اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

رونمایی از تجهیزات جنگ شبانه توسط کره شمالی هشداری به آمریکا بود

یک کارشناس بین‌الملل رونمایی تجهیزات نظامی کره شمالی را که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس ارتش این کشور که شبانه صورت گرفت، هشداری برای آمریکایی‌ها دانست.

رونمایی از تجهیزات جنگ شبانه توسط کره شمالی هشداری به آمریکا بود

به گزارش باشگاه خبرنگاران توانا، کره شمالی در هفتاد و پنجمین سال تأسیس ارتش این کشور از تجهیزات نظامی جدیدی رونمایی کرد. در این رونمایی که پنجمین رونمایی شبانه از تجهیزات نظامی ارتش این کشور است، موشک‌های دور برد خود را با حمل کلاهک هسته‌ای به نمایش گذاشت. این موضوع در شبکه خبر با اجرای حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین‌الملل بررسی شد.

فتح‌الله کلانتری، کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل درباره این رژه که به گفته مقامات کره شمالی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال این کشور برگزار شده است، می‌گوید: این رزمایش، پنجمین رزمایش یا رونمایی شبانه کره شمالی است. آنها چهار بار دیگر در رزمایش‌های شبانه رونمایی از تجهیزات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

وی می افزاید: به طور معمول در این رونمایی‌ها موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را کره شمالی به نمایش می‌گذارد. معمولاً چنین رونمایی‌هایی در ایام خاص انجام می‌شود. مانند رونمایی‌هایی که از شهر نیروی هوایی در چند روز اخیر در کشور خودمان اتفاق افتاد. این شهر به مناسبت ۱۹ بهمن که روز نیروی هوایی است، رونمایی شد. بنابراین، این رونمایی و این رژه هم به دلیل هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس ارتش کره شمالی است. اما این موضوع دلایل دیگری هم دارد.

کلانتری اصلی‌ترین دلیل بعد از رژه سالگرد را برخوردهای دوگانه آمریکایی در برابر این کشور می‌داند و می‌گوید: برخوردهای دوگانه آمریکا در برابر کره شمالی؛ یعنی همزمانی مذاکره و تهدید نظامی است. این برخورد دوگانه مانند برخورد دوگانه ای است که آمریکا در برجام با ایران انجام می‌دهد. از یک طرف دیپلمات‌ها را برای مذاکره به آن کشور می‌فرستد و از طرف دیگر با انجام رزمایش در منطقه، کره شمالی را تهدید نظامی می‌کند.

وی ادامه می دهد: کره شمالی هم برای بی اثر کردن سیاست‌های خلع سلاح آمریکا از این کشور، این رزمایش را در شب انجام داد. رونمایی و رژه در شب نوعی نمایش اقتدار است. این کشور می‌خواهد نشان دهد که ارتش کره شمالی در شب هم توانایی اجرای مأموریت‌های موشکی و هسته‌ای را در نقاط مختلف جهان دارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه موتور سوخت جامد جدید قابل استفاده در موشک‌های قاره پیما با توانایی حمل سلاح هسته‌ای که از جمله تجهیزاتی بود که به نمایش گذاشته شد، آیا در معادلات راهبردی در منطقه شرق آسیا تحولی ایجاد می‌کند؟ می گوید: یازده موشک قاره پیما در این زرمایش رونمایی شد. قبل از پاسخ به این پرسش باید گفت آمریکا به طور کل ۴۴ رهگیر موشک مستقیم در روی زمین دارد. در حقیقت سکوهای آمریکا برای رهگیری موشک‌ها در روی زمین ۴۴ عدد است.

وی با اشاره به رونمایی از موشک های قاره پیما عنوان می کند: ۱۱ موشک قاره پیما در کره شمالی رونمایی شد. هر موشک در واقع قابلیت حمل چهار کلاهک را دارد.  عملاً کره شمالی از ۴۴ موشک رهگیر رونمایی کرده است که معادل قدرت دفاعی آمریکا است. یکی از پیام‌های مهم این رونمایی این است که کره شمالی به آمریکا بگوید من معادل دفاع موشکی شما توان موشکی دارم. علاوه بر این موشک‌ها یک موشک دیگر هم به نام هیولا رونمایی شد که این موشک قادر است هر هدفی را در هر نقطه‌ای از جهان مورد شلیک قرار دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول