اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

قانون مالیات سبز تصویب می‌شود/ افتتاح آزمایشگاه تخصصی محیط‌زیست در آمل

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه قانون مالیات سبز ماده ۲۷ توسط کمیسیون زیربنایی دولت در حال تصویب است، گفت: نقش نظارتی محیط زیست باید بر صنایع آلاینده افزایش یابد.

قانون مالیات سبز تصویب می‌شود/ افتتاح آزمایشگاه تخصصی محیط‌زیست در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، ایرج حشمتی شامگاه امروز در آئین افتتاح آزمایشگاه پیشرفته فیزیک و شیمیایی داره حفاظت محیط زیست این شهرستان اظهار کرد: امروزه ایجاد آزمایشگاه تخصصی فیزیک و شیمیایی در حفاظت محیط زیست نیاز ضروری برای استان مازندران محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به استقرار بیش از ۴۰ درصد صنایع مازندران در شهرستان آمل، در این بین شاهد فعالیت صنایعی هستیم که می‌توانند پساب و آلودگی‌های آب و فاضلاب را با توجه به اینکه رودخانه‌های ارزشمندی همانند هراز در این شهرستان وجود دارند، ایجاد کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: پس وجود آزمایشگاه‌های دوره‌ای و کنترلی باعث سنجش بسیاری از پارامترها می‌شود همچنین با انتقال نمونه‌ها به مرکز مازندران توسط همکاران محیط زیست، بعد مسافت باعث تغییر در صحت سنجی شده و با توجه به وضعیت جغرافیایی و حضور توریسم مشکلات فراوانی در مسیر انتقال ایجاد می‌شد.

وی با اشاره به عدم وجود کاستی در میزان صحت سنجی و کنترل صنایع با توجه به استقرار آزمایشگاه در آمل، یادآور شد: با توجه به وضعیت جغرافیایی و ترافیک انتقال نمونه‌ها به مرکز مازندران مشکلات زیادی ایجاد می‎کرد ولی با ایجاد آزمایشگاه پیشرفته میکروبیولوژی و شیمیایی از این پس آزمایش پساب همه همه صنایع با دقت بالا انجام می‌شود.

حشمتی با اعلام اینکه پساب معادن بسیار در آزمایش‌های زیست محیطی مهم هستند که نباید مغفول بماند، خاطرنشان کرد: کنترل پساب معادن در گذشته به سختی انجام می‎شد ولی با ایجاد آزمایشگاه می‌توان علاوه بر پساب معادن، پساب‌های بیمارستانی و مراکز درمانی با دقت بالا کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به قانون مالیات سبز ماده ۲۷ توسط کمیسیون زیربنایی دولت در حال تصویب است و حدود شاخص‌های مجاز برای صنایع تعریف می‌شود، متذکر شد: عدله برخورد با صنایع آلاینده باید بر اساس خروجی‌های استاندارد و عبور از خطوط استاندارد به دستگاه قضایی و فهرست صنایع اعلام شود بنابراین آزمایشگاه محیط زیست راهبردی بوده و علاوه بر آمل چهار شهر همجوار نیز می‌توانند از خدمات آن بهره بگیرند تا نقش نظارتی محیط زیست مازندران بر صنایع افزایش یابد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به افتتاح دیگر پروژه‌های محیط زیست مازندران در دهه فجر، گفت: افتتاح پروژه اطفای حریق در میانکاله و نصب دستگاه غبارروبی در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله از دیگر پروژه‌ها است، آمل از شهرهای صنعتی مازندران است و برخی از واحدهای صنعتی بسیار آلاینده هستند همچنین با دستگاه غبارروب در صنایع می‌توان بسیاری از آلودگی‌های زیست محیطی را کاهش داد و این مشکل بزرگ را برای ایجاد آرامش برای صنایع و محیط اطراف حل کرد.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول