اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی مقامات نظامی سعودی و آمریکایی در ریاض

چند مقام نظامی آمریکایی در دیدار با همتایان سعودی خود روابط نظامی و امنیتی دو کشور و راهکارهای تقویت همکاری دوجانبه را بررسی کردند.

رایزنی مقامات نظامی سعودی و آمریکایی در ریاض

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «برد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منامه با «فهد بن عبدالله الفیلی» فرمانده نیروی دریایی عربستان سعودی در ریاض دیدار کرد.

در این دیدار اهمیت تقویت همکاری دوجانبه در زمینه امنیت دریایی و امنیت آبراه‌ها با هدف تضمین آزادی و سلامت دریانوردی در منطقه خلیج فارس و نیز همکاری مشترک دوجانبه بررسی شد.

از سوی دیگر ژنرال «پاتریک فرانک» فرمانده نیروی زمینی در فرماندهی مرکزی آمریکا با «فهد بن عبدالله المطیر» فرمانده نیروهای زمینی عربستان سعودی دیدار کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت و توسعه همکاری و تبادل تجربیات دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، «دانا استرول» دستیار معاون وزیر دفاع آمریکا در امور غرب آسیا با «احمد بن علی عسیری» معاون وزیر دفاع عربستان در امور راهبردی دیدار و درباره همکاری دفاعی دو کشور و راهکارهای تقویت و توسعه این همکاری گفت‌وگو کرد.

پیشتر «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفته بود که عربستان «شریک راهبردی آمریکا» است. وی همچنین بر علاقه‌مندی کشورش برای تداوم این روابط تأکید کرده و آن را به نفع منافع ملت‌ آمریکا و امنیت ملی آن خوانده بود.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول