اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مردم بهار چهل‌وپنجم انقلاب را جشن گرفتند/ «از سیستان تا کردستان، جانم فدای ایران»

۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، مردم ایران از جنوبی ترین نقطه کشور تا شمالی ترین نقطه آن، از کردستان تا سیستان‌وبلوچستان، از خراسان تا خوزستان، از هرمزگان تا آذربایجان همگی یک دل و یک صدا به خیابان‌ها آمدند و شعار «جانم فدای ایران»، «مرگ بر آمریکا» و... سر دادند.

مردم بهار چهل‌وپنجم انقلاب را جشن گرفتند/ «از سیستان تا کردستان، جانم فدای ایران»

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استان ها - علی یعقوبی اعظم: ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم ایران به پاس این پیروزی افتخارآمیز، امروز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در  چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان‌های شهر و روستایشان آمدند و با هر آنچه در توان داشتند علیه استکبار و مستکبران جهانی شعار دادند و انزجار خود را از آنان فریاد زدند.

مردم غیور ایران با دردست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی، شعار «الله اکبر»، «لا اله الا الله محمد رسول الله»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و... مدام بر سر زبان‌هایشان بود و از ابتدا تا انتهای مسیر راهپیمایی‌ها این شعارها بود که مدام تکرار می‌شد و به گوش می‌رسید. هزاران نفر از عاشقان انقلاب اسلامی از پیر و جوان، زن و مرد امروز در جشن پرشکوه انقلاب حضوری حماسی داشتند.

اگر قرار باشد شباهت حال و هوای امروز خیابان‌های کشور را با حال و هوای روز دیگری بیان کنیم، قطعاً آن روز ۲۲ بهمن سال ۵۷ خواهد بود، روز تجلی عشق به وطن، اتحاد، همدلی، یکپارچگی و وفاداری به انقلاب اسلامی... که مردم در شهرهای دور و نزدیک، در شهرهای بزرگ و کوچک، در روستاهای نزدیک به پایتخت تا روستاهای دورافتاده و نزدیک به مرز، همگی به خیابان‌ها آمدند و به انقلاب اسلامی پیوستند.

 

 

سیستان و بلوچستان - حضور کم‌نظیر مردمان شیعه و سنی سرزمین نخل و کویر

مردمان شیعه و سنی سرزمین نخل و کویر، آب و آفتاب و آیینه از ساعات ابتدایی صبح در صف های راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور دارند.

امروز مرد و زن، پیر و جوان، کسبه و بازاری، دانشجو و کارمند دانش آموز و طلبه سیستان و بلوچستانی آمده‌اند تا به استکبار جهانی بگویند به ۴۴ سال انقلاب اسلامی خود افتخار می کنند و همواره پشتیبان نظام هستند.

 

راهپیمایی در قصرقند

 

فیلم| جشن ۲۲ بهمن در شهر علی‌اکبر استان سیستان و بلوچستان

 

فیلم| راهپیمایی مردم بخش کلاتان بمپور استان سیستان و بلوچستان

 

کردستان - شیعه و سنی به میدان آمدند

راهپیمایی ۲۲ بهمن در تمامی شهرهای کردستان و سنندج مرکز استان با حضور آحاد مردم، مسوولان، کارمندان، بازاریان و خانواده‌های شاهد و دیگر اقشار مختلف شروع شد.

این راهپیمایی در سنندج با تجمع شرکت کنندگان از میدان آزادی این شهر شروع شده و با گذر از پیاده‌راه فردوسی و میدان انقلاب، محل تجمع در سه راه حبیبی خیابان امام خواهد بود.

 

 

مردم انقلابی و همیشه در صحنه استان کردستان با مشت‌های گره کرده و سردادن شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسراییل" و در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین "ما همه سرباز توایم خامنه‌ای؛ گوش به فرمان توایم خامنه‌ای" و "مطیع امر رهبریم"، یک بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت و به دشمن گوشزد کردند که تا آخرین قطره خون پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

 

راهپیمایی 22 بهمن در سنندج

 

آذربایجان غربی - ندای مردم دیار شهید باکری در ۴۴ سالگی انقلاب

مردم شهیدپرور دیار شهیدان باکری ،با حضور دشمن شکن خود ندای الله اکبر سردادند و ۴۴سالگی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند. در این مراسم که از میدان انقلاب ارومیه آغاز شد مرد و زن و پیروجوان، از اقلیت های مختلف دینی و مذهبی حضور پیدا کردند و یک صدا شعار اقتدار سردادند و یک بار دیگر اعلام کردند که ؛ آذربایجان‌ جانباز انقلابدان آیریلماز.

 

 

همزمان با سراسر کشور شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی شاهد حضور پرشکوه و معنادار مردم در خیابان‌ها برای برپایی جشن ۴۴سالگی انقلاب بود. مردم شهرستان بوکان و پیرانشهر هم پای سایر شهرهای استان امسال پرشور تر از گذشته درصحنه حاضر شده و ندای الله اکبر سردادند.

 

 

فیلم| حضور پرشکوه مردم بوکان و پیرانشهر در جشن ۴۴ سالگی انقلاب

 

جشن انقلاب در نقده

 

جشن پیروزی انقلاب در مهاباد

 

فیلم| حضور گسترده مردم زلزله‌زده شهرستان خوی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

 

کرمانشاه - راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در کرمانشاه

مردم غیور و مرزدار استان کرمانشاه امروز در کنار یکدیگر برای چهل و چهارمین سال، فجر انقلاب را با خلق حماسه‌ای دیگر به کوری چشم دشمنان، مخالفان و معادنان جشن گرفتند.

امروز، با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ضمن تجدید پیمان با امام راحل و شهیدان، فریادها و مشت‌های گره کرده‌ خود را به رخ جهان و جهانیان کشیدند و یک‌صدا فریاد زدند«مرگ بر آمریکا» «مرگ بر آمریکا» و...

 

 

راهپیمایی در کلانشهر کرمانشاه، ساعت ۱۰ صبح از میدان انقلاب به سمت میدان آزادی آغاز شد در همان ابتدای مسیر برنامه‌های متنوعی برای شرکت‌کنندگان تدارک دیده شده بود.

 

فیلم| همخوانی سرود ملی ایران در راهپیمایی 22 بهمن کرمانشاه

«جوانرودی‌ها» در ۲۲ بهمن گل کاشتند

مردم شهرستان جوانرود امروز شنبه ۲۲ بهمن و همزمان با سراسر کشور یک راهپیمایی باشکوه و بی‌سابقه برگزار و ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب، دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور را به‌شدت محکوم کردند.

راهپیمایی جوانرودی‌ها، امروز از شلوغ‌ترین و پرشورترین راهپیمایی‌های دهه اخیر توصیف شده است‌. مردم غیرتمند جوانرود بی‌نظیر‌تر از هرسال قدم‌ها و مشت‌های گره کرده خود را بر سر آمریکا و رژیم صهیونیستی کوبیدند. 

 

 

اقشار مختلف مردم و مسئولان هم‌صدا شعارهای «مرگ‌بر آمریکا، مرگ‌بر اسرائیل، مرگ‌ بر انگلیس، مرگ بر ضد ولایت فقیه» و شعارهایی با موضوع وحدت، بیداری در برابر توطئه‌های دشمنان، هشدار به بیگانگان برای عدم دخالت در امور داخلی ایران و تقدیر از نهادهای انقلابی و نیروهای مدافع امنیت سردادند.

خروش مردم تبریز

 

آذربایجان شرقی - خروش مردم تبریز/ آذربایجان باز رو سفید شد

آذربایجانی‌ها امروز در طلیعه چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی باز هم رو سفید شدند و حماسه دیگری آفریدند، ناامیدی دشمن از ملت از پیش هم معلوم بود و اینک بر مسئولان است که با تاسی به یکدلی آحاد ملت پا بر اختلافات بگذارند و پرشتاب در مسیر توسعه ایران اسلامی گام بردارند.

همه آمدند، حتی آنهایی که از اوضاع معیشتی‌خود گلایه داشتند و از مسوولان در رده‌های مختلف ناراضی هستند، تا به دشمنی که دندان تیز کرده تا با کم شدن شمار پشتیبانان نظام تلاش علنی را برای نابودی انقلاب به کار گیرد و به نام حمایت از مردم وارد خاک کشور شود را نابود کنند.

همه آمدند تا بار دیگر بر آرمان‌های انقلاب صحه بگذارند و البته در فرصتی دیگر گلایه‌های به حق خودشان را از مسوولان پیگیری کنند.

 

تبریز

 

تهران - خروش مردم پایتخت در چهل‌وچهارمین فجر انقلاب اسلامی

مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن، صبح امروز با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران آغاز شد.

مردم شهیدپرور و انقلابی، امسال با شور و اشتیاق بیشتری در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده‌اند تا نشان دهند همانگونه که ۴۴ سال پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، از این پس نیز با قدم‌هایی استوار ادامه مسیر را طی می‌کنند و در مقابل استکبار جهانی مقاومت خواهند کرد.

 

فیلم| حضور پرشور مردم در خیابان انقلاب تهران

 

مردم ولایتمدار پایتخت ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی، فریاد «الله اکبر» سر داده، نام و یاد شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع امنیت را گرامی داشتند و بار دیگر اتحاد و انسجام ملی را به رخ جهانیان کشیدند.

 

عکس| راهپیمایی 22 بهمن در شهرکرد

 

چهارمحال و بختیاری - بهمن تماشاییِ «شهرکرد»

از ساعت ۱۰ صبح امروز مردم انقلابی چهارمحال و بختیاری با گام‌های استوار و با حضوری پرشور بار دیگر ۲۲ بهمنی تماشایی خلق کردند.

مرد و زن، پیر و جوان آمدند تا به جهان اعلام کنند که ما ایستاده‌ایم و تا جان در بدن داریم پای آرمان‌های امام(ره) و انقلاب می‌مانیم. مردم با مشت‌های گره کرده عشق به میهن را فریاد زدند تا به دشمنان یادآوری کنند که ایران با اقتدار ایستاده است. جمعیت یکپارچه فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند تا به دشمنی که خیال خام براندازی در سر می‌پروراند بفهمانند کشور و نظامی که با خون شهدا تضمین شده پابرجا خواهد ماند.

 

 

 

جشن پیروزی انقلاب در شهرکرد

 

راهپیمایان پس از طی مسیر میدان امامزادگان، خیابان ولی‌عصر، سه‌راه سینما، خیابان سعدی غربی، چهارراه فردوسی، چهارراه بوعلی و خیابان طالقانی در مصلی بزرگ امام خمینی شهرکرد جمع شدند و رأس ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه همزمان با سراسر کشور سرود ملی را همخوانی کردند.

 

فیلم| اینجا کوهرنگ، برفی‌ترین منطقه ایران

 

کرمان - راهپیمایی ۲۲ بهمن در کرمان/ وطن‌فروشی به‌گروه خونی ما نمی‌خورد

امروز در راهپیمایی کرمان از همه قشری آمده بودند، از پیرمرد و پیرزن‌های کمرخمیده تا نوزادانی در آغوش گرم مادران، از زنان و مردانی که در راهپیمایی‌های انقلاب حضور داشتند تا جوانان و نوجوانانی که فقط از انقلاب شنیده‌اند و در کتاب‌ها خوانده‌اند.

در این میان هرچند جمعیت راهپیمایان با ظاهر به اصطلاح انقلابی و حزب‌اللهی مثل همیشه زیادتر از دیگران بود، اما کم نبودند آدم‌هایی که ظاهر آنها نه تنها ساده و معمولی نبود بلکه آنقدر مُد روز بودند که اگر در جایی به غیر از راهپیمایی ۲۲ بهمن آنها را می‌دیدیم با توجه به جو تفرقه‌افکنانه‌ای که دشمنان بین مردم ما ایجاد کرده‌اند تصور اینکه در راهپیمایی امروز حضور داشته باشند، قدری دشوار بود.

اما این پسرهای جوان با موهای ژل زده و شلوارهای جین و این دخترهای جوان با موهای از روسری بیرون زده و رژ لب‌های رنگارنگ در راهپیمایی ۲۲ بهمن کرمان چه می‌کنند، چرا به اینجا آمده‌اند؟ می‌خواهند چه چیزی را نشان دهند؟

حماسه‌ای از دیار حاج قاسم

 

فیلم| روستای سبزکان در شهرستان ریگان

اینجا روستای سبزکان واقع در شهرستان ریگان است، دورافتاده ترین روستای شرق استان کرمان. روستایی کم جمعیت که تعداد دانش آموزانش با انگشتان دست قابل شمارش است، درست است که این روستا آنچنان جمعیتی ندارد اما آنچه در قلوب مردم این روستا قرار دارد عشق به میهن، وطن پرستی و عشق به انقلاب است. مردم این روستا صبح امروز با طی کردن مسیر معین به راهپیمایی ۲۲ بهمن پرداختند.

 

خراسان رضوی - حضور پر شور مردم انقلابی مشهد در راهپیمایی ۲۲ بهمن

مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در مشهد با هم خوانی سرود ملی و صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام با حضور گسترده مردم از میدان ۱۵ خرداد آغاز شد. مردم مشهد از اقشار و سنین مختلف با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کرده اند.

 

 

فیلم| حضور حماسی مردم انقلابی مشهد در راهپیمایی 22 بهمن

ساعت 9 صبح بیست و دومین روز از بهمن ماه است و میدان پانزده خرداد مشهد میعادگاه عاشقان ولایت می باشد. با آنکه زمان شروع راهپیمایی ساعت 9 صبح اعلام شده بود اما از یک ساعت قبل از آغاز راهپیمایی مردان و زنان سرزمین خورشید در این میدان گرد هم آمده بودند تا آغازگر رویدادی انقلابی باشند و بار دیگر با آرمانهای نظام تجدید بیعت کنند.

 جمعیت انبوهی که در میدان جمع شده بودند ضمن سر دادن شعار‌هایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر منافق» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده»، چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

در بین انبوه جمعیت حضور خانواده ها در کنار یکدیگر با پرچم های ایران، خودنمایی می کند و نشان از عشق به میهن دارد. این حضور خانوادگی این پیام را به معاندین مخابره می کند؛ عشق به وطن و انقلاب سن و سال نمی شناسد و نقشه دشمنان برای دور ساختن نوجوانان و کودکان از انقلاب و نظام با شکست مواجه شد.

 

 

مردم با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی و سر دادن شعارهای انقلابی با قدم های استوار در حال حرکت به سمت حرم مطهر رضوی هستند و در این مسیر با فریادهای« مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»و « لبیک یا خامنه ای» اراده پولادین خویش را در مسیر حفظ آرمان های انقلاب اسلامی به رخ استکبار جهانی کشاندند. در این میان دیدن سلفی های انقلابی جوانان و نوجوانان دیدنی است.

مردم غیور و انقلابی مشهد از پیر و جوان تا زن و مرد همه آمدند تا در کنار یکدیگر جشن انقلاب را برپا کنند.

 

قم - خروش انقلابی مردم قم در سالروز پیروزی انقلاب 

مردم قم امروز در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به صحنه آمدند تا باری دیگر با آرمان‌های امام خود تجدید بیعت کرده و حمایت خود را از ولایت فقیه اعلام کردند.

اهالی مناطق مختلف قم از ساعت ۹:۳۰ دقیقه از مقابل مساجد و بقاع متبرک به سمت میدان جانبازان و چهار راه شهدا حرکت کردند و راهپیمایی اصلی از میدان جانبازان به سمت چهارراه شهدا، خیابان ارم و در نهایت حرم حضرت معصومه(س) و میدان آستانه آغاز شد.

 

 

اقشار مختلف مردم به ویژه طلاب و حوزویان در راهپیمایی امروز قم حضور پرشوری داشتند و با تصاویر حاج قاسم سلیمانی بر آمادگی خود برای ادامه دادن راه شهدا تاکید کردند.

دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌های انقلاب امروز همراه با خانواده خود به میدان آمدند و نشان دادند که همانند پدران و مادران خود استمرار حرکت انقلاب اسلامی را خواستارند و برای آن کوشش می‌کنند. 

 

فیلم| تصاویر هوایی راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم

 

بوشهر - راهپیمایی 22 بهمن در همسایگی خلیج‌فارس/ اینجا حرفی از تفاوت قوم و عقیده نیست

از ساعات اولیه صبح امروز در بسیاری از شهر‌های استان بوشهر همچون دیر، سیراف، آبدان، کاکی و تعداد دیگری از شهرها و روستاها، راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با حضور انبوه مردم شروع شد و خیابان‌های اصلی بسیاری از شهرها مملو از حضور زنان و مردانی شد که برای تجدید پیمان خود با وطنشان، خود را به راهپیمایی رسانده بودند.

 

فیلم| راهپیمایی ۲۲ بهمن در بوشهر

 

راهپیمایی در شهرهای بوشهر، برازجان، خورموج، جم، اهرم، عسلویه، گناوه، کنگان، سعدآباد، وحدتیه، آبپخش، جزیره خارگ، بندر امام، بردخون، چغادک و دیگر مناطق شهری و روستایی استان بوشهر نیز از ساعت ۹ آغاز شد. شهرهای دیلم و عالیشهر نیز راهپیمایی خود را ساعت ۱۰ صبح امروز شروع کردند.

 

فیلم| راهپیمایی روستایی با تراکتور در بوشهر

مردم روستای لاور شرقی شهرستان دشتی در استان بوشهر به رسم همه ساله با تراکتور در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شدند.

 

جشن پیروزی انقلاب در گرگان

 

گلستان - حضور حماسی مردم گلستان و نابودی کاخ آرزوهای فتنه‌گران

استان گلستان رنگین کمان اقوام است امروز مردم شهید پرور و انقلابی استان گلستان فارغ از قومیت و مذاهب پای در عرصه میدان نهادند و فریاد ولایت‌پذیری را سردادند و انزجار خود را علیه فتنه‌گران و جبهه استکبار اعلام کردند.

مردم همیشه در صحنه در روز 22 بهمن 1401 با صلابت به خیابان‌ها آمدند تا در پاسخ به گزافه گویی های دشمنان که گفته بودند ایران جشن 44 سالگی خود را نمی‌بیند، بگویند «ایران استوار، 44 سال افتخار». وقت آن رسیده است که دشمنان بساط خود را برای همیشه نه از منطقه بلکه از دنیا کوتاه کنند زیرا امروز دستشان برای همه رو شده است.

دشمن ستمگر در این جنگ ترکیبی از تمام توان خود علیه ملت ایران استفاده کرد که کشور را به انحطاط و زوال برساند اما بصیرت و روشنگری مردم تمام نقشه‌های شوم آنان را نقش برآب کرد.

 

همچنین این سیل خروشان جمعیت در حالی که مشتان خود را گره زده بودند فریاد «ندای رهبر ما»، «فریاد ملت ما»،  «پیام دولت ما»، «فریاد هر سپاهی»، خروش انتظامی، ندای هر بسیجی، شعار ارتش ما، ندای امت ما، فریاد مجلس ما، ندای پیر و جوان، فریاد هر مسلمان، فریاد باایمان، ندای دانش آموز، شعار هر دانشجو، فریاد آزادگان، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر فتنه‌گر را سر دادند.

 

هرمزگان - حماسه‌ای دیگر بر کرانه خلیج فارس

از جای جای هرمزگان سربلند در جنوبی‌ترین نقطه از ایران اسلامی، مردم دریادل دیار شرجی و حرا به شکوه 44 سالگی انقلاب اسلامی در 22 بهمن دیگری به خیابان‌ها آمده و فریاد استقلال و عزت طلبی و آزادی سر داده‌اند.

از بشاگرد تا جاسک و پارسیان و بستک و قشم از حاجی‌آباد تا میناب و رودان و بوموسی، امروز صحنه جوشش غرور آفرینی مردمی است که دل خویش را با ولایت گره زده و با وجود تمامی کمبودها، بر سر آرمان شهیدان و امام شهیدان، استوارانه ایستاده‌اند.

امروز خلیج فارس بار دیگر عظمت مردمی را دید که تاریخ سازند و تاریخ این سیل عظیم جوشش ملت انقلابی ایران را در جوار آب‌های خلیج فارس و دریای عمان ثبت دوباره‌ای خواهد کرد.

 

فیلم| جشن ۲۲ بهمن در روستای وی در بشاگرد استان هرمزگان

 

 

خوزستان - خیابان‌های اهواز شلوغ تر از سال‌های قبل

راهپیمایی باشکوه مردم اهواز مقارن ساعت ۹:۳۰ صبح امروز شنبه در چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از از میدان مولوی (سه گوش) اهواز آغاز شد. جمع زیادی از مردم اهواز از ساعت ها پیش در میدان مولوی گردهم آمده‌اند تا سایر همراهان به آنان ملحق شوند. راهپیمایان درحالی که شعار ۲۲ بهمن ماه یوم الله است، یوم الله، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، الله اکبر، لا اله الا الله و... راهپیمایی خود را از میدان مولوی به سمت ابتدای خیابان سلمان فارسی آغاز کردند، این راهپیمایی بناست در چهار راه آبادان اهواز خاتمه یابد.

 

فیلم| تصاویر هوایی از حضور باشکوه مردم اهواز در جشن پیروزیِ انقلاب

 

 

اصفهان - حماسه نصف جهان در بهمن ۱۴۰۱ تکرار شد/ مسیرهای هشتگانه مملو از جمعیت است

راهپیمایی ۲۲ بهمن از صبح امروز در مسیرهای هشتگانه به سمت میدان امام(ره) اصفهان آغاز شد.

سیل جمعیت از خیابان‌های سپه و حافظ در حال ورود به میدان امام(ره) است، حضور مردمی در رهپیمایی امسال شکوه و عظمتی مثال زدنی دارد.

هر گوشه از میدان امام(ره) را که نگاه بیندازی گروهی ایستاده و با پرچم افتخارشان عکس یادگاری می‌گیرند، مرد و زن می‌خواهند نشانه‌ای از عزت‌شان برای آیندگان به جا بگذارند تا آن‌ها هم پاسدار انقلاب‌شان باشند.

حضور کشاورزان شهرستان ورزنه استان اصفهان با تراکتور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

 

 

یزد

 

یزد - همه با شوق آمده‌اند

علی‌رغم این‌که از چند روز پیش ساعت ۹:۳۰ به عنوان زمان آغاز رسمی راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در استان یزد اعلام شده است، مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه شهر میراث جهانی از ساعت ۸ صبح در گروه‌های مختلف دو تا ۱۰ نفر خود را به میدان آزادی، محل آغاز راهپیمایی چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی در استان یزد رساندند.

موکب داران هم از ساعات اولیه صبح امروز با حضور در محل موکب خود با دم کردن چای و گرم کردن شیر خود را آماده میزبانی از مردمی می‌کنند که سردی هوا را با وجود گرم خود شکسته و با حضور معنادار خود در راهپیمایی بهار انقلاب نشان دادند که همیشه پای کار نظام و شهدا ایستاده‌اند.

اقشار مختلف مردم دارالعباده به ویژه جوانان با حضور به موقع خود در این رویداد ملی و حساس ثابت کردند که اگر هم در دو سال گذشته به واسطه شیوع کرونا راهپیمایی دهه فجر برگزار نشده ولی همچنان عشق به انقلاب و عطش به حضور در بین جوانان ایرانی اسلامی وجود دارد و تا همیشه پای کار نظام می‌مانند.

 

ساری

 

مازندران - حال و هوای یک روز سرد اما با دل‌های گرم

امروز در استان مازندران روز سرد زمستانی است ولی حال و هوای خیابان‌های استان همانند روزی سرد نیست، چرا که حضور پرشور مردم در گوشه گوشه شهرهای مازندران نشان از این است گرمای انقلابی در دل‌های همه مردم ریشه دارد.

روز راهپیمایی ۲۲ بهمن است و مسیر راهپیمایی هم از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی در اختیار مردم قرار گرفته است. حضور دسته‌ها و گروه‌های مختلف مردمی از مرد، زن، پیر، جوان و کودک نشان می‌دهد عشق و علاقه به انقلاب منحصر به گروه خاصی نیست بلکه عشق به انقلاب در تمام دل‌ها ریشه دارد.

امروز مردم دیار علویان حماسه دیگری رقم زدند و با حضور پرشور و انقلابی و مشت‌های گره خورده باز هم مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان زدند.

 

صبح امروز همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن، مردم مازندران با حضور پرشور در خیابان‌ها اقتدار ایران را به نمایش گذاشتند و تولد زنده‌ترین انقلاب دنیا را جشن گرفتند.

 

راهپیمایی مردم نوشهر در روز ۲۲ بهمن 

به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروز انقلاب شکوهمند اسلامی راهپیمایی مردم نوشهر با حضور اقشار مختلف مردم از مقابل مسجد جامع این شهر برگزار شد . در این مراسم سرتیپ پاسدار دکتر سیدمهدی فرحی قائم مقام وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سخنران ویژه این مراسم ماندگار بود.

 

 

خراسان جنوبی - شکوه و همبستگی مردمان کویر در راهپیمایی ۲۲ بهمن

مردم استان مرزی و کویری خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب، همبستگی و وفاداری خود را به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

مردم استان خراسان جنوبی همگام و همصدا با مردم قهرمان ایران، امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ با خودرو و موتور به میادین شهرهای استان آمدند و در حالی که پرچم‌های مقدس جمهوری اسلامی در دست داشتند، چهل‌و چهارمین فجر انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

 

حضور مردم روستای رومه استان خراسان جنوبی در جشن ۲۲ بهمن

 

خراسان شمالی - جشنِ باشکوهِ تولدِ ۴۴ سالگی انقلاب در بجنورد

 

فیلم| جشنِ باشکوهِ تولدِ ۴۴ سالگی انقلاب در بجنورد

همزمان با سراسر کشور راهپیمایی ۲۲ بهمن در بجنورد و ۷ شهرستان خراسان شمالی آغاز شد. این راهپیمایی در بجنورد از میدان شهید این شهرستان آغاز و تا مصلی بزرگ امام خمینی(ره) ادامه پیدا کرد و در انتها با سخنرانی سردار جوانی به پایان رسید.

در سایر نقاط استان نیز راهپیمایی از میادین مرکزی شهرها آغاز و تا مساجد و مصلی‌های این شهرستان‌ها ادامه یافت. گفتنی است این راهپیمایی در ۶۹ نقطه استان برگزار شد.

 

فیلم| حضور پرشور مردم بجنورد در راهپیمایی ۲۲ بهمن

 

زنجان - راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن زنجان

مردم زنجان امروز در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ با شکوه‌تر و با صلابت‌تر از سال‌های گذشته بر ایستادگی در راه نظام و انقلابی که خمینی کبیر در سال ۵۷ به وجود آورد تاکید کردند.

 

ایلام - چهل‌و‌چهارمین جشن پیروزی انقلاب در ایلام

راهپیمایی ۴۴ امین سال پیروزی انقلاب اسلامی روز ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱، پیش از آغاز رسمی مراسم در صبح روز شنبه، در استان ایلام آغاز شد.

علی‌رغم تبلیغات منفی دشمنان انقلاب، راهپیمایی جشن بزرگ انقلاب اسلامی ایران، امسال در روز ۲۲ بهمن با وجود سرمای زمستانی و بارش شدید برف و باران از همان ساعات اولیه با حضور پررنگ اقشار مختلف مردم ایران اسلامی در حال برگزاری است.

در این ساعات اولیه و با دمای هوای نزدیک به صفر کودکان و مادرانی مشاهده میشوند که بدون اینکه از سرمای هوا هراسی داشته باشند به میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام آمده و منتظر شروع این مراسم باشکوه هستند.

این نسل همان نسلی است که دشمن و استکبار برای منحرف کردنش از راه شهدا و انقلاب ۴۴ سال است که هزینه کرده و در تلاش برای انحراف مغز و قلب آنان است اما برکت انقلاب اینگونه این قشر را دوستدار انقلاب اسلامی کرده است.

 

فیلم| پایکوبی اصیل کردی ایلامی‌ها در جشن پیروزی انقلاب

 

همدان - از شعار با لهجه همدانی تا خط و نشان برای منافقین

اینجا همدان، درست در یک صبح مایل به ظهر، همه در خیابان دوش به دوش هم گام اقتدار برمی‌دارند. تویی که سودای براندازی در سر داری! دقت کن، ببین، همه به خیابان آمدند بی‌اعتنا به رد سرما و یخ و یخبندان و به حرف و حدیث این و آن، آمدند تا بگویند شرق و غرب چه کاره است؟

همه آمدند از دخترکان تا پسران، از کوچک و بزرگ تا پیر و جوان، یک همدان آمدند و شعار می‌دهند و شادی می‌کنند و مشت به آسمان می‌نشانند.

 

 

 

جای تمام آنهایی که قول و قرار ۴۴ ساله در سر داشتند اما به هر دلیلی نتوانستند حضور یابند، حسابی خالی است، امسال همدان تولدی متقاوت‌تر از تولدهای دیگر را به چشم دید، از شیرینی‌خوران و سرودخوانی، از گروه‌های ورزشی به پا کار و فعال و از اتوبوس کتاب و کتابخوانی.

 

مرکزی - راهپیمایی باشکوه اراکی‌ها

راهپیمایی چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به صورت همزمان در بیش از هزار و ۴۰۰ شهر و بیش از ۳۸ هزار روستای کشور و با شکوه بی‌نظیر در شهر اراک برگزار شد.

 

اراک

 

مردم مومن و ولایتمدار اراک از صبح امروز با تجمع در میدان شهدا به میادین و خیابان‌ها آمدند تا یکبار دیگر عشق و ارادت خود را به نظام اسلامی و ولایت فقیه به منصه ظهور بگذارند.

مردم همیشه در صحنه اراک با حضور در صفوف به هم فشرده راهپیمایی با سر دادن شعارهای انقلابی بار دیگر بر حمایت از انقلاب اسلامی تاکید کرده و ثابت کردند همچنان وفادار به انقلابشان هستند.

مردم ولایتمدار شهرستان اراک از ساعات اولیه امروز از خیابان‌های منتهی به میدان شهدا خود را به مرکز شهر رساندند تا با حضور منسجم در راهپیمایی دین خود را به امام راحل و شهدا و رهبر معظم انقلاب ادا کنند.

راهپیمایان در مسیر حرکت خود از پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شهید ادبجو، میدان البرز، مصلی بیت المقدس عبور کردند تا در سخنرانی محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور حضور بهم رسانند.

 

لرستان

لرستان - راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرها و روستاهای لرستان

همزمان با چهل  چهارمین سالگردپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، شهرها و خیابان های استان لرستان بار دیگر صحنه حضور پرشکوه مردم در حمایت از انقلابی است که توسط خودشان و با رهبری پیری فرزانه و حکیم به پیروزی رسید و امروز جشن ۴۴ سالگی آن برگزار می‌شود.

حضور چشمگیر مردم لرستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نشان از آن دارد که هر زمان دشمن بدنبال فتنه انگیزی و طراحی نقشه های شوم برای ضربه زدن به ایران اسلامی است، مردم حضور با شکوهتری در میدان دارند و با هوشیاری خود مشتی محکم بر دهان دشمنان قسم خورده خارجی و خائنان وطن فروش می زنند.

 

فیلم| حضور کم‌نظیر مردم لرستان در جشن پیروزی انقلاب اسلامی

 

رشت

 

گیلان - حضور پرشور طلایه‌داران بصیرت در راهپیمایی ۲۲ بهمن

امروز خیابان‌های شهر میزبان گام‌های استوار گیل‌زنان و گیل‌مردان انقلابی بود که با مشت‌های گره کرده و با سردادن شعارهای «مرگ برآمریکا» و «مرگ براسرائیل» و «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، دوشادوش مسؤولان ایستاده، انسجام و وحدت خود را به نمایش گذاشتند.

مردم رشت مسیرهای سه‌گانه از سمت سپاه پاسداران، میدان پاسداران، میدان فرهنگ، خیابان امام خمینی(ره) و ورزشگاه شهید عضدی، خیابان نامجو، خیابان حافظ، چهارراه قدس، خیابان امام خمینی(ره) و بقعه دانای علی، خیابان طالقانی، خیابان معلم، میدان مادر، خیابان سعدی، پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب (شهرداری) حرکت کردند.

حضور چشمگیر خانواده‌های رشتی، ورزشکاران و دیدن نوجوانان و جوانان گیلانی با مشت‌های گره کرده در میان راهپیمایان جلوه‌ای زیبا به حضور پررنگ مردم داده است.

 

 

 

فیلم| حضور تماشایی مردم رشت در راهپیمایی 22 بهمن

 

کهگیلویه و بویراحمد - یاسوج در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ خروشید

مردم شهر یاسوج در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ در حالی که برخی با تفسیر غلط وانمود کرده بودند مردم به میدان نخواهند آمد اما دوباره آمدند و باشکوه‌تر از همیشه علیه فتنه و اغتشاش خروشیدند و با نظام و ناقلاب و رهبری تجدید میثاق دوباره کردند. 

 

یاسوج

مردم بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از ساعات آغازین راهپیمایی 22 بهمن در میعادگاه همیشگی پارک شهیدای گمنام حضور یافته و با شرکت خود در این راهپیمایی بزرگ بار دیگر نشان دادند که پای انقلاب، ولایت‌فقیه و اسلام ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند بیگانگان به ذره‌ای از خاک وطن دست‌درازی کنند. 

حضور پرشور و کم‌نظیر مردم در راهپیمایی سبب حیرت بسیاری از کسانی شده است که تصور چنین روزی را نداشتند، اما تمام مردم اذعان داشتند که مسائل و مشکلاتی که در کشور وجود دارد سبب نمی‌شود تا از انقلاب و حضور در چنین روزی دست بکشیم.

 

بهمئی

 

حماسه حضور دهدشتی‌ها در فجر ۴۴ فجر انقلاب

امروز و در ۴۴مین فجر انقلاب شکوهمند اسلامی همه آمده بودند تا عظمت انقلاب اسلامی را به جهان مخابره کنند. مردم ولایی دهدشت با حضور حماسی خود در این روز با آرمان‌های شهدا و امام راحل عهد بستند و بانگ رسای استقلال آزادی را فریاد زدند.

طنین پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی بر دستان مردم دهدشت نشان از این داشت که همه زندگی آن‌ها وامدار این سه رنگ است و با عمق جان نام ایران فریاد می‌زدند.

آری، مردم با حضور مثال‌زدنی خود تجلی وحدت ملی را به نمایش گذاشتند و بار دیگر با شعارهای استکبارستیزی خود پوزه دشمن را به خاک مالیدند تا نام ایران و ایرانی برای همیشه تاریخ سربلند و جاوید بدرخشد.

دهدشت

 

فیلم| حماسه حضور دهدشتی‌ها

قزوین - همه دوباره به میدان آمدند

مردم استان قزوین از صبح امروز همگام و همصدا با ملت بزرگ ایران اسلامی، به میادین شهرها و روستاهای استان آمدند و در حالی که پرچم‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند، چهل‌و چهارمین فجر انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

قزوینی ها به ویژه نسل جوان و نوجوان امروز آماده رقم زدن حماسه دیگری در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستند و با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، بار دیگر حمایت و پشتیبانی خود از انقلاب اسلامی و آرمان های امام و رهبری را به نمایش گذاشتند.

 

 

فیلم| حال و هوای مردم قزوین در جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی

 

امروز اقشار مختلف مردم شهر الوند از توابع استان قزوین با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر منافق» بر دشمنی خود با استکبار جهانی و ایادی آن پا فشاری کردند.

الوندی ها از سوی دیگر با سر دادن شعارهای «خامنه ‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است»، «وای اگر خامنه ‌ای اذن جهادم دهد، لشکر دنیا نتواند که جوابم دهد»، «ای رهبر آزاده، آماده ‌ایم آماده» و «لبیک یا خامنه ‌ای» ولایتمداری خود و دفاع و پیروی همه جانبه از رهبری را اعلام کردند.

 

فیلم| لبیک یا خامنه‌ای مردم الوند در راهپیمایی ۲۲ بهمن

 

فارس - راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در شیراز

مردم ولایتمدار شهر شیراز و استان فارس از ساعات اولیه صبح امروز با حضور در مکان های از پیش تعیین شده برای راهپیمایی 22 بهمن ماه سالروز پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی اعلام آمادگی کردند. این آیین در شهر شیراز از میدان امام حسین (ع) آغاز شد و به سمت چهارراه ۱۵ خرداد و سپس خیابان لطفعلی خان زند ادامه و در چهارراه پیروزی خاتمه یافت.

مردم شهید پرور استان فارس و شهر شیراز امروز برای پاسداری از خون شهدا و حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی با شرکت در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن حضوری پرشور و باشکوه را به تصویر کشیدند.

ما ایرانیان در حالی فجر چهل و چهارم را با شعار "ایران استوار، 44 سال افتخار" جشن می‌گیریم که امام راحل و شهدای انقلاب در بین ما نیستند، اما یاد آن‌ها برای همیشه در دفتر خاطرات ملت ایران سبز و پاینده و جمهوری اسلامی ایران که حاصل پایمردی و غیرت آنان است، همواره می‌ماند.

شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی به عنوان یکی از کانون‌های مهم در کشور، امروز همزمان با سراسر کشور و یکصدا در چهل و چهارمین بهار انقلاب آماده خلق حماسه‌ای از جنس، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و دستگاه‌های مختلف برای برپایی هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی 22 بهمن، تمهیدات لازم را اندیشیده‌اند.

 

فیلم| تصاویر هوایی راهپیمایی 22 بهمن در شیراز

 

مردم ولایت مدار شهرستان کوار از ساعات اولیه صبح امروز با تجمع در میدان شهدای این شهر، بار دیگر حمایت خود را از انقلاب اسلامی اعلام نمودند.

مردم کوار با طی نمودن مسیر راهپیمایی از میدان شهدا تا مصلای نمازجمعه این شهر، با مشت های گره کرده برائت خود را از استکبار جهانی و تعلق خاطر خود را نسبت به آرمان های امام و شهیدان بزرگوار، ابراز نمودند.

کواری ها سپس با اجتماع در مصلای ۱۴ معصوم این شهر و گوش سپردن به بیانیه۲۲ بهمن امسال، با سر دادن فریاد الله اکبر به نظام جمهوری اسلامی و آرمان های آن لبیک گفتند.

 

فیلم| حضور حماسی مردم کوار در راهپیمایی۲۲ بهمن

مردم انقلابی نی‌ریز از ابتدای صبح، گروه گروه در میعادگاه همیشگی مقابل مسجد ولی عصر (عج) جمع شدند و راهپیمایی با شکوه خود را به سمت مصلی بزرگ نماز جمعه نی‌ریز پیش بردند.

همزمان با دیگر انقلابی‌های سراسر میهن اسلامی، مردم بخش قطرویه، بخش پشتکوه و بخش مرکزی این شهرستان نیز در راهپیمایی باشکوه امروز، شعارهایی در دفاع از انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی سردادند.

مردم شهرستان داراب، دیار امام حسن مجتبی(ع) نیز همچون دیگر نقاط استان فارس صبح امروز به خیایان آمدند، مسیر میدان انقلاب تا مصلی نماز جمعه این شهر را پیمودند و در این مسیر که افراد مختلف از هر قشر، صنف و رده سنی حضور داشتند،  با بصیرتی قاطعانه شعارهای استکبارستیزی را سر دادند.

 

سمنان

 

سمنان - راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در سمنان

راهپیمایی 22 بهمن صبح امروز از میدان سعدی به سمت میدان امام خمینی (ره) سمنان آغاز شد. هم‌زمان با برگزاری راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در ده‌ها شهر و روستای استان سمنان، یکی از نکات جالب این مراسم، دفاع جانانه نوجوانان انقلابی کشورمان از نظام اسلامی است. شمار زیادی از دانش‌آموزان و نوجوانان سمنانی به میدان آمده‌اند و امروز بار دیگر غریو «ما مدافعان نظامیم» در گوش کویر پیچید.

مردم انقلابی و برخاسته از آرمان های امام و شهیدان راه حق، همگام با همه اقشار مردم وفادار و امانتدار با گام های استوار و صفوف به هم پیوسته خود همچون گذشته مسیرهای راهپیمایی را از عطر حضور شان سرشار کردند و عجز و شکست دشمنان ناامید را به رخ شان کشیدند.

مردم انقلابی و ولایت‌مدار شهرهای مختلف استان سمنان ازجمله شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار، مهدی‌شهر، میامی، سرخه و آرادان امروز بار دیگر با حضور در صحنه سنگ تمام گذاشتند و از انقلاب و اسلام دفاع کردند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن در شاهرود از میدان جمهوری به سمت میدان آزادی با حضور مردم ولایت‌مدار این شهرستان برگزار شد و مردم از کودک و نوجوان تا پیر و جوان با حضور در این راهپیمایی نشان دادند که دل در گرو انقلاب دارند.

همچنین راهپیمایان در دامغان از میدان امام خمینی (ره) به سمت چهارراه چشمه حرکت کردند و با حضور چشم‌گیر خود ثابت کردند که هرگز پشت انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب را خالی نمی‌کنند.

 

فیلم| راهپیمایی ۲۲ بهمن در شاهرود با سرود «سلام فرمانده»

 

البرز - خروش البرز در چهل و چهارمین بهار انقلاب

امروز جشن فجر ۴۴ و انفجار نور در حالی برگزار می‌شود که از هر ساله باشکوه‌تر است، این در حالی است که با چالش‌های پیش آمده در ماه‌های گذشته، هزینه‌های گزاف دشمن و تلاش‌های بیهوده آن‌ها، از سوی دشمن انتظار می‌رفت جمعیت کمتری به جشن انقلاب بیایند اما اینطور نشد.

مردم انقلابی و ولایی استان البرز، همچون سایر نقاط کشور یک‌رنگ و یک‌صدا با شعارهای همیشگی «مرگ بر آمریکا» و‌ «مرگ بر اسرائیل»، پرچم ایران را تکان می‌دهند و در کنار هم به سمت میدان جمهوری قدم برمی‌دارند.

این وسط دختران و پسران دهه هشتادی و نودی با پوشش و ظاهر متفاوتی رنگ دیگری به راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ بخشیده است.

 

 

مردم استان البرز از پیر و جوان ، دهه هشتادی و یا نودی، همراه با نسل انقلاب پا در میدان مبارزه جنگ فرهنگی گذاشتند و با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، چهل و چهارمین سال از پیروزی انقلاب را جشن گرفتند تا همچون خاری به چشم دشمنان باشند.

 

اردبیل - حماسه حضور در دارالارشاد/ اردبیلی‌ها تولد انقلاب‌شان را جشن گرفتند

امروز باری دیگر مردم استان اردبیل نیز در جای جای استان به خیابان‌ها آمدند و شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» ، زنده باد ولایت فقیه و زنده باد ایران سر دادند.

راهپیمایی در شهر اردبیل کوچک و بزرگ، مرد و زن نمی‌شناخت بلکه همه آمده بودند، همه مردم ایران امروز برای ایران عزیزمان آمدند تا ثابت کنند؛ ایرانی هستند و به ایرانی بودنشان افتخار می‌کنند.

 

اردبیلی‌ها به نام ایران، پرشور آمدند

 

 امروز دهه نودی‌ها در کنار پدر و مادر خود آمده بودند، آمده‌ بودند تا بگویند همانند پدر و مادر و بزرگترها پای وطن‌شان یعنی ایران‌شان هستند.

پایان پیام/ع/ ت 918

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول