اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خسارت برف به 40 دامداری‌ در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری: بارش‌ برف در استان طی روزهای اخیر به ۴۰ واحد دامداری،۲ واحد گلخانه، ۴ واحد مرغداری و ۲ واحد شیلات خسارت زد که مجموع خسارات جمع‌بندی و به مدیریت بحران استان اعلام می‌شود.

خسارت برف به 40 دامداری‌ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حسین برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زنجیره خدمات‌رسانی مشکل نداریم، گفت: با توجه به شرایط خاص در کوهرنگ در بارش‌های اخیر ۲ دستگاه لودر از جهاد کشاورزی به منطقه اعزام شده تا ورودی مرغداری‌ها، دامداری‌ها و نانوایی‌ها را برف‌روبی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در این بارش‌ها ۴۰ واحد دامداری،۲ واحد گلخانه، ۴ واحد مرغداری و ۲ واحد شیلات دچار آسیب شده‌اند که مجموع خسارات جمع‌بندی و به مدیریت بحران استان اعلام می‌شود.

وی به ذخایر استانی مرغ اشاره کرد و ادامه داد: شب گذشته بعد از ۳ روز تعطیلی بیش از ۶۰ هزار قطعه مرغ کشتار شد و ۱۵۶ تن مرغ زنده و ۱۱۳ تن مرغ گرم برای امروز تحویل بازار و توزیع آن از صبح آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: مصرف معمول استان به صورت روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن مرغ است که با کشتارهای انجام شده نیاز ۲ روزه استان مرتفع شده و با مراقبت‌های لازم نیاز روزهای آتی نیز تامین می‌شود.

ذخیره مرغ منجمد در استان بیش از ۵۰۰ تن است

وی ادامه داد: ذخیره مرغ منجمد در استان بیش از ۵۰۰ تن است، همچنین ذخیره گوشت منجمد در وضعیت خوبی است و تا کنون بیش از ۲۳۰ تن توزیع شده و برای توزیع گوشت قرمز منجمد تا پایان سال نگرانی نداریم.

برزگر با اشاره به اینکه تداوم زنجیره خدمات در عرضه نان تا امروز وقفه‌ای نداشته، بیان داشت: توزیع آرد برای اسفند ماه آغاز شده و تا کنون حدود یک‌هزار تن آرد حمل و توزیع شده است و بیش از ۳۰۰ واحد از ۸۰۰ واحد نانوایی سهم خود را خریداری کرده‌اند.

ذخیره گندم تا اردیبهشت‌ماه کافی است 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ذخایر گندم تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ پاسخگو است، گفت: گندم مورد نیاز کارخانه‌های آرد حمل و توزیع شده است، همچنین ذخایر جو در استان ۲ هزار ۵۰۰ تن، سویا ۸ هزار تن و نهاده دامی بیش از ۱۰ هزار تن است.

محدودیت در تامین کود شیمیایی برای کشاورزی نداریم

وی به توزیع کودهای شیمیایی اشاره کرد و گفت: سهمیه کود شیمیایی استان ۲۶ هزار تن است که تاکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن معادل ۸۶ درصد آن جذب و موجودی انبارهای استان بیش از ۴ هزار تن است، همچنین سه هزار تن سهمیه جدید به استان اختصاص داده شده است و محدودیت در تامین کود شیمیایی برای کشاورزی نداریم.

 برزگر ادامه داد: سهمیه کود فسفاته استان نیز ۵ هزار ۲۷۱ تن است که تاکنون بیش از ۴ هزار و ۲۸۷ آن معادل ۸۱ درصد جذب شده و موجودی انبارهای استان بیش از ۴۵۴ تن است.

وی در پایان گفت: سهمیه کود پتاسه استان ۲ هزار و ۷۷۷ تن است که تاکنون یک‌هزار و ۳۸۲ تن آن معادل ۵۰ درصد حمل و توزیع شده و در انبارها نیز بیش از ۸۰۰ تن ذخیره شده است اما استقبال کشاورزان از این کود به خاطر قیمت بالای آن کم است.

پایان پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول