اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سخنگوی وزارت امور خارجه: تبریز مهد و مرکز دلاوری، فقاهت و حراست از ایران بزرگ است/ زبان و ادبیات فارسی از عوامل هویت و وحدت بخشی اقوام ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تبریز مهد و مرکز دلاوری، فقاهت، شجاعت و حراست از ایران بزرگ است.

سخنگوی وزارت امور خارجه: تبریز مهد و مرکز دلاوری، فقاهت و حراست از ایران بزرگ است/  زبان و ادبیات فارسی از عوامل هویت و وحدت بخشی اقوام ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ناصر کنعانی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست جشنواره بین المللی نشان علمی و فرهنگی شهریار در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز اظهار داشت: تبریز مهد و مرکز دلاوری، فقاهت، شجاعت و حراست از ایران بزرگ است و در این میان شهریار استاد مسلم علم و ادب و دیانت است و پاسداشت مفاخر و شخصیت های علمی و ادبی چون شهریار نشان از اهمیت دادن فرهیختگان آن جوامع به داشته های خویش است.

وی ادامه داد: شهریار بدون تردید یکی از نام‌آوران ادب، زبان و فرهنگ فارسی و ایرانی است و به همین منظور ۲۷ شهریور سالروز ولادت این شاعر و ادیب بلند آوازه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی تعیین شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: زبان و ادبیات فارسی به عنوان یکی از عوامل هویت و وحدت بخشی اقوام ایرانی نه تنها از مرزهای جغرافیایی عبور کرد بلکه با عبور از مرزهای سیاسی در کشورهای منطقه و حتی در آفریقا و بالکان جایگاهی والا دارد.

وی خاطر نشان شد: زبان فارسی را می توان عامل مودت و قرابت دوستداران این زبان در نقاط مختلف دانست و حتی مهاجمان به ایران در زمان مغول نیز پس از آشنایی با این زبان و ادبیات غنی شیفته این زبان شکر شکن شدند و منابع و مستندات متعدد تاریخی گواه بر اثر والای این زبان بر روح مخاطبان آن است.

کنعانی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی نشان شهریار آن را اقدامی در راستای رشد و پشتیبانی از زبان فارسی و معرفی جایگاه تمدنی ایران فرهنگی در جهان دانست و گفت: وزارت امور خارجه نیز با توجه به رسالت و وظیفه خویش در حمایت از زبان فارسی و معرفی آن در جهان، پشتیبانی از زبان شناسان و خادمان زبان فارسی در خارج از کشور را با تاکید فراوان دنبال می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان شد: برگزاری جشنواره بین المللی نشان فرهنگی شهریار و دیگر جشنواره های فاخر در حوزه زبان و ادبیات فارسی می تواند نقشی پررنگ و مهم در تمرکز بر روی شناخت زبان و ادبیات فارسی و معرفی درست فرهنگ و تمدن ایرانی در سطح جهانی باشد.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول