اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

خط ویژه| نگاه توهین آمیز روزنامه شرق به زنان و ذوق زدگی ارگان جریان فتنه/ خط مشترک اصلاح طلبان و «صدای آمریکا» درباره روابط ایران و چین

آیا آن زمان که این روزنامه با آب و تاب از مفسدان گردن کلفت اقتصادی دفاع می‌کرد، به فکر مردم و از جمله این زن شاغل بود؟!

خط ویژه| نگاه توهین آمیز روزنامه شرق به زنان و ذوق زدگی ارگان جریان فتنه/ خط مشترک اصلاح طلبان و «صدای آمریکا» درباره روابط ایران و چین

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

خط مشترک اصلاح طلبان و «صدای آمریکا» درباره روابط ایران و چین

در روزهای گذشته روزنامه پولیتیکو در گزارشی با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهور ایران به چین، نوشت: «این دو کشور که به نوعی رقیب آمریکا به‌شمار می‌آیند در تلاش برای توسعه همکاری هستندانتظار می‌رود سفر رئیسی به چین روابط بین دو شریک سیاسی و اقتصادی را که مخالف سلطه غرب بر امور بین‌الملل به رهبری ایالات متحده هستند را بیش از پیش عمیق‌تر کند.»

روزنامه «الاخبار» نیز در تحلیل سفر رئیس‌جمهور ایران به چین نوشت که همگرایی اقتصادی و سیاسی تهران- پکن، نشانگر تمایل ایران به سیاست «گرایش به شرق» است و تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر خواهد کرد. همچنین روزنامه «رأی الیوم» در گزارشی نوشت: «توافق ایران و چین خشم ایالات متحده را برانگیخته است، زیرا گزارش‌هایی مبنی بر تلاش آمریکا برای منصرف کردن ایران از دستیابی به آن از طریق فشار و تهدید وجود دارد. واشنگتن با نگرانی به افزایش سطح همکاری بین تهران و پکن می‌نگرد و آن را چالشی برای سیاست‌های خود در خاورمیانه می‌داند؛ همان‌طور که با نگرانی ارتقای سطوحی بی‌سابقه از روابط تهران و مسکو در تاریخ روابط دو طرف را پیگیری می‌کند.»

 

همزمان با این تحلیل‌ها، وب سایت فارسی زبان «صدای آمریکا» در چند گزارش جداگانه، توافق ایران و چین را بحث برانگیز نامیده و مدعی شده که بر طبق این توافق، ایران غارت خواهد شد!

 

اما نکته اینجاست که در داخل کشور نیز برخی رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح طلب، با این خط خبری همصدا شده و به پروژه عملیات روانی رسانه‌های معاند ضریب می‌دهند. در همین رابطه روزنامه آفتاب یزد در مطلبی نوشت: «چشم‌انداز روابط ایران با تمامی کشورهای دنیا از غرب تا شرق؛ حتی کشورهای ضعیف آفریقایی (!) تابعی از روابط ایران و آمریکا است و به طور طبیعی چین نیز از این قاعده مستثنی نیست به همین دلیل تا اختلافات ایران و آمریکا حل نشود هیچ چشم‌اندازی نه قابل پیش‌بینی است، نه ترسیم پذیر!» این تحلیل روزنامه اصلاح طلب با استقبال ویژه اینترنشنال سعودی همراه بود.

 

متاسفانه برخی از رسانه‌های اصلاح طلب عملاً به نماینده حافظ منافع آمریکا در ایران بدل شده‌اند. این رسانه‌ها با بی توجهی نسبت به منافع ملی کشورمان، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

نگاه توهین آمیز روزنامه شرق به زنان و ذوق زدگی ارگان جریان فتنه

متاسفانه جریان اصلاح طلب علیرغم سردادن شعارهای زیبا و دهان پرکن، هیچگاه نگاه مثبتی به کرامت زنان نداشته و بارها به زنان و دختران توهین کرده‌اند. از ماجرای قتل همسر دوم نجفی تا تلاش برای تبرئه پسر جوانی که پس از ارتکاب قتل عمد، پیکر دختر نوجوانی را مثله کرده بود. و از حضور ویترینی زنان در لیست‌های انتخاباتی تا عوض کردن اولویت‌های زنان کشورمان و سنگ اندازی در مسیر ازدواج دختران.

اینکه مشکلات زنان در اقشار و اصناف مختلف مورد بررسی قرار گرفته و منعکس شود، اقدام بسیار خوبی است اما اینکه هیچگاه از زنان موفق ایرانی صحبت نکنیم و صرفاً به دنبال سیاه نمایی و تصویری تلخ از زنان ایرانی باشیم، داستانش متفاوت است. اینکه زنان ایران را طوری توصیف کنیم که رسانه‌های معاند از خواندن آن گزارش غش و ضعف بروند، نشان می‌دهد که قطعاً کارِ ما دچار اشکال است.

 

به عنوان نمونه، «سحام نیوز» ارگان رسانه‌ای اعضای فراری جریان فتنه با ذوق زدگی به بازنشر گزارش روزنامه شرق پرداخته و نوشته: «گزارش دردناک روزنامه شرق از زنان شاغل در سرویس‌های بهداشتی عمومی؛ زنی در یکی از پارک‌های پرتردد تهران درحال نظافت باغچه‌های اطراف پارک است. کارش که تمام می‌شود، کنار صندلی می‌نشیند. به هیچ‌کدام از زنانی که از سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند، نمی‌گوید که دستمزدی بدهند. اگر کسی مایل باشد، پول می‌دهد. او حدود 9 سال است که کار نظافت دستشویی‌های گذری را انجام می‌دهد. پاهایش را بلند می‌کند و مشت‌های آرام و پیوسته‌ای روی زانوهایش می‌زند. روی هر زانو توقف می‌کند و ضربات مشت را محکم‌تر می‌زند.. وی می‌گوید برای جور کردن مبلغ وثیقه کلیه‌ام را فروختم.»

 

اما انتشار چنین گزارشی در صفحه اول روزنامه شرق در حالی است که این این روزنامه اصلاح طلب علاوه بر سابقه غیرقابل دفاع در موضوع زنان، در مسئله معیشت مردم و مدیران نجومی بگیر و مفسدان دانه درشت اقتصادی نیز کارنامه قابل قبولی ندارد. آیا آن زمان که این روزنامه با آب و تاب از مفسدان گردن کلفت اقتصادی دفاع می‌کرد، به فکر مردم و از جمله این زن شاغل بود؟!

 روزنامه شرق چندی پیش در گزارشی با عنوان «امامی طلبکار شد» به تطهیر «محمد امامی» تهیه کننده سریال شهرزاد و یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت.  در بخشی از این مصاحبه، خبرنگار روزنامه شرق به امامی می‌گوید: «از ماحصل آنچه شما گفتید این‌طور می‌توان نتیجه گرفت که پرونده شما با بانک سرمایه صرفاً یک اختلاف نظر با نماینده دادستان است»؛ امامی در پاسخ می‌گوید: «بخش عمده‌اش». خبرنگار در ادامه می‌پرسد: «بخش جزئی آن چیست؟»؛ امامی در پاسخ می‌گوید: «من مطالباتی از بانک دارم که بانک باید بپردازد و بر مبنای احکام صادره باید مطالبات من را پرداخت کند.» این روزنامه اصلاح طلب، با تطهیر متهم صندوق ذخیره فرهنگیان، اینگونه القاء می‌کند که پرونده محمد امامی صرفاً یک اختلاف نظر با نماینده دادستان است!

 

روزنامه شرق همچنین در یک نمونه دیگر در گزارشی با عنوان «من متهم اشتباهی‌ام» به تطهیر بهروز ریخته‌گران بدهکار چندهزار میلیارد تومانی و متهم دانه درشت پرونده بانک سرمایه پرداخت. این روزنامه اصلاح طلب در مصاحبه مذکور، ریخته گران را صرفاً یک تولیدکننده جا زد و اینگونه القاء کرد که قطع دسترسی این فرد به اموالش، به تولید ملی لطمه زده و موجب بحران کارگری می‌شود!

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول