اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تحقق ۸۱ درصد تعهد اشتغال در شهرستان شهرکرد/ 7واحد تولیدی راکد احیا شد

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: حدود ۸۱ درصد تعهدات اشتغال شهرستان شهرکرد محقق شده و پیش‌بینی می‌شود مابقی ظرفیت نیز تا پایان سال تکمیل شود.

تحقق ۸۱ درصد تعهد اشتغال در شهرستان شهرکرد/ 7واحد تولیدی راکد احیا شد

عبدالعلی ارژنگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: هفت واحد تولیدی راکد در شهرستان شهرکرد احیا و ۱۲۳ نفر مجدداً مشغول به کار شدند.

فرماندار شهرستان شهرکرد افزود: یکی از مقوله‌های مورد نظر دولت تولیدات گلخانه‌ای است که رقم این مراکز تولیدی تا سال ۱۴۰۰ در شهرستان ۱۹ هکتار بود و امسال ۱۳ هکتار دیگر معادل ۶۸ درصد به این رقم اضافه شد.

وی ادامه داد: همچنین در دهه فجر نیز ۲.۵ هکتار گلخانه در روستای دستگرد افتتاح شد و ۸ هکتار دیگر نیز با رایزنی در حال وارد شدن به چرخه تولید است.

ارژنگ گفت: با این وجود می‌توان گفت ۶۰ هکتار از ظرفیت گلخانه‌ای استان در شهرستان شهرکرد است که در هر هکتار اشتغال بسیار خوبی برای جوانان ایجاد شده است.

فرماندار شهرستان شهرکرد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مجتمع‌های دانش‌بنیان نیز در این شهرستان است، توضیح داد: ۱۷۵ شرکت دانش‌بنیان در استان مشغول فعالیت هستند که تا سال ۱۴۰۰ تعداد این شرکت‌ها در شهرستان به ۳۲ رسید و در سال جاری با رشد ۱۰ درصدی شرکت‌های در حال ساخت مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز ۲ شرکت جدید در حال انعقاد قرارداد برای فعالیت در این مجتمع‌ها هستند که رشد اشتغال شهرستان را به ۱۶.۵ درصد رسانده‌اند.

ارژنگ بیان داشت: بر اساس آخرین پیگیری از سامانه رصد که به صورت مستقیم درصد تعهد اشتغال را بررسی می‌کند ۲ هزار و ۶۷۰ نفر در این سامانه ثبت شده که حدود ۸۱ درصد تعهدات شهرستان شهرکرد است و پیش‌بینی می‌شود مابقی ظرفیت نیز تا پایان سال تکمیل شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول