اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مه گرفتگی در اغلب محورهای استان مرکزی

رئیس پلیس راه استان از مه گرفتگی در اغلب محورهای ارتباطی و لغزندگی جاده ها خبر داد.

مه گرفتگی در اغلب محورهای استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از پلیس، محمد پورشمس با اشاره به مه گرفتگی در اغلب نقاط استان مرکزی بیان داشت: اغلب محورهای مواصلاتی در استان مرکزی، از مه گرفتگی شدید برخوردار است.

این مقام انتظامی ادامه داد: سطح بیشتر محورهای مواصلاتی لغزنده است و همراه داشتن لوازم ایمنی از سوی رانندگان الزامی است.

وی با توصیه به تمامی رانندگان به منظور رعایت سرعت مطمئنه خاطر نشان کرد: رانندگان به هنگام تردد در سطح محورها ی لغزنده، به منظور پیشگیری از لغزندگی وسیله نقلیه خود، از ترمزهای ناگهانی استفاده نکنند، زیرا این کارخود باعث وقوع حوادث ناگوار رانندگی خواهد شد.

پور شمس یادآور شد: سرعت مطئنه تنها به اندازه سرعت مجاز در جاده مربوط نمی شود بلکه گاهی بسیار کمتر از آن نیز هست و سرعت مطمئنه یعنی سرعتی که راننده بتواند در آن سرعت، وسیله نقلیه خود را به آسانی و به درستی کنترل و فاصله طولی مناسب با دیگر وسایل نقلیه را نیز رعایت کند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تجهیزاتی مانند برف پاک کن و وسایل گرمایشی از ضروریات رانندگی در این شرایط است، از رانندگان خواست تا در شرایط ناپایدار آب و هوایی، با شیشه بخار گرفته رانندگی نکرده و همواره در هنگام رانندگی در چنین شرایطی، به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران نیز توجه داشته باشند و در هنگام عبور از کنار آنها، سرعت خود را کاهش دهند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول