اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بهره‌برداری از 70 هزار طرح اشتغال‌زایی همزمان با دهه فجر در کشور/ بازگشت بیش از ۳۵۰۰ واحد اقتصادی به چرخه تولید

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، دولت در حوزه روستایی و بخش مناطق محروم بیش از ۷۰ هزار طرح خرد و متوسط اشتغال‌زایی را اجرا کرده است.

بهره‌برداری از 70 هزار طرح اشتغال‌زایی همزمان با دهه فجر در کشور/ بازگشت بیش از ۳۵۰۰ واحد اقتصادی به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در حاشیه افتتاح پروژه‌های شهرستان اردستان به مناسبت دهه فجر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر، دولت در حوزه روستایی و بخش مناطق محروم بیش از ۷۰ هزار طرح خرد و متوسط اشتغال‌زایی را اجرا کرده است.

وی افزود: این طرح‌های اشتغال‌زایی با کمک مجموعه‌های مختلف از جمله نهادهایی که در حوزه اشتغال‌زایی کار می‌کنند و مجموعه بانک‌ها اجرایی شده و همچنین با اجرای این ۷۰ هزار طرح حدود ۲۳۰ هزار شغل در کشور در سال جاری ایجاد شده است.

مدنی خاطرنشان کرد: با توجه به تعهدی که دولت مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل در سال داشته، تا پایان سال ۳۰۰ هزار شغل روستایی و مناطق محروم ایجاد خواهد شد که بخشی از آن‌ها طرح‌های خرد و خانگی بوده و بخشی دیگر بنگاه‌هایی است که به صورت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآمده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور تصریح کرد: تا به این لحظه بیش از ۳ هزار و پانصد واحد اقتصادی و بنگاه‌های راکد و نیمه‌راکد در کشور به چرخه تولید برگشته و مجموعه سرمایه‌گذاری که در بخش راکد و نیمه‌راکد انجام شده بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

 وی ادامه داد: بیش از ۹۰ هزار شغل به واسطه این ۳۵۰۰ واحد احیا شده در کشور ایجاد شده و بنا داریم که تا پایان سال به حدود ۴ هزار واحد احیاشده از واحد های راکد و نیمه‌راکد برسیم.

مدنی تاکید کرد: همزمان با ایام دهه فجر بیش از ۸ هزار و ۲۶۰ پروژه زیربنایی و عمرانی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که این‌ها در بخش‌های مختلف از جمله آب‌رسانی،گاز و برق‌رسانی و طرح‌های هادی‌روستایی است و حدود ده‌هزار روستا از این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: با همکاری مجلس شورای اسلامی صندوق عدالت پیشرفت نیز در کشور راه‌اندازی خواهد شد که از این طریق بهره‌وری و هماهنگی بیشتری در حوزه اشتغال خواهیم داشت.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول