اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

واکنش کنعانی به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: تداوم اصرار آمریکا در توسل به ابزار تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه، بیش از هر چیز حقانیت موضع ایران و سوءنیت و نفاق آمریکا در قبال ایران و برجام را نشان می‌دهد.

واکنش کنعانی به تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا

به کزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (پنجشنبه) ۲۰ بهمن ماه در واکنش به تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه برخی شرکت‌های ایرانی گفت: توسل دولت بایدن به تحریم‌ها همانند سیاست شکست خورده دوره ترامپ، صرفا موجب مصمم شدن ایران در پیگیری مجدانه اهداف توسعه ملی و بهره برداری از حقوق قانونی و غیرقابل انکار خود می‌شود. 

به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۹ نهاد فعال در تولید، فروش و ارسال محصولات پتروشیمی و نفت خام ایران به خریداران آسیایی را تحریم کرد.

وی افزود: تداوم اصرار آمریکا در توسل به ابزار تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه، بیش از هر چیز حقانیت موضع ایران و سوءنیت و نفاق آمریکا در قبال ایران و برجام را نشان می‌دهد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: از سوی دیگر آمریکا با اعمال تحریم‌های ظالمانه و اقدامات قهرآمیز یکجانبه خود علیه ایران، که در مغایرت با اصول و قواعد پذیرفته شده حقوق بین‌الملل است، در معرض مسئولیت بین‌المللی قرار می‌گیرد.

کنعانی عنوان کرد: بی تردید جمهوری اسلامی ایران کلیه حقوق خود برای مقابله با چنین اقداماتی را محفوظ می‌داند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول