اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اجرای 4 طرح بیابان‌زدایی و آبخیزداری با اعتبار 2 میلیاردی در بافق

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری بافق ازاجرای چهار طرح بیابان زدایی ، آبخیزداری و مرتع با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۸۴ میلیون تومان در این شهرستان خبر داد.

اجرای 4 طرح بیابان‌زدایی و آبخیزداری با اعتبار 2 میلیاردی در بافق

محبوبه معتمدنیا، رئیس اداره منابع طبیعی آبخیزداری بافق در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از این شهرستان اظهار کرد: طرح‌های یاد شده شامل ۱۰۰ هکتار کشت توام با آبیاری و مراقبت در منطقه «گودگوار»، دو هزار و ۴۷۸ هکتار آبیاری سنواتی این منطقه، تکمیل اسناد مناقصه و نظارت بر پروژه‌های بخش بیان به مساحت دو هزار و ۶۲۸ هکتار و عملیات بیومکانیک(حفر چاله‌های فصلی) آبخیزداری دشت شیطور و دولت آباد به وسعت ۱۰۰ هکتار عملیات بیومکانیک برای ذخیره نزولات آسمانی و ۱۰۰ هکتار برای حفاظت و قرق مراتع این دشت است.

وی افزود: برای اجرای عملیات یاد شده در دشت شیطور و دولت آباد بیش ۲۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی تامین وهزینه شده است.

معتمدنیا همچنین از پیگیری جذب اعتبار برای ساخت پخش سیلاب، بالادست روستای صدر آباد و تپه حسین آباد شیطور خبرداد و با بیان اینکه برای اجرای این طرح سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است ابرابراز امیدواری کرد این اعتبار به زودی تامین و عملیات اجرایی آغاز شود.

رئیس اداره منابع طبیعی آبخیزداری بافق، وسعت کانون فرسایشی بادی- خاکی منطقه «گودگوار» را نیز پنج‌هزار و ۷۰۰ هکتاراعلام و تصریح کرد: هم اینک دو هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی این منطقه زیرکشت گونه‌های سازگار با اقلیم گرم و خشک این شهرستان قراردارد.

به گفته معتمدنیا، کشت درختچه‌هایی نظیر تاغ، گزشاهی، اسکنبیل و گونه‌های متناسب با منطقه خشک در طرح بیابان زدایی قرار گرفته که هرسال اجرا، آبیاری و مراقبت می‌شود و این کار مانع نفوذ ریزگردها به مرکز شهرستان، تاسیسات و روستاهای اطراف شهر بافق شده است.

گفتنی است، از ۸۵۰ هزار هکتار اراضی بافق حدود ۴۰۰ هزار هکتار آن بیابانی است.

پایان پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول