اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

غربالگری و تست رایگان سرطان در کرمانشاه

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به غربالگری و تست رایگان سرطان‌های سینه، دهانه رحم و روده‌بزرگ در استان، گفت: تاکنون ۲۰۹ مورد سرطان سینه و ۷۱ مورد سرطان روده بزرگ در مراحل اولیه تشخیص داده شده است.

غربالگری و تست رایگان سرطان در کرمانشاه

سارا شاه‌آبادی، مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا و آنفولانزا در استان، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد یک‌روند ثابت در ابتلا به کرونا و آنفولانزا در استان را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: از هفدهم دی‌ماه تا به امروز موردی از مرگ بر اثر کرونا در استان گزارش نشده است.

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص طرح غربالگری رایگان سرطان در همه مراکز بهداشتی استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه دومین عامل مرگ و میر در استان، ابتلا به سرطان‌ها است و از آنجا که بسیاری از سرطان‌ها در مراحل اولیه علامتی ندارند؛ تشخیص زودهنگام سرطان‌ها در کنترل بیماری بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: در نظام بهداشتی فعلا سه سرطان سینه و سرطان دهانه رحم در خانم‌ها و همچنین سرطان روده بزرگ هم در زنان و مردان در حال غربالگری است.

شاه‌آبادی گفت: زنان ۳۰ تا ۶۰ سال برای غربالگری سرطان سینه و سرطان دهانه رحم می‌توانند به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی محل زندگی در شهرها و خانه‌های بهداشت در روستاها مراجعه کنند و اگر مشکوک به سرطان باشند به سطح 2 درمان برای ارائه خدمات تخصصی ارجاع داده می‌شوند. 

وی اضافه کرد: افراد ۵۰ تا ۷۰ سال بیشتر در معرض خطر سرطان روده هستند که با انجام تست اگر مشکئک باشند به متخصصین گوارش ارجاع داده می‌شوند و در مراحل اولیه سرطان‌ها تشخیص داده می‌شوند.

وی گفت: در طول این طرح تاکنون ۲۰۹ مورد سرطان سینه و ۷۱ مورد سرطان روده بزرگ در مراحل اولیه تشخیص داده شده است. خیلی از سرطان‌ها اگر به موقع تشخیص داده شود، درمان می‌شود.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول