اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

مرکز مشترک پژوهشگاه قوه قضاییه افتتاح شد

مرکز مشترک پژوهشگاه قوه قضاییه با حوزه علمیه، دانشگاه فردوسی و دادگستری خراسان رضوی با حضور معاون پژوهشگاه قوه قضاییه و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

مرکز مشترک پژوهشگاه قوه قضاییه افتتاح شد

 به گزارش گروه قضایی خبرگزاری فارس, مرکز مشترک پژوهشی پژوهشگاه قوه قضاییه با حوزه علمیه، دانشگاه فردوسی و دادگستری خراسان رضوی با حضور،جمعی از اساتید حوزه، دانشگاه و پژوهشگران و مسئولان قضایی در ساختمان پژوهشکده دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادی در این مراسم بیان کرد: پژوهشگاه قوه قضاییه به عنوان تنها مرکز علمی قوه در حال انجام فعالیت های علمی و پژوهشی است و ۳ پژوهشکده تحت عناوین پژوهشکده مطالعات حقوقی – پژوهشکده مطالعات راهبردی – پژوهشکده مطالعات اسلامی و در کنار این پژوهشگرها مرکز نوآوری و بخشهای تخصصی دیگر نیز فعالیت می کنند که برای اساتید، وکلا ، دانشجویان و مسئولان قابل استفاده بسیار است.

معاون پژوهشگاه قوه قضاییه ورود به مباحث بین المللی را از جمله اهداف جدید قوه قضاییه به ویژه در حوزه تولید ادبیات و اسناد حقوقی بین المللی دانست و افزود: ارتباطاتی با شورای حقوق بشر سازمان ملل و سایر ارکان حقوقی نظام بین الملل برقرار شده و از این طریق در پی بکارگیری هرچه بیشتر از توان حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی و ایجاد هم افزایی هستیم.

ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز با استقبال از تأسیس این مرکز پژوهشی مشترک، گفت: کلیت جامعه از جمله فضای علمی به صورت پیوسته در حال تغییر بوده و بر این اساس ما نیز باید این تغییر و تحولات همراه باشیم تا بتوانیم در حل مشکلات و مسائل اجتماعی موفق ترعمل کنیم.

همچنین رئیس حوزه علمیه خراسان با تقدیر از تلاشهای صورت گرفته برای ایجاد یک مرکز پژوهشی مشترک، گفت: ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه، دانشگاه و قوه قضاییه وجود دارد که در صورت هم افزایی این توانمندیها شاهد حل بسیاری از مشکلات اجتماعی خواهیم بود و در این مسیر نگاه بومی برای حل مسائل می تواند مفید و مؤثر باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز با اشاره به تلاش دستگاه قضایی برای ایجاد هم افزایی بین بخشی دستگاه های مختلف با هدف حل مشکلات، گفت: دستگاه قضایی با هدف حل مشکلات در کنار حوزه های مختلف قرار دارد و نباید از اقدامات مشترک غفلت کنیم.

صادقی افزود: حوزه علمیه، دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و علمی نقش مؤثری در سالم سازی جامعه بویژه در فرایند قانون گذاری دارند و امیدواریم با انجام اینگونه اقدامات مشترک شاهد جدیت بیشتری برای حل مشکلات جامعه باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول