اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم احداث مسیر توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران

عملیات اجرایی فاز دوم پروژه احداث مسیر توسعه شرقی خط ۴ متروی پایتخت آغاز خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم احداث مسیر توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران

به گزارش فارس، محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران با اعلام مطلب فوق گفت: با توجه به توسعه و تغییرات گسترده شهر تهران و در پی انجام مطالعات طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، توسعه شرقی خط ۴ از ایستگاه شهید کلاهدوز تا محدوده دانشگاه شهید عباسپور در شمال شرق تهران به منظور ایجاد سیستم راه‌آهن ریلی درون شهری یکپارچه و فراگیر، مورد تصویب شورای‌عالی هماهنگی ترافیک کشور قرار گرفت.

در این راستا به موجب تفاهم‌نامه‌ای که روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن ماه بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد خواهد شد، فاز دوم پروژه مسیر توسعه شرقی خط ۴ از شمال تقاطع بزرگراههای شهید سلیمانی و شهید باقری تا محدوده دانشگاه آزاد تهران شمال و دانشگاه شهید عباسپور وارد مرحله اجرایی می‌شود. طول این مسیر ۶ کیلومتر بوده و ۶ ایستگاه را شامل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه افزود: توسعه شرقی خط ۴ یکی از پرتقاضاترین درخواست‌های شهروندان از مدیریت شهری پایتخت طی سالهای اخیر بوده و پیش بینی می شود در افق ۲۰ سال آینده، حدود ۲۵ درصد از کل مسافران خط ۴ مترو مراجعانی باشند که از ایستگاههای بخش توسعه شرقی آن استفاده خواهند کرد. ضمن اینکه دغدغه حمل و نقلی تعداد قابل توجهی از جمعیت دانشجویی که در دانشگاههای پردیس فنی – مهندسی شهید عباسپور، دانشگاه آزاد واحد تهران شمال و دانشگاه امام حسین (ع) و شهروندان محدوده حکیمیه رفت و آمد دارند، با توسعه شرقی خط مذکور برطرف خواهد شد.

هرمزی در پایان گفت: توسعه شرقی خط ۴ با احداث یک پارکینگ زیرزمینی در شمالی‌ترین نقطه آن خاتمه خواهد پذیرفت تا شرایط سرویس دهی قطارها به مسافران پرتعداد خط ۴ ارتقاء یابد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول