اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بهشت گمشده گردشگری محروم از زیرساخت‌ها/ صدور ۱۱۰۰ پروانه مجوز صنایع دستی در بهشهر

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر با بیان اینکه طرح جامع گردشگری نیاز شهرستان بهشهر است و باید این طرح اجرایی شود، گفت:  بهشهر به عنوان شهر تاریخی، میراثی و گردشگری نیازمند طرح جامع گردشگری و زیرساخت‌های این صنعت است.

بهشت گمشده گردشگری محروم از زیرساخت‌ها/ صدور ۱۱۰۰ پروانه مجوز صنایع دستی در بهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، عبدالجواد رحمانی‌خلیلی پیش از ظهر امروز در نشستی با نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تلاش برای رفع مشکلات در  بخش گردشگری مهم است و باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی گفت: از صنعت گردشگری به عنوان صنعتی پردرآمد بهره برداری درستی انجام‌ نشد و باید در این بخش و فراهم کردن زیرساخت‌ها تلاش بیشتری انجام شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر با بیان اینکه طرح جامع گردشگری نیاز شهرستان بهشهر است و باید این طرح اجرایی شود، گفت:  بهشهر به عنوان شهر تاریخی، میراثی و گردشگری نیازمند طرح جامع گردشگری و زیرساخت‌های این صنعت است.

رحمانی‌خلیلی با بیان اینکه بهشهر فاقد هتل مناسب چند ستاره برای گردشگران و توریست است، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان بهشهر در بخش گردشگری و تاریخی بودن این شهرستان باید زیرساخت لازم برای توسعه  گردشگری و اقتصادی انجام شود و بلید در این بخش و توسعه گردشگری ضمن فراهم کردن زیرساخت‌ها از توان محلی و بومی استفاده و برای رفع مشکلات گام برداریم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر افزود: هزار و ۱۰۰ پروانه مجوز صنایع دستی انفرادی در بهشهر صادر شده که در امرار معاش و ایجاد اشتغال اثرگذار هستند.

رحمانی‌خلیلی گفت: تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان مهم و لازم است و باید چشم انداز گردشگری برای در نظر گرفته شود و برای عباس‌آباد و چشمه عمارت و.. دارای طرح جامع بوده و براساس آن این طرح در اختیار مهمانان و گردشگران قرار گیرد تا شاهد توسعه همه جانبه باشیم.

 غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: هر ایرانی یک تولید کننده و هر خانه یک کارخانه باید در حوزه گردشگری با قوت بیشتری پیگیری شود و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند این‌مساله را محقق کند.

وی اظهار کرد: میراث فرهنگی دارای ظرفیت بالایی در بخش شتغال است و با ظرفیت میراث باید برای توسعه اشتغال گام برداشت.

وی با تاکید بر آموزش، آن را برای ادامه کار مهم دانست و افزود:  باید در بخش مجوزها تسهیل‌گری شده و ارائه مجوز با فوریت انجام شود.

نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: هر ایرانی یک تولید ننده و هر خانه یک کارخانه باید در حوزه گردشگری با قوت بیشتری پیگیری شود و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند این‌مساله را محقق کند.

شریعتی گفت: امروز جوانان ما نیازمند کار و اشتغال برای امرار معاش هستند و برای ایجاد اشتغال باید کمک کار باشیم و باید به صنعت گردشگری در مازندران کمک کنیم چرا که برای ایجاد اشغال همه مسؤولیم و باید راه حل مناسب ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه باید تصمیم‌گیری و اجرای مناسب برای اشتغال جوانان اتخاذ شود، یادآور شد: مشکل اصلی ما این است که در مقابل مشکلات مردم، خود را مکلف نمی دانیم و اگر مکلف به کار برای مردم باشیم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر مردم را ستون مورد اعتماد خود بدانیم و تسهیل‌گری کنیم، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

شریعتی گفت: ما در مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را در قبال اشتغال خرد ادا کردیم و اتفاقات خوبی در این بخش ایجاد شده است و در ادامه راه برای توسعه در گردشگری هم از راهکار و پیشنهادات افراد اثرگذار در این بخش استفاده می‌کنیم تا با ارائه‌ به مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات این بخش گام برداشته و تسهیل‌گری شود.

پایان‌پیام/ ۸۶۰۰۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول