اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قالیباف: رژیم صهیونیستی به دنبال کسب قدرت از طریق شکستن وحدت مسلمانان است/ وحدت و همدلی؛ مهم‌ترین نیاز جوامع اسلامی

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین نیاز امروز جوامع اسلامی وحدت و همدلی است، گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال کسب قدرت از طریق شکستن وحدت مسلمانان است.

قالیباف: رژیم صهیونیستی به دنبال کسب قدرت از طریق شکستن وحدت مسلمانان است/ وحدت و همدلی؛ مهم‌ترین نیاز جوامع اسلامی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ضمن تبریک عید مبعث گفت: بدون شک مبعث، آغاز تحول برای بشریت و زندگی فردی و اجتماعی بشریت است و خداوند هدایت همگان را در این مسیر قرار داده است.

وی افزود: این ما هستیم که باید بتوانیم در بعثت رسول مکرم اسلام دعوت به توحید را جاری و ساری کنیم تا بر زندگی ما حاکم باشد و بدون شک هر کدام از ما، معنی دقیق توحید را درک و فهم کنیم، باید دست رد به ظالمین و سلطه‌گران و جباران و مستکبرین در دنیا بزنیم و از همه قدرت‌های شیطانی و طواغیت دوری بجوییم و در همه زندگی و شئونات فردی و جمعی خود در این مسیر و با این شاخص حرکت بکنیم. همانگونه که نبی مکرم اسلام همه انحصارها را شکست و همه ناممکن‌ها را ممکن و محقق کرد.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: در حقیقت، جامعه نبوی قفل بسیاری از این انحصارها را شکست و این سلطه طواغیت را، جهل و نادانی را و بت‌پرستی و انحصارطلبی اقتصادی و اشرافی گری را و بی توجهی به محرومان و مستضعفان را و بی‌توجهی به زنان جامعه را از بین برد.

وی افزود: در حقیقت هر کسی که بتواند این غل‌وزنجیر از خود جدا کند، می‌تواند جز خدا به چیز دیگری نیندیشد. بهترین راه برای رستگاری، موفقیت، زندگی و عاقبت به خیری، تکیه بر قرآن است. پیامبر عظیم‌الشأن اسلام مبعوث شدند تا بتوانند پیام الهی را از طریق معجزه قرآن به بشریت منتقل کنند و این منتی است که خداوند تبارک و تعالی به همه بندگان و به‌ویژه به ما مسلمانان و ما پیروان مکتب قرآن و محبین اهل‌بیت عنایت کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز وظیفه همه ما علاوه‌بر حفظ، ترتیل و قرائت قرآن که بسیار ارزشمند و ستودنی است، این است که بتوانیم به پیام‌های آسمانی قرآن، جامه‌ عمل بپوشانیم و چنین مجالس قرآنی باید بتواند پیام صلح و دوستی و مودت را به جهانیان منعکس کند و باید آزادی، استقلال، رشد و تعالی، وحدت و همدلی، حامی مظلوم بودن و خصم ظالم بودن را به دنیا منعکس کند و ما باید به‌دنبال توسعه چنین فرهنگی در جامعه مسلمانان و آزادگان جهان باشیم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا گفت: امروز باید یاد کنیم از امام راحل که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت و شهدای گرانقدری که در همین مسیر و مبتنی بر فرهنگ قرآنی و سنت الهی و با تکیه بر فرهنگ اهل‌بیت تلاش کردند و فرهنگ قرآن و اسلام و مسلمین را احیای مجدد کردند و عزت و منزلت مسلمین را دومرتبه احیا کردند و ما امروز مدیون شهدا و امام شهدا هستیم که  انقلاب اسلامی را با منطق قرآن پایه‌گذاری کردند و مبتنی بر سنت‌های الهی پیش بردند و  ثابت کردند که دین برای زندگی است و دین یک امر فردی و شخصی نیست، بلکه جامعیت دارد.

قالیباف ادامه داد:  اساساً دشمنی با انقلاب اسلامی، از همین‌جا شروع می‌شود. از آغاز بعثت با مفاهیم قرآنی و بنیان‌هایی که رسول مکرم اسلام گذاشته‌اند دیدیم که نیروهای تباهی چگونه تجمع کردند و جاهلیت در کنار مشرکین، یک جبهه شدند در مقابل اسلام. امروز مهندسی نظام انقلاب اسلامی بر مبنای حکومت برای استقلال، آزادی و مبارزه با ظلم است و طبیعی است که ظالمین همیشه در مقابل انقلاب اسلامی بایستند و نخواهند که ما استقلال و آزادی داشته باشیم.

وی افزود: ما نیز باید تلاش کنیم که مبتنی بر سنت‌های الهی و با توجه به مردمی که انقلاب بدون آن‌ها معنی و مفهومی ندارد، بتوانیم تولید قدرت و ثروت و معرفت و منزلت کنیم و در این راه که راه امام و شهداست و در مسیری که مقام معظم رهبری برای ما مشخص می‌فرمایند، پیش ببریم و بتوانیم درحقیقت حمایت از مستضعفین و محرومین را مورد توجه قرار بدهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما مطمئن هستیم که نصرت الهی شامل حال آن‌ها که در مسیر الهی مطمئن گام بردارند و پیش بروند خواهد شد. بدون شک ملت‌ها با فهم قرآن و با عمل به قرآن عزت و منزلت پیدا می‌کنند و بدون شک می‌توانند رفاه و آسایش پیدا کنند، می‌توانند تولید معرفت و علم کنند، می‌توانند پیشرفت کنند، اما آن چیزی که از همه مهم‌تر هست این است که ما در سایه قرآن و مکتب الهی، وحدت و همدلی را در جامعه مسلمانان توسعه بدهیم و این را به‌عنوان یک اصل بدانیم.

وی افزود: امروز وحدت و همدلی مسلمین امر مهمی است و مهم‌تر از هر کدام از مزیت‌های دیگر است. زیرا شاهدیم که در میان کشورهای اسلامی و در منطقه‌ جنوب غربی آسیا، رژیم صهیونیستی چگونه تلاش می‌کند تا وحدت مسلمین را به‌هم بزند و بین امت اسلامی اختلاف ایجاد کند تا هزینه ارتباط با رژیم صهیونیستی را کاهش دهد و قدرت و عزت را از طریق شکستن وحدت مسلمین به دست بیاورد. 

به گزارش فارس، سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، عصر امروز با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله خاتمی خطیب موقت نماز جمعه، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام حسنی رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در سالن اجلاس سران آغاز شد.

گفتنی است، این مسابقات از ۲۹ بهمن‌ماه، همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم (ص) رسما آغاز شده و تا سوم اسفند ماه ادامه خواهد داشت و شرکت کنندگان در دو بخش برادران و خواهران به رقابت خواهند پرداخت.

پایان پیام/ ت 1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول