دنیا مبهوت ماند و هنوز نیز عظمت آن عملیات بزرگ ماندگار است.

وی با بیان این که هر قوم و قبیله ای را با عقبه آن می شناسند و عقبه ملت ایران، ملتی موحد و اهل بیتی هستند، خاطرنشان کرد: بنده در گلستان و کرمان و سیستان و بلوچستان کار کرده‌ام و شناخت دقیقی از اقوام و مذاهب دارم و از عشق و ارادت اقوام ومذاهب ایرانی به اهل بیت اطلاع دارم و تفاوت ما در ابراز این ارادت است.

دشمن دنبال انشقاق قومی و مذهبی است

سردار معروفی هدف دشمن از ایجاد انشقاق قومی و مذهبی را ایجاد رخنه در صف وحدت ملت ایران برشمرد و عنوان داشت: همه اقوام و مذاهب ما در سرنگونی رژیم ستمشاهی، حول امام گردهم آمدند و آن حکومت پلید را از بین بردند و در جایگزینی آن با حکومت اسلام، رای دادند و پای آن ایستادند و در جنگی که برای تجزیه ایران راه انداختند نیز باز هم اقوام و مذاهب ما با همدلی و همفکری با رعایت همه موازین و اصول شرعی خود، حول امام خود جمع شدند و از ایران و ناموس خود دفاع کردند.

 

معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین، با یادکردی از شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار دغدغه مردم مظلوم غزه و فلسطین را داشت و همیشه در مورد کمک رسانی و حمایت از این مردم بی دفاع در برابر صهیونیست ها نقشی کلیدی ایفا می کرد و شیعه و سنی برای او تفاوتی نداشت.

وی به نقش مردم در مقابله با تهدیدات از جنگ تحمیلی و فتنه های مختلف نیز اشاره و نقش ملت ایران در جدا کردن صف خود از دشمنان، تصریح داشت: دشمنان در ماجرای شهید سلیمانی دچار محاسبه غلط شدند و فکر کردند با ترور او می توانند جریان عظیم ملت ایران را متوقف کنند اما یک قلب ایستاد ولی در مقابل آن 80 میلیون قلب به عشق او تپید و فرصت های عظیم بزرگی دوباره خلق شد.

22 بهمن امسال بساط توطئه دشمن را برچید

سردار معروفی به نقش منحصربفرد مردم کشورمان در غلبه بر دسیسه اخیر و خروش زیبا و تماشایی آنان در 22 بهمن نیز اشاره و هوشمندی مردم و نظام را خنثی کننده توطئه ایجاد انشقاق مذهبی خواند و گفت: باید مراقب باشیم که بر اشتراکات خودمان متمرکز شویم و نگذاریم دشمنان میان ما فتنه و اختلاف بیافرینند.

وی الگوی همه را در ایجاد وحدت و برادری را شهید سلیمانی برشمرد و بیان داشت: شهید سلیمانی در حقیقت بزرگ ترین شخصیت وحدتی و تقریبی جهان اسلام است که با وحدت تولید قدرت نرم برای مسلمانان کرد و مسلمانان جز با وحدت قد نخواهند کشید و این یک قاعده مسلم است.

معاون هماهنگ کننده بسیج، مکتب حاج قاسم را عصاره ملت ایران در ویژگی های مختلف عنوان کرد: بنده 32 نظام از شهید سلیمانی نوشته ام که دانشگاه در حال کار روی آن است. از نظام اعتقادی و ولایی، سیاسی و اقتصادی و خانواده گرفته تا نظام ناموس پرستی و غیرت، همه و همه از برداشت هایی که می توان از شخصیت این شهید بیان کرد که برخواسته از طهارت روح و جسم او بود.

سردار معروفی ادامه داد: وصیت نامه شهید سلیمانی پیش روی ما است. او موقوف نامه ای در کرمان دارد که صفحه آخرش 4 ماه قبل از شهادت نوشته که منزلش موقوفه حضرت صدیقه کبری است و هر کس در این مکان روضه می خواند و موعظه می کند باید محب اهل بیت باشد و باید محب امام خمینی و امام خامنه ای باشد. این در وصیت نامه نیست که در موقوف نامه است. 

وی نظام سیاسی شهید سلیمانی را نیز سرشار از درس های بزرگ خواند و تأکید کرد: او سیاست باز نبود و سیاستش سیاست مردم و نظام بود و منافع گروهی و جریانی را بر منافع ملت ایران ترجیح نمی داد و خودش را وقف امنیت و عزت ملت ایران کرده بود.

به گزارش فارس، همایش نغمه سرایان اهل سنت با حضور گروههای مختلفی از 19 استان کشور در هرمزگان طی امروز و فردا ادامه دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول