اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دبیرکل حزب همت: اجازه دخالت بیگانگان را در امورات داخلی کشور نمی‌دهیم/ 240 سرمایه‌گذار کُرد در خارج از کشور را شناسایی کرده‌ایم

دبیرکل حزب همت، اختلافات داخلی کشور را به اختلافات درون یک خانواده تشبیه کرد و گفت: اگر داخل خانواده ما اعتراضی باشد هرگز اجازه نمی‌دهیم بیگانگان در این موضوع دخالت و وساطت کنند، بلکه خودمان قادریم مشکل را در خانه حل کنیم.

دبیرکل حزب همت: اجازه دخالت بیگانگان را در امورات داخلی کشور نمی‌دهیم/ 240 سرمایه‌گذار کُرد در خارج از کشور را شناسایی کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیداحمد نبوی دبیرکل حزب همت در همایشی با عنوان «کردستان قلب ایران» در مجتمع فجر سنندج اظهار داشت: بر اساس تحقیاتی که صورت گرفته برای نگهداری از کردستان  از 26 استان کشور در اینجا شهیدانی جان خود را فدا کردند و در نقطه مقابل آن نیز تقریبا 250 شهید اهل کردستان در تمام مرزهای ایران شهید شدند.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ، عراق توانسته بود تعدادی از شهرهای ایران را اشغال کند، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که شهرهای اشغال شده مربوط به دیگر استان‌ها بود و هیچ وقت نتوانستد هیچ شهری را در استان کردستان اشغال کنند.

نبوی اظهار کرد: به عنوان حزب همت از مسوولان گلایه داریم چرا که این میزان از بیکاری و سهم کم کردستان از بودجه‌، حق این استان نیست.

دبیرکل حزب همت ادامه داد: ما به تمام احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب ایراد می‌گیریم چرا که تقسیم قدرت در تهران صورت می‌گیرد و افرادی که در استان‌ها زحمت می‌کشند و رای جمع می‌کنند نادیده گرفته می‌شوند و این واقعا بی‌انصافی است.

وی گفت: اصلاح طلبان و اصولگرایان باید از مردم ایران بابت مدیریت غلط خود در سال‌های گذشته عذرخواهی کنند.

نبوی تاکید کرد: حزب همت دنبال گرفتن قدرت نیست و تنها شرطی که برای خود دارد این است با مردم باشد و صدای  آنها را به گوش مسئولین برساند و اگر توانستیم این کار را انجام دهیم، اتوماتیک قدرتمند خواهیم بود.

وی گفت: به دنبال فوت مرحومه مهسا امینی اعتراضاتی شکل گرفت که به اغتشاش تبدیل شد، ما حق اعتراض داریم اما اگر اعتراض به اغتشاش تبدیل شود حتما جلو اغتشاشگران می‌ایستیم.

دبیرکل حزب همت اظهار داشت: اگر اقدامات یک حزب به سمت قدرت پیش برود باید بداند که کار اشتباه است.

نبوی استان کردستان را قلب ایران دانست و اذعان کرد: مردم این استان مانند سد آهنین در مقابل دشمن می‌ایستند و به همین علت است که کردستان را قلب ایران می‌دانیم و می‌گوییم قلب سینه ایران در این استان می‌تپد.

وی گفت: اگر تا الان دشمنان خارج از کشور نتوانسته‌اند قلب ایران را از کار بیندازند فقط به خاطر غیرت و مردانگی مردم کردستان است.

نبوی حضور سرمایه‌گذاران بزرگ را در استان کردستان بسیار موثر دانست و گفت: 240 کُرد اهل کردستان  که جزو سرمایه‌داران بزرگ ایرانی در خارج از کشور هستند را شناسایی کرده‌ایم و اگر از همین ظرفیت و در کنار آن نیز از ظرفیت شهرهای بانه و مریوان استفاده کنیم، کردستان چنان از جای خود بلند می‌شود که دیوار بتنی غیرت و قدرت آن صد برابر مستحکم‌تر می‌شود.

دبیرکل حزب همت گفت: کوتاهی و بی‌تدبیری‌های زیادی شده و باید جبران شود، لذا حزب همت آماده است هر جا که نیاز است کنار نظام و هر جا نیاز باشد کنار مردم باشد و راهی غیر این ندارد که کنار مردم باشد.

 نبوی با بیان اینکه ما به دنبال تحقق آیین‌نامه تجمعات اعتراضی هستیم، اظهار داشت: این آیین‌نامه در مراحل پایانی است و زمانی که به اتمام برسد اعلام می‌کنیم و اولین استانی که تجمع اعتراضی در آن برگزار خواهد شد کردستان خواهد بود و باید این را نیز بدانیم که در مقابل نیز اولین استانی که در کنار نیروهای انتظامی و در مقابله با اغتشاشات خواهد بود، نیز کردستان است.

وی گفت: ما باید حق اعتراض داشته باشیم و هرگز نباید اجازه دهیم که اغتشاشگری بخواهد اموال ما را به آتش بکشد.

دبیرکل حزب همت، اختلافات داخلی کشور را به اختلافات درون یک خانواده تشبیه کرد و گفت: اگر داخل خانواده ما اعتراضی باشد هرگز اجازه نمی‌دهیم بیگانگان در این موضوع دخالت و وساطت کنند، بلکه ما خودمان بلدیم مشکل خود را در خانه حل کنیم.

نبوی گفت: همین الان قانون انتخابات در مجلس مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد و برای اولین بار در تاریخ انتخابات قرار است که به حزب‌ها کد و شناسه تعلق بگیرد ما به عنوان حزب همت در انتخابات دوره بعد لیستی را در کل استان تنظیم و بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم.

دبیرکل حزب همت خاطرنشان کرد: شبیه به این اعتراضات و خواسته‌ها آنقدر گفته می‌شود تا حل شود و امیدواریم قدم‌های بزرگی در کشور برداریم.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول