اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

زلزله چقدر به ترکیه خسارت زد

معاون رئیس کل بانک جهانی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت که بازسازی ترکیه و سوریه در پسِ زلزله‌‌های بزرگ در این کشور میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت.

زلزله چقدر به ترکیه خسارت زد

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌بی‌سی،کنفدراسیون شرکت‌ها و بنگاه‌های غیردولتی ترکیه تخمین زده که وقوع دو زلزله سهمگین 84.1 میلیارد دلار به اقتصاد ترکیه آسیب زده است. در زلزله قبلی که در سال 1999 و در منطقه مرمره در ترکیه رخ داد، و شهر ازمیت را تخریب کرده و به کشته شدن 17 هزار نفر منجر شد، 51.1 میلیارد دلار خسارت به بار آمد. 

فرید بلهاج، معاون رئیس کل بانک جهانی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، گفت: بازسازی سوریه و ترکیه پس از دو مورد زلزله بزرگ در این کشور طی هفته گذشته، میلیارد‌ها دلار هزینه خواهد داشت.

وی گفت: بانک جهانی تاکنون کمک 1.8 میلیارد دلاری را برای آنکارا در نظر گرفته و می‌خواهد به سوریه هم کمک کند.

وی طی مصاحبه‌ای در دبی گفت: در موضوع ترکیه، ما 1.8 میلیارد دلار کمک مالی را متعهد شده‌ایم. دلیل آن هم این است که ما در ترکیه صندوق داریم. در آنجا پروژه انجام داده‌ایم و امکان استفاده مجدد از منابع‌مان در این کشور فراهم است.

بازسازی مناطق زلزله‌زده به افزایش چالش‌ها در اقتصاد ترکیه منجر می‌شود و این در حالی است که تا پیش از این،‌ این کشور با مشکل تورم بسیار بالا و بحران افزایش هزینه‌‌‌‌‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کرد.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول