اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جایگاه همسری و مادری نباید متزلزل شود/ ضرورت برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مطالعات زنان

مسئول امور بانوان در ستاد نیروهای مسلح با بیان اینکه تعالی خانواده به عهده زن است و جایگاه همسری و مادری نباید متزلزل شود گفت: برای حفظ فرهنگ دینی و ملی خود باید صحنه عمل خود را به آن طرف مرزها ببریم، امروز جوامع به سمت جهانی شدن پیش می‌روند و کسی می تواند پیروز باشد که جهانی فکر کند.

جایگاه همسری و مادری نباید متزلزل شود/ ضرورت برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مطالعات زنان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان مینو اصلانی صبح امروز در نخستین کنگره بانوان تاثیرگذار استان اظهار کرد: امام(ره) احیاگر هویت زن در قرن معاصر بودند که امروز واکاوی آن بسیار مهم است، چون در قرن معاصر می‌رفت که هویت زن دستخوش سودجویی و ابزارهای اقتصادی و سیاسی شود اما امام راحل هویت زن را به رسمیت شناخت و آن را احیا کرد.

وی با بیان اینکه شناخت هویت در مسیر پیشرفت تمدن‌سازی و سازندگی قرار گرفت گفت: قبل از انقلاب اسلامی، ایران در سلطه غرب بود و این وامداری زن ایرانی را می‌خواست که تبدیل به زن غربی کند و شخصیت و کرامت آن را متزلزل سازد.

مسئول امور بانوان در ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه معتقدیم زن هویت مستقلی دارد که می‌تواند جامعه را بسازد اما با شرایط و الزامات خود گفت: زن انسان است و برای اینکه در جامعه باشد باید با اصل و هویت خود باشد و نباید جایگاه همسری و مادری متزلزل شود.

وی با بیان اینکه هویت زن با انقلاب اسلامی احیا شد افزود: خوشبختانه در ایران عزیز بر عکس غرب خانواده‌های مستحکم داریم و زنان همچنان باید پرچمدار خانواده مستحکم باشند.

اصلانی با تاکید بر ارتقای استعداد و شکوفایی از سوی زنان جمع حاضر خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند دنیا در حال پیچ تاریخی است و برای اینکه دنیایی با قوانین متقن، محکم و آرام‌بخش اسلامی داشته باشیم؛ باید یک کنشگر فعال باشیم.

وی افزود: برای حفظ فرهنگ دینی و ملی خود باید صحنه عمل خود را به آن طرف مرزها ببریم، امروز جوامع به سمت جهانی شدن پیش می‌روند و کسی می تواند پیروز باشد که جهانی فکر کند.

مسئول امور بانوان در ستاد کل نیروهای مسلح  با تاکید بر گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت مطالعات زنان افزود: باید داشته‌های علمی و فرهنگی را تقویت کنیم و دنیا از آن الگو بگیرد، مفاهیم زیبا را در زندگی خود معنا کنیم ، امروز آفت فرهنگ پویا در روزمرگی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه جمع حاضر نشان می‌دهد زنان همدان بسیار تاثیرگذار هستند عنوان کرد: زنان ما با دغدغه و باکیاست به دنبال کشف واقعیت هستند و زنان تأثیرگذار بسیاری در کشور داریم.

اصلانی با بیان اینکه تعالی خانواده به عهده زن است اما آخرین سنگر نیست و ما یک وظیفه جهانی برای همراهی دنیا داریم خاطرنشان کرد: می‌توان جامعه را تقویت کرد و الگوی ما قرآن است و حضرت آسیه(س) به عنوان یک زن؛ یک کفر را در جامعه از بین برد.

وی با بیان اینکه آنچه در انقلاب اسلامی بروز و ظهور کرد این است انسان تنها نباید به فردیت بیاندیشد و اجتماع نیز مهم است تاکید کرد: الگوی «نه شرقی نه غربی» الگوی برون‌رفت از فرهنگ غرب معاصر است.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول