اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

چاه‌های غیر مجاز پایش و مسدود می‌شوند

اعضای شورای حفاظت از منابع آب استان زنجان مصوب کردند که از ظرفیت جهاد کشاورزی و یگان ویژه در منابع طبیعی، برای پایش حفاری‌های غیر مجاز و چاه‌های مسدود شده، در راستای حفاظت از منابع آب، استفاده شود.

چاه‌های غیر مجاز پایش و مسدود می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، چهل و نهمین  جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان زنجان، به ریاست سید محمد شعاعی، معاون امور عمرانی استاندار زنجان با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبهای سطحی استان و  تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برگزار شد.

در این جلسه، پیرامون جزئیات هر بخش با هدف استفاده بهتر با راندمان بالا در مصارف آب های سطحی و زیرزمینی، همفکری و هم افزایی شد.

انسداد چاه‌های اضافی با در نظر گرفتن تعداد چاه‌های مورد نیاز برای رفع معیشت مردم و خروج آنها از اولویت انسداد، موضوع دیگری بود که در این جلسه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت که هدف از آن، مدیریت بهتر در مصرف آب کشاورزی عنوان شد که شاید در کوتاه مدت و با سوق دادن روستاییان برای استفاده از شیوه‌های گلخانه‌ای، بتوان مصرف آب در بخش کشاورزی سنتی را کاهش داد.

بر این اساس پیشنهاد شد، از ظرفیت جهاد کشاورزی و نیز خدمات یگان ویژه در منابع طبیعی، برای پایش حفاری‌های غیر مجاز، چاه‌های مسدود شده و چاههای خارج از اولویت مسدود، در راستای حفاظت از منابع آب، استفاده شود.

بنابر اظهارات ارائه شده در این جلسه، بخش کشاورزی سهم ویژه در ترمیم اقتصادی و چرخه زندگی مردم استان دارد بطوریکه طبق آمار اراضی کل کشاورزی ما در استان ۸۳۴  هزار هکتار است که ۶۵۰ هزار هکتار از آن دیمی است.

پایان خبر/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول