اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

گزارش فارس از دومین جلسه پاسخگویی شهردار به شورای شهر خرم‌آباد+ حواشی

امروز و در یکصد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در حالی شهردار پاسخگوی سوالات اعضای شورا شهر بود که استیضاح شهردار به جلسه بعد موکول شد. این جلسه با برخی حواشی نیز همراه بود.

گزارش فارس از دومین جلسه پاسخگویی شهردار به شورای شهر خرم‌آباد+ حواشی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، یکصدو یکمین جلسه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد امروز با حضور اعضا شورای شهر ، شهردار و اصحاب رسانه برگزار شد، جلسه‌ای که با هدف پاسخ شهردار به سوالات اعضا شورای شهر برگزار شود.

حدود دو ماه است که استیضاح شهردار خرم‌آباد مطرح شده و ظرف این مدت عملا شهرداری و شورای شهر تعطیل شده است، زیرا همه اتفاقات حول محور ماندن و یا نماندن شهردار است.

بالاخره پس از هفته‌ها شایعه و صحبت دو هفته پیش اعضا شورای شهر چهار عضو شورای شهر ، هوشنگ نصیری، حمیدرضا صفریان، عباس قلاوند و یونس امرایی ۵۴ سوال را در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی و خدمات شهری مطرح کردند و شهردار نیز در دو جلسه به این سوالات پاسخ داد، اما باز هم تکلیف مدیریت شهری مشخص نشد تا کماکان شاهد گمانه‌زنی ها و شایعات در این زمینه باشیم.

در ابتدای جلسه امروز که دومین جلسه پاسخگویی شهردار به سوالات اعضا شهر بود، پس از صحبت‌های کرم نعمتی رئیس شورای اسلامی شهر در خصوص موضوع جلسه، سعید فتوحی شهردار خرم‌آباد به باقیمانده سوالات اعضا شورای شهر پاسخ داد.

با وجود اینکه رئیس شورای اسلامی شهر بارها و بارها از حاضرین در جلسه درخواست کرد رعایت اخلاق را کرده و از حاشیه‌‌ها و صحبت‌های شخصی خودداری کنند، اما مکررا شاهد اظهار نظرهای حاشیه‌ای و اتهام زنی در صحن علنی شورا بودیم.

 شهردار خرم‌آباد: شرط عضو شورا برای رای دادن به من رییس شدنش بود/ عضو شورا: باید این ادعا را ثابت کنید

یکی از حاشیه‌های جلسه امروز ادعای شهردار خرم‌آباد خطاب به یونس امرایی مبنی بر اینکه علت مخالفت وی با شهردار شدنش این بوده که امرایی خواسته در قبال رای دادن به فتوحی، از او برای رئیس شورا شدن از وی حمایت شود.

این ادعا واکنش امرایی را به دنبال داشت. او گفت: باید این صحبتی را که مطرح کرده‌ای ثابت کنی، زیرا من چنین درخواستی را مطرح نکرده‌ام، شهردار هم پاسخ داد: تو قسم بخور که نگفته‌ای من صحبتی ندارم من قبول می کنم.

حال سوال اینجاست که اگر چنین موضوعی اتفاق افتاه است چرا شهردار خرم‌آباد امروز و در شرایطی که در آستانه استیضا و برکناری است آن را مطرح می‌کند؟!

عباس قلاوند دیگر عضو شورای شهر در خصوص برخی صحبت‌ها مبنی بر انتصاب برادر زاده‌اش در سازمان حمل و نقل شهرداری گفت: برادرزاده من بر اساس شایستگی و لیاقت در این پست منصوب شده است و موضوع سهم خواهی نبوده است.

هوشنگ نصیری نیز در خصوص ادعاهایی که مینی بر صوری بودن سوالات از شهردار مطرح شد، این اداعا را رد و بیان کرد: ما همه پاسخ‌های شهردار را گوش داده‌ایم و قانع نشده‌ایم.

دفاع تمام قد رئیس شورا از شهردار

رییس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد اما تمام‌قد از شهردار دفاع کرد و گفت: من همان نگاهی را که روز اول به فتوحی داشته‌ام، دارم و همچنین وی را فردی سالم و پاکدست می‌دانم و با ثبات مدیریتی موافق هستم.

کرم نعمتی در خصوص استخدام در شهرداری نیز توضیح داد: ممکن است افرادی از سال‌های گذشته با حکم اداره کار و مراجع قضایی رای بازگشت به کار را گرفته باشند، اما شهردار خرم‌آباد هیچ‌احدی را استخدام نکرده و نخواهد کرد، واقعیتش را بخواهید جرات استخدام نداریم.

مطرح شدن موضوع صحبت با گزینه‌های جدید برای تصدی شهرداری خرم‌آباد نیز از دیگر حاشیه‌های بود که مطرح شد. برخی اعضا شورای شهر به این قضیه واکنش نشان داده و پاسخ دادند: تاکنون صحبتی با هیچ گزینه‌ای برای شهرداری نداشته‌ایم.

پرسش حق قانونی اعضا شورای شهر است

حمیدرضا صفریان، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در پاسخ به برخی صحبت‌ها در خصوص مناسب نبودن زمان استیضاح شهردار توضیح داد: ما طبق حق قانونی خود و به عنوان نماینده مردم حق پرسش از شهردار را داریم و شورا این حق را دارد که بگوید از پاسخ ها قانع نشده‌ایم.

او گفت: اعضا ممکن است از برخی سوالات قانع و از برخی دیگر قانع نشوند و این می تواند منجر به استیضاح شهردار بشود، اما این بدان معنا نیست که استیضاح شهردار رای بیاورد، ما امروز از بعضی پاسخ‌ها قانع شدیم و از برخی پاسخ‌ها هم قانع نشدیم.

صفریان بیان کرد: البته ما بر خلاف برخی اظهارنظرها معتقد هستیم که با وجود ظرفیت، بودجه و نیروی انسانی فعلی هم می‌شود رضایت نسبی شهروندان را جلب کرد.

تعیین سرنوشت شهرداری در روزها آتی

در هر حال این جلسه هم به پایان رسید و بنا شد برای آینده مدیریت شهری خرم‌آباد در روزهای آینده تصمیم گیری شود.

جدای از هر گونه حواشی که این روزها شاهد آن هستیم باید پذیرفت که شهروندان خرم‌آبادی این روزها از شرایط موجود رضایت ندارد.

وضعیت بد آسفالت خیابان‌ها، نامناسب بودن وضعیت زیباسازی شهری، بی توجهی به پروژه های عمرانی بزرگ و عدم موفقیت در حوزه ترافیک شهری، عدم توجه به توسعه فضای سبز و بسیاری مشکلات دیگر به خوبی نشان می‌دهد مدیریت شهری در خرم‌آباد نیازمند تحول است، حال چه فتوحی شهردار بماند یا فرد جدیدی در این حوزه انتخاب شود.

امیدواریم اعضای شورای شهر خرم‌آباد در تصمیمات خود صرفا بر اساس منافع شهروندان و در راستای خدمت به مردم عمل کنند و مباحثی مانند فامیل بازی و ارتباطات پشت پرده که این روزها شایعات آن شنیده می‌شود تاثیری در آینده مدیریت شهری نداشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول