اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سردار طلایی‌نیک: اگر ملتی هویت اصیل و ملی خود را احیا کند در مسیر پیشرفت همه‌جانبه قرار می‌گیرد

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: اگر ملتی هویت اصیل، اسلامی و ملی خود را احیا کند و به دست آورد در مسیر پیشرفت همه‌جانبه قرار می گیرد.

سردار طلایی‌نیک: اگر ملتی هویت اصیل و ملی خود را احیا کند در مسیر پیشرفت همه‌جانبه قرار می‌گیرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار رضا طلایی‌نیک در جمع مردم اسدآباد، اظهار کرد: اسلام ریشه ۱۴۰۰ ساله دارد و این انقلاب اسلامی معجزه قرن بود و ادامه آن اعجاز همان انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی از همه اقشار و نسل‌ها متحد و یکپارچه در راهپیمایی امروز پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حضور پررنگ دارند، این یعنی ناامیدی و شکست دشمن و منافقان و کوردلان چشم باز کنند و پلک بگشایند و ببینند مردم با وجود مشکلات عدیده معیشتی، بیکاری و مشکلات اقتصادی و تحریم هنوز به عهد و پیمان خود با امام راحل و قرآن، مقام‌ معظم رهبری، شهدا و ولایت پایبند هستند و این عهد و پیمان آن‌ها تضعیف نخواهد شد. 

سردار طلایی‌نیک بیان کرد: این صحنه پرشکوه حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در کشور و خارج از کشور که هم‌عهد انقلاب هستند، بیانگر ماهیت انقلاب مردمی ایران است.

وی با اشاره به تقدیم ۳۰۰ هزار شهید توسط ملت ایران اسلامی برای حفظ و تداوم این انقلاب بزرگ، ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران داشتن رهبری انقلابی و ولایی بود و هر کشوری که دارای رهبری ولایی و انقلابی باشد، به طور قطع شکست‌ناپذیر است. 

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مبنای ۵۹ ساله عملیاتی دارد، خاطرنشان کرد: دهه ۴۰ روز ۱۵ خرداد مبنای آغاز عملیاتی انقلاب اسلامی بوده و طی گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب هر سال انقلاب شکوهمند اسلامی پیروز می شود و امروز نیز یکی از روزهای پیروزی انقلاب است. 

سردار طلایی‌نیک بیان کرد: در پاسخ به فتنه‌گران، دشمنان و توطئه‌آفرینان که می‌گویند چرا مردم ایران اسلامی انقلابی هستند و خواهند بود؟ باید بگوییم ملت ایران دارای سه دستاورد و نتیجه بزرگ و عظیم شامل احیای هویت ایرانی- اسلامی، به دست آوردن هویت چندوجهی و ترکیبی و قرار گرفتن کشور و ملت در مسیر پیشرفت همه‌جانبه و نتیجه مهم انقلاب بوده که تا ظهور امام زمان (عج) استمرار دارد. 

وی یادآور شد: اگر ملتی هویت اصیل، اسلامی و ملی خود را احیاء کند و به دست آورد و در مسیر پیشرفت همه‌جانبه قرار گیرد، این انقلاب وفاداران بسیاری خواهد داشت و هرگز نابود شدنی نخواهد بود و راهپیمایی پُررنگ امروز ملت شریف ایران اسلامی گویای این امر مهم است، ضمن اینکه  در هیچ کجای دنیا کشوری چون کشور ایران اسلامی با ملتی این چنین وفادار و پایبند به نظام وجود و نظیر ندارد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع در ادامه با بیان اینکه اسلام‌زدایی پیشه طاغوت بود اما انقلاب جلوی اسلام‌زدایی طاغوت را در عرصه جامعه گرفت، افزود: این انقلاب حاکمیت اسلام را بر مبنای شریعت و ولایت برقرار کرد و قدرت بسیج‌کننده اسلام را در عمل نشان داد.

سردار طلایی‌نیک همچنین با اشاره به جنگ نابرابر علیه ایران اسلامی توسط صدام ملعون با حمایت ۳۰ کشور، گفت: آنچه در جنگ تحمیلی موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد قدرت دین بود که توسط انقلاب احیاء شد و شهدا با اتکا به اسلام و انقلاب عاشورایی قدرت بسیج‌کنندگی امام را در عمل نشان دادند.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع با بیان اینکه پیوند زندگی دنیایی با سعادت اخروی ما در سایه این انقلاب در حال رقم خوردن است، گفت: شهید همدانی در وصیت‌نامه خود به خانواده خود وصیت کرده که «همواره خود را بدهکار انقلاب بدانید چراکه انقلاب نعمت بزرگی بود که خداوند به ملت ایران و ایران اسلامی عنایت کرده است». 

وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از مبارزان از جمله سیدجمال‌الدین اسدآبادی آرزو داشتند چنین انقلاب و حکومتی به تحقق برسد، این بزرگترین نعمت بود که خداوند به مردم عطا کرد که این انقلاب اسلامی بالای سر ما باشد. 

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به اینکه عزت دنیوی و کرامت اخروی از دستاوردهای دینی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در حوزه فرهنگ، فرهنگ خودباوری و خوداتکایی، سلامت دنیوی و ارزش‌های فرهنگی انقلاب که دستاوردهای عظیم انقلاب بوده، امروز کم‌کاری‌هایی داریم و نسل جوان و نوجوان آشنا با مسائل قبل از انقلاب و اوایل انقلاب نیستند و باید جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارد را جدی بگیریم.

 سردار طلایی‌نیک به تبیین دستاوردهای انقلاب پرداخت و گفت: قبل از انقلاب متوسط عمر مردم ایران ۵۰ سال بود که امروز با خدمات ارزنده ارائه شده در حوزه سلامت، بهداشت و درمان متوسط عمر ایرانیان به ۷۶ سال افزایش یافته است. 

وی همچنین با اشاره به افزایش و توسعه شبکه‌های رسانه‌ای، رادیویی و تلویزیونی کشور بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب در کشور ایران تنها ۳۰ رشته ورزشی وجود داشت، اما امروز جوانان و نوجوانان به راحتی می‌توانند در ۱۷۰ رشته مختلف ورزشی فعالیت داشته باشند.

طلایی‌نیک با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها نیمی از جمعیت مردم باسواد بودند و امروز ۹۸ درصد جمعیت کشور با سواد هستند، اظهار کرد: ایران در حوزه علم و فناوری قبل از انقلاب رتبه ۵۳ را داشت و امروز رتبه ۱۶ جهانی را دارد ضمن اینکه از نظر جمعیت رتبه هفدهم و از نظر مساحت رتبه ۱۸ دنیا بوده و در اکثر عرصه‌ها و امور بعد از انقلاب رتبه کشور ایران به پایین ۱۵ رسیده و جزء ۱۰ کشور و در برخی موارد و حوزه‌ها جزء رتبه‌های ۱۰ تا ۱۵ دنیا است و بیش از متوسط دنیا از نظر جمعیت و مساحت در حوزه‌های مختلف پیشرفت داشته است.

افزایش ۲۴ برابری ظرفیت دانشگاه‌ها و افزایش ۶۰ برابری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی از دیگر پیشرفت‌های کشور ایران بعد از انقلاب بود که معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع به آن اشاره کرد و یادآور شد: در چرخه کامل فضای ماهواره‌ای، سلول بنیادین، نانوتکنولوژی، اوپتیک، بیوتکنولوژی، کشتی‌سازی و زیست‌فناوری جزء رتبه ۱۰ تا ۱۵ دنیا هستیم. 

طلایی‌نیک مطرح کرد: قبل از انقلاب ۳۰ درصد پزشکان کشور خارجی بودند حال اینکه امروز کشور ایران دارای پزشک متخصص اضافه بوده و از خدمات پزشکان کشور ایران سایر کشورها نیز بهره‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران با پیروزی انقلاب در حوزه سیاسی استبداد را ریشه‌کن کردند و آزاد شدند و طی این ۴۴ سال ۴۰ همه‌پرسی و انتخابات برگزار شده و مردمسالاری دینی پایه‌ریزی شد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع ادامه داد: ملت ایران تاریخ‌سازان و آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و طی ۴۴ سال گذشته با اتحاد و همدلی و پایبندی به ولایت و نظام ایران اسلامی توطئه‌ها، فتنه‌ها و اتفاقات بسیاری را خنثی کرده و با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و کارآمدی خود را به دنیا نشان داده‌اند. 

پایان پیام/ ت 951

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول