اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ضرورت تلاش برای جریان‌سازی با اشعار حماسی و انقلابی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به جان‌گیری انقلاب با اشعار انقلابی به تلاش برای جریان‌سازی فرهنگی تأکید کرد.

ضرورت تلاش برای جریان‌سازی با اشعار حماسی و انقلابی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، حسین جوادی بعدازظهر امروز در اولین کنگره ملی شعر «کبوتران ناگهان» که در سالن زنده‌یاد استاد رحمت‌الله حسن‌پور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه برگزار شد، گفت: برکت انقلاب اسلامی که امام راحل آن را به وجود آورد و ما زمینه‌ساز جریان مهدوی هستیم که جهان خانه خاندان نبوت خواهد شد که عظمت کار امام راحل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، افزود: امام راحل سیستم را تشکیل و بقا و مقام معظم رهبری آن را گسترش و اقتدار داد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شعارهایی تکمیل شد و همراه با انقلاب اجتماعی، انقلاب فرهنگی و انقلاب در شعر را هم داشتیم، خاطرنشان کرد:  با اشعار انقلابی، انقلاب اسلامی جان گرفت و شور و شعور با تک‌بیت‌ها و اشعار در انقلاب نقش برجسته‌ای داشت، توسط انقلابیون تکرار شد.

جوادی با بیان اینکه در برنامه‌محوری متوقف نباشیم و برای جریان‌سازی که فکر، آدم و اثر خوب تولید کند تلاش کنیم، اظهار کرد: آهنگران و اشعار حماسی وی برای حضور رزمندگان در جبهه‌ها نقش‌آفرینی کرد و برای شعر ویژه شهدای حرم جای کار زیاد دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت محتشم کاشانی در اشعار آیینی، بیان کرد: شعر در جریان‌سازی مهم و محرک قدرتمندی به‌شمار می‌رود و مورد توجه مقام معظم رهبری است و برای شعر باید فعالیت ریشه‌دار و گسترده داشت و هم در برنامه‌محوری و هم در جریان‌سازی نسل جدید تربیت کنیم. 

وی با بیان اینکه خاصیت شعر این است که زمان و‌مکان را در هم می‌گیرد و حافظ و سعدی را همگان می‌شناسند و شاعران در حصر زمان و‌مکان باقی نمی‌مانند.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول