اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

عضو هیات مدیره استقلال: طوری ترجمه می‌کنند که خودشان دوست دارند/ کمیته انضباطی ببیند چه کسی پرتغالی بلد است!

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: کسی که ادعا دارد زبان پرتغالی را بلد است، به کمیته انضباطی برود و صحبت کند تا همه چیز عیان می‌شود.

عضو هیات مدیره استقلال: طوری ترجمه می‌کنند که خودشان دوست دارند/ کمیته انضباطی ببیند چه کسی پرتغالی بلد است!

محمد مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص برد 2 بر صفر استقلال مقابل پیکان، اظهار داشت: نتایج خیلی خوب است و ما را خوشحال می‌کند ولی این قهرمانی است که ما را به هدفمان می‌رساند. استقلال دیروز بازی قابل قبولی ارائه داد. اعتماد به نفس بازیکنان آنقدر بالا رفته که می‌بینیم در ابتدای نیمه اول می‌توانند گل بزنند و در ادامه هم تیم مقابل را وادار کنند فوتبال بازی کند.

هرتیمی برای یک جایگاه می‌جنگد

وی افزود: خداراشکر تیم پله به پله امتیازها را جمع می‌کند و به هدفش که قهرمانی است نزدیک می‌شود. پیکان هم تیم منسجم و جوانی است. مجتبی حسینی از مربیان خوب و با مطالعه فوتبال ما است؛ اما دو تیم تفاوت‌های زیادی با هم دارند. هر تیمی برای یک جایگاه می‌جنگد. استقلال برای قهرمانی و پیکان شاید برای ماندن در لیگ، این‌ها تفاوت‌هایی است که دو تیم دارند و در افکار مربیان هم کاملا مشخص است.

عضو هیات مدیره استقلال در خصوص اینکه  بعد از جام جهانی هجمه‌هایی علیه تیم ساپینتو ایجاد شد اما الان شرایط خوبی پیدا کرده و به نوعی احیا شده، گفت: در این شکی نیست که ساپینتو ریکاوری بسیارخوبی برای خودش و تیمش داشته اما باید برای تیم‌های مدعی هم برنامه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم از آن‌ها امتیاز بگیریم. به تیم‌های بالای جدولی نباید امتیاز داد تا برای آن‌ها سکوی پرتاب نشویم. الان ساپینتو اشراف خوبی به فوتبال ایران پیدا کرده و می‌داند چه روشی پیدا کند تا به نتیجه مدنظر برسد. به نظر من ساپینتو برنامه ریزی خوبی برای جبران نتایج گذشته داشته است.

طوری ترجمه می‌کنند که خودشان دوست دارند اتفاق بیفتد!

وی در مورد اینکه دوباره در بازی استقلال به تحریک ساپینتو پرداختند و اتفاقاتی رخ داد که در نهایت به آشنایی به زبان پرتغالی ختم شد، عنوان کرد: محمد محبی روز گذشته پس از بازی گفت زبان پرتغالی سخت است. خودم برزیل بوده‌ام و زبان‌شان به هم نزدیک است. واقعا یادگیری این زبان سخت است مگر اینکه کسی آنجا زندگی کرده باشد یا چندبار رفته باشد و چند لغت را خارج از عرف یاد گرفته باشد. این دلیل بر یادگیری نیست. معنی کلمه "نه" همیشه نفی یک کار نیست. دوستان هم اگر لغتی یاد گرفته‌اند؛ شاید چندکاربرد داشته باشد اما بدترین نوعش را انتخاب می‌کنیم و می‌گوییم این اتفاق افتاده است.

مومنی در مورد اینکه این تصور به وجود آمده که آشنایی به زبان پرتغالی درست و واقعی نیست، عنوان کرد: اگر از لحاظ فرهنگی ماجرا را ببینیم، فرق می‌کند اما از نظر محاوره‌ای آنطور ترجمه می‌کنیم که خودمان دوست داریم از طرف مقابل اتفاق بیفتد. باید به این مساله نگاه عمیق و دقیقی داشته باشیم. ساپینتو و ماتا می‌دانند چگونه رفتار کنند که به تیم و خودشان آسیبی وارد نشود. من کلمه دروغ را به کار نمی‌برم. شاید دوستان اطلاعات کامل ندارند. حرف زدن راحت است اما در عمل اگر بخواهید نشان بدهید چقدر به زبان پرتغالی مسلط هستید، شاید خیلی سخت باشد.

کمیته انضباطی بررسی کند که چه کسی واقعا پرتغالی بلد است

وی افزود: کمیته انضباطی حتما این را بررسی می‌کند. کسی که ادعا دارد زبان پرتغالی را بلد است، آنجا هم برود صحبت کند همه چیز عیان می‌شود. افراد تصمیم گیرنده باید نسبت به افرادی که می‌گویند بلدیم، توجه بیشتری داشته باشند و با آن‌ها صحبت کنند که واقعیت مشخص شود. در مورد فردی هم که بلد نباشد می‌‌دانند چه جرایمی را در نظر بگیرند.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: دیگران یادگرفته‌اند که چگونه می‌توانند ساپینتو را عصبانی کنند تا حرف خودشان را ثابت کنند و بگویند رفتار سرمربی استقلال چنین و چنان است. وقتی مشکل و علتش مشخص است، ساپینتو هم باید رفتاری داشته باشد که به خودش و استقلال آسیب وارد نشود. در فوتبال ما حاشیه‌ها را بررسی می‌کنند که ببینند چگونه می‌توانند حریف را عصبانی کنند. از ساپینتو می‌خواهم که مراقب این تحریکات باشد تا آسیب زدن دیگران به استقلال جلوگیری کند.

رای بازی استقلال و مس کرمان پذیرفتنی نیست

مومنی در مورد اعلام رای کمیته انضباطی پیرامون اتفاقات بازی با مس کرمان مبنی بر محرومیت ساپینتو و غلامپور و همچنین جریمه نقدی باشگاه، اظهار داشت: این رفتارها منفعت کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال است. با زحمت و مشقت زیادی پول در می‌آوریم. باید کاری کنیم که از کمیته انضباطی پول بگیریم نه اینکه پول بدهیم. باید طوری رفتار کنیم که کمیته انضباطی ما را تشویق کند. این را در مورد همه تیم‌ها می‌گویم نه فقط استقلال، فدراسیون هم مثلا برای یکبار 50 یا 100 میلیون تومان به عنوان تشویقی به یک تیم بدهد. 

وی افزود: اثر تشویق بیشتر از تنبیه است. تیم‌ها باید طوری رفتار کنند که کمیته انضباطی وادار به این کار شود. حتما قضات کمیته انضباطی همه جوانب را بررسی کرده‌اند ولی من این رای را نمی‌پذیرم. چون تیم و هوادار ما آسیب می‌بیند. این راه و روش خوب و مناسبی نیست.

بعضی تیم‌ها مقابل تیم‌های نیمه پایین جدول باختند

عضو هیات مدیره استقلال در مورد اینکه آیا قهرمانی این تیم امسال تکرار می‌شود، گفت: هدفمان قهرمانی است. تمام و تلاش و کوشش ما هم برای فراهم کردن این بستر است. ما در کنار ساپینتو و بازیکنان قدم‌هایی بر می‌داریم تا نیازهای‌شان برطرف شود. 

مومنی در خصوص اینکه برخی معتقدند استقلال مقابل تیم‌های نیمه پایین جدول خوب نتیجه می‌گیرد، عنوان کرد: مقابل همین تیم‌های نیمه پایین جدول هم بعضی‌ها باخته‌اند! استقلال پتانسیل بردن در همه بازی‌ها را دارد. ما می‌توانستیم مثل آب خوردن از سپاهان امتیاز بگیریم اما رفته بودیم که امتیاز کامل بگیریم. بعضی تیم‌ها را نه باید ببرید نه باید به آن‌ها ببازید. سپاهان هم یکی از این تیم‌ها است. اگر به این تیم 6 امتیاز نمی‌دادیم الان خودمان صدرجدول بودیم. سپاهان هم مثل تیم‌های دیگر حتما امتیاز می‌دهد چون باید با رقبای بالای جدول هم بازی کند. استراتژی قهرمانی باید اینطور طراحی شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول