اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پیش‌بینی ۶ میلیارد تومان برای احداث فرهنگسرا در پیشوا

فرماندار پیشوا گفت: از محل اعتبارات تملک دارایی‌های شهرستان پیشوا ۶ میلیارد تومان در بودجه برای ساخت فرهنگسرا پیش‌بینی کرده‌‌ایم که زمین آن مشخص و تحویل شده و همکاران ما درحال پیگیری هستند تا بتوانند تخصیص بگیرند.

پیش‌بینی ۶ میلیارد تومان برای احداث فرهنگسرا در پیشوا

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، کارهای فرهنگی از فعالیت‌های تاثیرگذار در توسعه جامعه است که اگر زیرساخت‌های آن فراهم شود نقش زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی و جذب جوانان و نوجوانان به محیط های فرهنگی هنری خواهد داشت. 

در همین رابطه و درخصوص احداث فرهنگسرا و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، با فرماندار و مدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان پیشوا گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانیم.

پیشوا می‌تواند به قطب فرهنگی شرق استان تهران تبدیل شود

ابراهیم‌ تاجیک‌ نوری فرماندار شهرستان پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص وضعیت فرهنگی و هنری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان پیشوا ۱۲ سال است که مستقل شده و در دهه قبل تقریبا کار زیادی در حوزه فرهنگی در این شهرستان صورت نگرفته است لذا کارهای زیادی در دستور کار قرار دارد که باید انجام دهیم. 

وی با تاکید بر توسعه کارهای فرهنگی گفت: کار فرهنگی را در ساخت و ساز نمی‌بینیم، یکی از برنامه‌های بنده این است که پیشوا به قطب فرهنگی شرق استان تهران تبدیل شود و در این راستا فضاهای فرهنگی خوبی داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به آستان مقدس امامزاده جعفر اشاره کرد که می‌تواند به تنهایی قطب فرهنگی شود. 

فرماندار پیشوا بیان کرد: به این اعتقاد داریم که فرهنگ باید در مسجد ارتقاء پیدا کند، یعنی مسجد، مرکز فرهنگی شهرستان پیشوا شود. نه اینکه با فرهنگسرا و امثال آن مشکلی داشته باشیم اما در حال حاضر به این قائل نیستیم که چون محلی برای تمرین و اجراء تئاتر نداریم گروه تئاتر نداشته باشیم یا چون فرهنگسرا نداریم گروه سرود نداشته باشیم. 

تاجیک نوری عنوان کرد: از محل اعتبارات تملک دارایی‌های شهرستان پیشوا ۶ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای ساخت فرهنگسرا پیش‌بینی کرده‌‌ایم که زمین آن مشخص و تحویل شده و همکاران ما درحال پیگیری هستند تا بتوانند تخصیص بگیرند. 

استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای اجرای نمایش‌

وی تصریح کرد: با این حال ما از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده می‌کنیم تا بتوانیم برنامه‌های شاخص فرهنگی برگزار کنیم؛ برنامه‌هایی که باعث بروز و ظهور نمایش‌هایی مانند نمایش پهلوان قلیچ که در جشنواره تئاتر استان مقام آورد شود. 

فرماندار پیشوا با بیان اینکه ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان خوب است و گروه‌های هنری ما در شرایط سخت توانسته‌اند به رتبه‌های مطلوبی دست پیدا کنند ادامه داد: حمایت مادی از آن‌ها صورت نگرفته چراکه بابت این‌ کار نیاز به بودجه‌های مستمر وجود دارد، اما ایجاد مرکز هنرهای انقلاب اسلامی در پیشوا ظرفیتی بود که ایجاد شد تا هنرمندان جذب شوند. همچنین در حوزه جهاد تبیین نهضتی در شهرستان پیشوا تشکیل شده که سلسله جلسات جهاد تبیین بر آن اساس در مساجد، مدارس و محلات برگزار می‌شود. 

تاجیک نوری در خصوص وضعیت نامناسب قلعه ایرج که برخی از مردم شهرستان با ایجاد گزارش در سامانه فارس من از آن گلایه کرده بودند، تصریح کرد: برای قلعه ایرج مصوباتی از چندسال قبل مانده است. باید پایگاه تاریخی برای ساماندهی قلعه ایرج ایجاد شود که ما امسال برای آن بودجه کنار گذاشته‌ایم و به صورت جدی پیگیر آن هستیم تا بتوانیم این مرکز را ساماندهی کنیم. 
 

فعالیت‌های فرهنگی را به سمت روستاها برده‌ایم  

حسین قربانی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا نیز در ادامه این گفت‌وگو اظهار کرد: اعتقاد دارم در خیلی از موارد صرفا پول و امکانات، کار را تولید نخواهد کرد چراکه علی‌رغم کمبودهای شهرستان پیشوا، شاعران و نویسندگان آئینی و مذهبی و خوشنویسان و اهالی تئاتر از این شهرستان توانسته‌اند در جشنواره‌ها حائز رتبه‌های برتر شوند. 

وی افزود: در طرح آموزش هنر برای همه که ویژه مناطق کم‌برخوردار است شهرستان پیشوا بدون تبلیغات عمومی چاپی، بلکه بر اساس تبلیغ در مساجد ۴۰۳ نفر در حوزه‌های طراحی، گویندگی، نوازندگی، خبرنگاری و گریم را جذب کرد و برای آن‌ها کلاس آموزشی برگزار کرد. در این طرح پیشوا در استان تهران توانست رتبه نخست را در میان شهرستان‌ها کسب کند. 

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا اضافه کرد: در برنامه‌های ما مسجدمحوری، تمرکز زدایی، توجه به مناطق کم‌برخوردار و مردمی شدن فعالیت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. بر این اساس فعالیت‌های خود را به سمت روستاها برده‌ایم و به این اکتفا نکرده‌ایم‌ که مردم روستا به شهرستان بیایند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول