اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

همت قوه مجریه و قضاییه برای بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید/ از بیکاری چند نفر جلوگیری شد؟

مسئولان در دستگاه قضایی و قوه مجریه در تلاش هستند تا گره از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی باز کنند و در سال جاری اهتمامی ویژه‌ برای گشایش موانع واحدهای تولیدی و اقتصادی برداشته شد.

همت قوه مجریه و قضاییه برای بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید/ از بیکاری چند نفر جلوگیری شد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یکی از برنامه‌هایی که چند سالی است در راستای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی و بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید در دستور کار مسئولان قرار گرفته جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که طی این چند سالی که برگزار شده گره از مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی علی‌‌الخصوص در استان کهگیلویه و بویراحمد باز کرده است.

علاوه بر قوه مجریه، قوه قضاییه و دستگاه قضایی خود را در برابر بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید مسئول دانسته و در سفر سال ۹۹ آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه به استان کهگیلویه و بویراحمد بود که مشکل کارخانه قند یاسوج پیگیری شد و با ورود ستاد اجرایی به کارخانه قند، خبرهای خوبی از بازگشت این واحد صنعتی به گوش می‌رسد و با پیشرفت حدود ۷۰ درصدی در سفر آینده رئیس جمهور به استان به چرخه تولید باز می‌گردد.

سید علی ملک‌حسینی، دادستان مرکز کهگیلویه وبویراحمد در همین زمینه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مشکلات ۱۲۰ کارگاه تولیدی و صنعتی در ستاد قضایی رفع موانع تولید و امنیت اقتصادی دادگستری استان مطرح و با همکاری خوب بانک‌ها و سایر نهادهای حکومتی و دولتی از تعطیلی آنها جلوگیری شد.

دادستان مرکز کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اشتغال این واحدهای تولیدی گفت: با فعال شدن این واحدها، وضعیت اشتغال حدود یک هزار نفر از کارگران و کارکنان که در این طرح‌ها مشغول به کار بودند تثبیت و از بیکاری آنها جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل یکی از طرح‌های دانش‌بنیان در این نشست مورد بررسی و حل و فصل قرار گرفت و با حمایت‌هایی که از این طرح دانش‌بنیان که یک واحد تولید مواد بهداشتی و آرایشی بود صورت گرفت، واحد به چرخه تولید بازگشت و موفق شد چهار محصول جدید نانو صنعت بی‌نظیر را در سطح کشور تولید کند.

بررسی مشکلات ۱۱۴ واحد تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد 

همچنین مدیرکل سازمان صمت با اشاره به برگزاری منظم جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: تاکنون ۲۶ جلسه اصلی و ۵۱ کمیته تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار و مشکلات ۱۱۴ واحد تولیدی در این کارگروه‌ها که اغلب به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد مطرح شود.

وی تعداد مصوبات کارگروه را ۲۴۰ مصوبه دانست و عنوان کرد: ۱۸۶ مورد از مصوبات اجرایی و ۵۴ مصوبه نیز در حال اجرا است، ضمن اینکه با برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع تولید ۲۲ واحد به چرخه تولید بازگشت.

روزبهان حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال دانست و عنوان کرد: با بازگشت این واحدها به چرخه تولید زمینه اشتغال ۲۸۵ نفر فراهم شد.

در همین خصوص مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال جاری اهتمام ویژه‌ای برای گشایش موانع واحدهای تولیدی و اقتصادی برداشته شد و تیم اقتصادی استان این آمادگی را دارد که گره‌هایی که باعث رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی و اقتصادی شده را رفع و زمینه بازگشت واحدها به چرخه تولید و رونق بخش اقتصادی استان را فراهم کند.

محسن ضامن‌فر با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فرصت مهمی است تا سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مشکلات و موانع خود را ارائه کنند، گفت: طی سال‌های اخیر مشکلات واحدهای فراوانی در این کارگروه مطرح و پس از رفع به چرخه تولید بازگشتند و علاوه بر رونق تولید زمینه اشتغال بخش قابل توجهی از نیروی جوان پای کار فراهم شده است‌.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول