اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج کارگران و اداره کل کار هرمزگان منعقد شد

طی مراسمی تفاهم همکاری بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باسازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج کارگران و اداره کل کار هرمزگان منعقد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان امروز در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه، بیان کرد: بسیجیان در حوداث مختلف و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و... در خط مقدم امداد رسانی و خدمت بی منت به جامعه هستند. 

وی در ادامه افزود: بعضی از بسیجیان پیگیر مسئله اشتغال نیز هستند و با تشکیل و حمایت از شرکت‌ها و تعاونی های کوچک که با استفاده از ظرفیت های محدود خصوصی می توانند فعالیت کنند را در دستور کار قرار دهیم و از آنان حمایت کنیم. 

در ادامه سرهنگ پاسدار امیر ارسلان شهبازی مسئول بسیج کارگران وکارخانجات سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به نقش این سازمان در کمک به مجموعه کار وتولید استان پرداخت و اظهار کرد: این مجموعه در  بکارگیری تمام ظرفیت ها درکنار شورای کار واشتغال استان در رفع معضل بیکاری واشتغال جوانان وهمچنین رفع موانع تولید می‌تواند نقش ایفا کند. 

وی در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت های بسیج با تدبیر مسولین امر در این زمینه می‌توانیم خیلی از مسائل را با مدیریت جهادی وتفکر بسیجی را حل کنیم. 

مسئول بسیج کارگران وکارخانجات سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، ابراز امیدواری کرد: با انعقاد این تفاهم نامه این سازمان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بتوانیم مسائل مربوطه را در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و رفع دغدغه‌های این قشر پرتلاش پیش ببریم.

مجتبی معین وزیری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حاشیه این جلسه، گفت: در تابستان نرخ بیکاری در استان هرمزگان ۲۲.۶  بود و در فصل پاییز با کاهش ۱۱ درصدی روبرو شد و این آمار به ۱۱.۶ درصد رسید. 

وی در افزود: بر اساس درخواست هایی که برای اشتغال از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان می شود می‌توان به جرات گفت در تمامی رشته های مدنظر افراد توانمند بومی داریم که می‌توانند در صنایع استان جذب شوند. 

معین وزیری از آمادگی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان  برای حمایت  در حوزه توانمند سازی بسیجیان به ویژه در مباحث کارهای فنی و همچنین در حوزه ثبت تعاونی با محوریت بسیج و مساجد خبر داد.

در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و در راستای ارتقاء ضریب امنیت اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تحقق اهداف کمی و کیفی سند توسعه بخش تعاون، کاهش فقر، اشتغال پذیری جوانان بسیجی جستجوی کار و ترویج و نهادینه سازی الگوی سبک زندگی اسلامی تفاهم نامه ای فی ما بین همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  هرمزگان و سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان امضا شد. 

استفاده از امکانات پایگاه های مقاومت بسیج در راه اندازی خانه های فرهنگ کار، بهره گیری از ظرفیت و توان اجرایی قرارگاه های تحول محلات پایگاه های بسیج در راستای اجرای دستورالعمل رفع فقر مطلق، اشتغال زایی در قالب تشکل های تعاونی از طریق ایجاد فضای مناسب کسب و کار با استفاده از ظرفیت بخش تعاون و افزایش مشارکت اجتماعی و اقتصادی شهروندان در فعالیت های مرتبط با تعاون از مهم ترین موضوعات این تفاهم نامه می باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول