اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا سلاح‌های توقیف‌شده از یمن را برای اوکراین ارسال می‌کند

ارتش آمریکا در حال بررسی طرحی است که به موجب آن تسلیحاتی که در راه ارسال به یمن توقیف‌ شده‌اند، برای اوکراین ارسال شود.

آمریکا سلاح‌های توقیف‌شده از یمن را برای اوکراین ارسال می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش آمریکا در حال بررسی طرحی برای ارسال تسلیحات توقیف‌شده از یمن برای اوکراین است. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال امروز سه‌شنبه در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی و اروپایی نوشته ارتش ایالات متحده، ارسال هزاران سلاح توقیف‌شده و بیش از یک میلیون مهماتی که زمانی قرار بوده به دست نیروهای انصارالله برسند را در دست بررسی دارد.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند قصد دارند بیش از ۵۰۰۰ قبضه تفنگ تهاجمی، ۱.۶ میلیون مهمات تسلیحات سبک و تعدادی موشک ضدتانک را که در ماه‌های اخیر در نزدیکی سواحل یمن از قاچاقچی‌های سلاح توقیف کرده‌اند برای اوکراین ارسال کنند. 

وال‌استریت‌ژورنال نوشته این اقدام غیرمعمول، منابع جدیدی از تسلیحات را برای ارسال به اوکراین معرفی می‌کند و به افزایش توان آتشباری این کشور در نبرد با روسیه منجر خواهد شد. 

آمریکا و متحدانش در ناتو در روزهای گذشته در جلسه‌ای در بروکسل درباره روش‌های جدید برای تسریع در ارسال سلاح به اوکراین بحث و تبادل نظر کردند. 

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ائتلاف ناتو هم روز دوشنبه گفت که جنگ در اوکراین باعث کاهش ذخایر سلاح کشورهای عضو ناتو شده است. 

وال‌استریت‌ژورنال نوشته چالش پیش روی دولت بایدن در حال حاضر پیدا کردن یک توجیه قانونی برای انتقال دادن تسلیحات مربوط به یک درگیری به یک درگیری دیگری است. 

ممنوعیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل تصریح دارد که دولت آمریکا و متحدانش سلاح‌های توقیف‌شده را نابود کنند یا اینکه آنها را انبار کنند. 

«ناصر الدین امیر»، معاون وزیر اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله طرح آمریکا را مسخره کرده و آن را غیرموثر خوانده است. او گفت: «این کار چه تغییری در این جنگ ایجاد خواهد کرد؟ آنها سلاح‌های بسیار سنگین‌تری [برای اوکراین] ارسال کرده‌اند.

پایان پیام/ ت 1009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول