اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

چین به فناوری ساخت دستگاه اکمو دست یافت

چین برای نخستین بار به فناوری ساخت دستگاه اکسیژن رسانی غشایی برون‌پیکری یا اکمو دست یافت که وسیله ای مکانیکی برای حمایت موقت از قلب یا ریه یا هردو است تا در اولین فرصت ارگان آسیب دیده عملکرد طبیعی خود را بازیابد.

چین به فناوری ساخت دستگاه اکمو دست یافت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، اولین دستگاه اکسیژن‌رسانی غشایی برون پیکری (ECMO) چینی موسوم به «Revive-I» که در داخل این کشور ساخته شده، مجهز به فناوری است که شانس زنده ماندن بیماران مبتلا به کووید-19 در شرایط بحرانی را افزایش می دهد. این دستگاه روز چهارشنبه در پکن راه‌اندازی شد.
دستگاه اکمو نوعی دستگاه قلب و ریه مصنوعی است که پشتیبانی طولانی مدت از قلب و تنفس ریه را برای بیمار در خارج از بدن فراهم می کند.
این دستگاه به طور معمول در حین جراحی قلب باز استفاده می شود و کاربرد آن در طول همه گیری کرونا به شدت افزایش یافت. این دستگاه به عنوان یک «ماشین معجزه‌آسا» مورد استقبال قرار گرفته، زیرا گزارش‌هایی مبنی بر زنده ماندن بیماران کرونایی به لطف استفاده از آن بارها در اخبار منتشر شد.
دانشمندان چینی موسسه Rocket-Medical، تلاش برای ساخت دستگاه اکمو را در سال 2020 پس از شیوع کرونا آغاز کردند. ژو جیان، مهندس ارشد این پروژه گفت: فناوری اصلی این دستگاه برگرفته از سازوکاری در موشک هاست که برای کنترل عملیات، دستکاری و اصلاح موقعیت ها، جهت ها و مسیرهای موشک در طول پرواز به کار می رود.
اکموی چینی در مقایسه با نمونه‌های خارجی سبک تر بوده و به راحتی قابل جابجایی است. وزن آن کمتر از 7.5 کیلوگرم است که تنها یک سوم وزن محصولات مشابه خارجی است و به اندازه کافی سبک است که بتوان آن را با آمبولانس حمل کرد. بسیاری از بیمارستان‌های بزرگ در پکن و تیانجین با موفقیت از این محصول تا 25 روز استفاده کردند.
بازار اکموی چین تحت سلطه شرکت های غربی است. قیمت یک دستگاه وارداتی  اکمو در چین بین 1.5 میلیون یوان (حدود 221300 دلار) تا 3.5 میلیون یوان است. اام قیمت Revive-I یک سوم تا یک چهارم کمتر از قیمت محصولات خارجی خواهد بود.
پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول