اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

رفیق‌دوست: بعد از بیعت همافران با امام(ره)، مسؤولان وقت ارتش تصمیم به سرکوب نیروی هوایی گرفتند

عضو هیأت امنای بنیاد مستضعفان گفت: بعد از بیعت همافران با امام(ره)، مسؤولان وقت ارتش تصمیم به سرکوب نیروی هوایی گرفتند، لشکر گارد، شبانه به پادگان نیروی هوایی حمله‌ کرد، ولی لشکری بزرگتر از سربازان انقلابی در مقابل این افراد ایستادگی و مقاومت کردند.

رفیق‌دوست: بعد از بیعت همافران با امام(ره)، مسؤولان وقت ارتش تصمیم به سرکوب نیروی هوایی گرفتند

محسن رفیق دوست، عضو هیئت امنای بنیاد مستضعفان امام خمینی در برنامه تلویزیونی «سلام تهران» با اشاره خاطره خود از روز بیعت همافران با امام خمینی (ره) گفت: هنوز سه روز تا براندازی حکومت پهلوی مانده بود. شب قبل از آن به ما اطلاع دادند که نیروی هوایی قصد بیعت با امام را دارند. ما خود را برای هر اتفاق احتمالی آماده کردیم. در زمان وقوع بیعت، چون هنوز رژیم استکباری شاه بر سر کار بود، برای مسائل امنیتی، ما تنها به یک عکس اجازه چاپ دادیم که در آن چهره شرکت‌کنندگان معلوم نبود. 

وی در ادامه در مورد حال روحی امام (ره) در آن روز افزود: امام آن روز خیلی روبه‌راه نبود و کمی خسته بود. اما به محض اینکه به ایشان اطلاع دادیم که نیروی هوایی قصد بیعت دارند، تشریف آوردند و با اقتدار در مراسم حضور پیدا کردند. 

رفیق‌دوست اظهار داشت: من در آن زمان ۳۸ ساله بودم. من مامور به وظیفه و نه نتیجه بودم. به همین خاطر بود که حتی یک لحظه‌ هم خطرهای راه را در نظر نگرفتم. وقتی نهضت مردم شروع شد، شهید بهشتی سفری به پاریس داشتند. وقتی بازگشتند به ما گفتند که «امامی که من دیدم، زمان رفتن شاه را می‌داند، زمان ورود خود به ایران را می‌داند و زمان پیروزی انقلاب را هم می‌داند. لذا کفش‌ها را به پا محکم ‌کنید و همه آماده باشید» لذا روند پیروزی از همان ابتدا آشکار بوده است. 

وی در ادامه گفت: امام مرجع تقلید و عشق من بود. به یاد دارم زمانی که ازدحام جمعیت در اطراف ماشین به حدی زیاد شده بود که هوا هم سخت به ما می‌رسید، امام اصرار داشتند که در را باز کنم تا بتوانند با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند و من هم دستورشان را قبول نمی‌کردم چرا که نمی‌خواستم برایشان اتفاقی بیفتد.

رفیق‌دوست در پایان گفت: بعد از بیعت همافران با امام، مسئولین وقت ارتش تصمیم به سرکوب نیروی هوایی گرفتند. لشکر گارد، شبانه به پادگان نیروی هوایی حمله‌ کرد. ولی خوشبختانه، لشکری بزرگتر از سربازان انقلابی در مقابل این افراد ایستادگی و مقاومت کردند. لذا ۲۲ بهمن تنها روزی است که پیروزی انقلاب صرفا اعلام شد و پیروزی واقعی خیلی قبل‌تر از آن صورت گرفته بود.

پایان پیام/ ت 867

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول