اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ارائه بیش از 9 هزار خدمت دارویی و درمانی به زلزله‌زدگان ترکیه

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از ارائه 9 هزار و 256 خدمت دارویی و درمانی به زلزله زدگان ترکیه در هفته اخیر خبر داد.

ارائه بیش از 9 هزار خدمت دارویی و درمانی به زلزله‌زدگان ترکیه

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، پیمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به خدمت رسانی تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر ایران به زلزله‌زدگان ترکیه در قالب استقرار در بیمارستان شهر اصلاحیه گفت: در یک هفته گذشته 1869 فقره تریاژ انجام شده که بر این اساس به 136 نفر خدمات تخصصی پزشکی ارائه و 1733 نفر توسط پزشکان عمومی ویزیت شدند.

وی افزود: همچنین به 82 نفر از زلزله زدگان که دچار سوختگی شده بودند، خدمات درمانی ارائه و برای 508 نفر عمل پانسمان انجام شد. در یک هفته گذشته 192 نفر سرم تراپی، 258 فقره تزریقات، 319 عمل آتل بندی و گچ گیری و زخم های 190 بیمار بخیه زده شد.

نامدار ادامه داد: در این بازه زمانی 97 نوار قلب و 94 اقدام به اکسیژن تراپی انجام شده تا آسیب دیدگان زلزله ترکیه روند درمان را به شکل بهتری سپری کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در یک هفته گذشته 1869 خدمت دارویی و 40 فقره سونوگرافی نیز در اختیار متاثرین از زلزله ترکیه قرار گرفت و این روند برای کمک رسانی به همسایگان عزیزمان تداوم خواهد داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول