اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ماجرای چند روز بی‌آبی در سوسنگرد/آبفا همچنان روی اعصاب مردم

مشکل قطعی آب و رها شدن فاضلاب در شهر سوسنگرد مربوط به امسال و پارسال نیست و شهروندان سالهاست هزینه‌ این معضل را پرداخت می‌کنند.

ماجرای چند روز بی‌آبی در سوسنگرد/آبفا همچنان روی اعصاب مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، چالش قطعی آب در شهر سوسنگرد مربوط به امسال و پارسال نیست و شهروندان این شهر سالهاست با معضل  افت فشار، قطعی و عدم کیفیت مناسب آب دست و پنجه نرم می‌کنند.

 چند روز گذشته قطعی مکرر و  طولانی مدت آب چالش ها و مشکلات زیادی برای شهروندان به ویژه برای تامین آب شرب، نظافت و شستشوی لوازم شد.

قطعی آب برای جلوگیری از تداخل فاضلاب

اما حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در رابطه با علت قطعی آب، اظهار کرد: آب شرب شهر سوسنگرد به دلیل جلوگیری از تداخل فاضلاب با آب و تعمیرات به مدت  دو روز قطع شد.

وی افزود: یکی از لوله های اصلی آبرسانی در شهر سوسنگرد از کانال فاضلاب عبور می کرد که در چند روز گذشته متوجه پوسیدگی و احتمال نفوذ فاضلاب به سیستم آب شهر شدیم.

فرماندار دشت‌آزادگان گفت: برای جلوگیری از این اتفاق با شرکت آبفای منطقه نشستی برگزار شد و درخواست خروج و تعویض مسیر انتقال لوله از خط فاضلاب شد.

فرماندار دشت آزادگان افزود: در چهار روز گذشته 2  روز فشار آب ضعیف شد و در 2 روز اخیر آب این شهر قطع شده است تا شرکت آبفا عملیات خود را انجام دهد.

این در حالی است که معضل  فاضلاب در دشت‌آزادگان بسیار بزرگ بوده و دست کمی از معضل فاضلاب در شهرهای کارون، اهواز، خرمشهر و ... ندارد و حتی فراتر از آن‌ها است تا آنجایی که  روزانه بین 25 تا 30 مورد از مشکلات فاضلاب شهر سوسنگرد رفع انسداد می‌ شود که علت آن‌ فرسودگی شبکه داخلی شهر و دیگری وجود جوهای روباز است.

در سیل فروردین سال 98 نیز اکثر زیر ساخت‌های فاضلاب شهر سوسنگرد به دلیل اینکه جنس خاک از نوع ماسه روان است سبب نشست لوله‌ها شد و با گذشت سه سال هنوز در رفع این مشکل کار اساسی صورت نگرفته است.

قطعی آب برای ما هزینه دارد

یکی از شهروندان سوسنگردی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در این مدت که آب قطع بود برای شستن هر چیزی در خانه از آب تصفیه شده استفاده می‌کردم، به ازای هر دبه 20 لیتری آب تصفیه 4 هزار تومان پرداخت می‌کنم، و برای اینکه نخواهیم ظرف‌ها را کثیف کنیم مجبور شدم غذای فست فودی بخریم.

وی با بیان اینکه قطعی آب علاوه بر مشکلاتی که دارد برای شهروندان هزینه ایجاد می‌کند، افزود: با توجه به اینکه قطعی آب طولانی شد، دخترم را به مدرسه نفرستادم تا برای دستشویی رفتن و... معذب نشود.

این شهروند معلم سوسنگردی، گفت: شاید در زمستان بوی فاضلاب با آن صورت مشام شهروندان را اذیت نکند اما در تابستان بوی تعفن و تند فاضلاب حتی ماندن در خانه را برای ما سخت می‌کند و مجبوریم در تمام طول روز در هال را بسته نگه داریم.

مناطق با معضل فاضلاب

تاخیر در اجرای شبکه فاضلاب خیابان شریعتی شمالی(خیابان آژانس هواپیمایی ابابیل) که محل تردد مردم در بازار است،  بلوار معلم، کوی ولایت، کوی بهزیستی، کمربندی شهرستان، خیابان‌های سیاحی، محمودی، ابوذر، بهمن، فجر و...  است و عدم احداث ایستگاه پمپاژ خروجی فاضلاب در وردی شهر و تعلل در اجرای تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب این شهر از عوامل بروز مشکل برای مردم شده و هر گاه با مسئوولان استانی و شهرستانی در این خصوص صحبت شد در پاسخ گفته‌اند: پیمانکارانی  را در دو جبهه تعیین کردیم که به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند.

کل شبکه فاضلاب سوسنگرد بین 125 تا 130 کیلومتر است که از این میزان کمتر 30 درصد مشکل شبکه  فاضلاب حل شده و مشکل اساسی فاضلاب سوسنگرد  در ایستگاه خروجی شبکه فاضلاب است.

البته به منظور حل معضل فاضلاب در این شهر به بیش از یک هزار میلیارد تومان نیاز است اما سوسنگرد به لحاظ اعتبارت فاضلاب منفی است که این نشان می‌دهد تامین اعتبارات فاضلاب سوسنگرد در لیست اولویت‌های شرکت آبفای استان نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان دشت آزادگان با مرکزیت شهر سوسنگرد با بیش از 250  هزار نفر جمعیت در غرب خوزستان واقع است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول