اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

جزئیات 20 تفاهم‌نامه‌‌‌‌‌ ایران و چین در 3 حوزه‌‌ عمرانی، انرژی و پولی/ سرمایه‌گذاری چین در قطار سریع‌السیر تهران-مشهد

در سفر رئیس‌جمهور به چین قرار است توافقاتی در زمینه حمل و نقل به‌خصوص حمل و نقل ریلی به ارزش حدود 12 میلیارد دلار منعقد شود که شامل پروژه‌هایی نظیر برقی‌کردن قطار سریع‌السیر تهران-مشهد و سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است.

جزئیات 20 تفاهم‌نامه‌‌‌‌‌ ایران و چین در 3 حوزه‌‌ عمرانی، انرژی و پولی/ سرمایه‌گذاری چین در قطار سریع‌السیر تهران-مشهد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌، رئیس جمهور کشورمان در ادامه دیپلماسی‌های‌ بین‌المللی، در پاسخ به دعوت رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در راس هیئتی بلندپایه و برای دیدار رسمی 3 روزه، بعد از ظهر ‌روز گذشته به همراه تیم اقتصادی خود، عازم پکن پایتخت چین شد.

رئیس جمهور در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی همتای چینی، دیداری خصوصی با «شی جین پینگ» خواهد داشت و سپس مذاکرات هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور و نیز مراسم امضای اسناد همکاری، در حضور روسای جمهور برگزار خواهد شد؛ رئیس‌جمهور کشورمان در این سفر همچنین در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی دو کشور شرکت خواهد کرد و دیداری نیز با ایرانیان مقیم چین خواهد داشت‌، رئیسی نخستین میهمان ارشد رئیس جمهور چین در سال نو چینی است.

* انعقاد 2‌0 تفاهم‌نامه اقتصادی با چین

یکی از اصلی‌ترین‌ ابعاد سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به کشور چین، به عنوان یکی از قدرت های بزرگ اقتصادی جهان، اجرایی شدن سند 25 ساله دو کشور است.

‌این سفر به‌دعوت رئیس‌جمهور چین انجام شده است و با توجه به ظرفیت‌های دو کشور برای ارتقای سطح روابط به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری، این سفر دستاورهای بسیار مناسبی خواهد داشت.

در این سفر قرار است 20 تفاهم نامه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، انرژی و مالی- پولی امضا شود.

در سفر رئیس‌جمهور به چین قرار است توافقاتی در زمینه حمل و نقل به‌خصوص حمل و نقل ریلی با ارزش حدود 12 میلیارد دلار منعقد شود که شامل پروژه‌هایی نظیر برقی‌کردن قطار سریع‌السیر تهران- مشهد و سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است.

سرمایه‌گذاری در بخش خودروسازی کشورمان و همچنین سرمایه‌گذاری و انجام توافقات در حوزه کشاورزی از دیگر محو‌رهای تفاهم‌نامه‌های ایران و چین است. 

همچنین مقرر است در ‌حوزه ارتباطات تفاهم‌نامه‌ای بین ایران و چین امضا شود.

سرمایه‌گذاری در سواحل مکران و سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی و خرید نفت ایران، از دیگر محورهای تفاهم‌نامه‌های ایران و چین خواهد بود.

به گزارش فارس در این سفر وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر امور خارجه، وزیر نفت، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول