اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص قرار می‌گیرند

فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: با رویکرد اجرای عدالت بین همه اقشار در دولت سیزدهم، برای نخستین بار در کشور بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار می گیرند.

بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از آزادشهر سیدجواد کریمی در جلسه بررسی مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج شهرستان اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور با رویکرد اجرای عدالت بین اقشار جامعه در دولت سیزدهم و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج ایجاد شده که سازمان بیمه سلامت متولی اجرای این قانون است.

وی تصریح کرد: براساس اساسنامه این صندوق، سازمان بیمه سلامت مازاد هزینه های دارو و خدمات بیماران خاص و صعب العلاج را پوشش می دهد.

فرماندار شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: بیماران خاص و صعب العلاج شامل بیمه شدگان سایر سازمان های بیمه گر(تامین اجتماعی و نیروهای مسلح) و یا افراد فاقد بیمه پایه برای برخورداری از مزایای بیان شده در اساسنامه صندوق می توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به آدرسbimehsalamatiran.ir ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که اطلاعات متقاضی در بانک‌ سامانه بیماری های خاص و صعب العلاج وزارت بهداشت(RDA) وجود داشته باشد بصورت خودکار انتساب مربوطه در سامانه شهروندی انجام می شود در غیر اینصورت، بعد از ثبت نام، پیامکی مبنی بر ثبت درخواست وی بشماره تلفن همراه ثبت شده ارسال می شود.

کریمی گفت: سقف استفاده از هزینه ها برای هر فرد تا ۵۰ میلیون تومان بوده که بعد از استفاده فرد از بیمه پایه و در صورت داشتن بیمه تکمیلی، می توانند فاکتورهای خود را به اداره بیمه سلامت ارائه داده و بعد از ارسال به اداره کل بیمه سلامت و ثبت در سامانه، قابل پرداخت است.

وی بیان کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه سلامت و خدمات درمانی برای همه مردم و با تاکید مقام معظم رهبری به این حوزه، امید داریم بیماران غیر از رنج بیماری دغدغه دیگر نداشته باشند‌.

فرماندار شهرستان آزادشهر ابراز کرد: این صندوق علاوه بر پوشش هزینه های دارو، تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری خاص و صعب العلاج مانند خدمات بازتوانی، توانبخشی‌ مراقبت های دوره ای و تسکینی و غیره، می توانند از طریق بانک های عامل ملت و مهر ایران، تسهیلات قرض الحسنه دریافت کنند.

وی یادآور شد: این صندوق از ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج حمایت کرده و هزینه‌های مازاد بیمه های پایه که توسط صندوق قابل پرداخت باشد خارج از ضوابط پرداخت خواهد شد.

کریمی گفت: بیماران خاص و صعب‌العلاج شهرستان آزادشهر برای استفاده از مزایای اساسنامه این صندوق به اداره بیمه سلامت شهرستان واقع در خیابان امام مراجعه کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول