اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

مرور ویژه برنامه‌های «رادیو انقلاب» در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

«رادیو انقلاب» به سیاق سال‌های گذشته در بستر کلان راهبرد «جهاد تبیین» تلاش می‌کند با تبیین مبانی، اهداف، واقعیت و آینده انقلاب اسلامی برای جامعه مخاطب و نسل‌های جوان و نوجوان کشور، بستری از نشاط آفرینی و امید به آینده را به مردم ایران ارائه نماید.

مرور ویژه برنامه‌های «رادیو انقلاب» در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

خبرگزاری فارس - گروه رادیو و تلویزیون: انقلاب اسلامی ایران، پدیده‌ای جهانی و رو به  پیشرفت است که پس از چهاردهه از رخداد آن، در گام دوم خود نیز قدرتمندانه از قبل، مسیر آرمانی خود را ادامه می‌دهد. در این مسیر، تبیین واقعیت‌ها و حقایق انقلاب اسلامی و اثراتی که امروزه بر محیط پیرامونی خود دارد، دارای وجوهی برجسته است. خاصه آنکه نسل جوان و نوپایی که دوران طاغوت و پیروزی انقلاب را درک نکرده‌اند، اینک بیش از پیش با چرایی رخداد انقلاب اسلامی، بایسته‌های موجود و اهداف آینده جمهوری اسلامی آشناتر شوند.

«رادیو انقلاب» به سیاق سال‌های گذشته در بستر کلان راهبرد «جهاد تبیین» تلاش می‌کند با تبیین مبانی، اهداف، واقعیت و آینده انقلاب اسلامی برای جامعه مخاطب و  نسل‌های جوان و نوجوان کشور، بستری از نشاط آفرینی و امید به آینده را به مردم ایران ارائه نماید. در ادامه با معرفی برنامه‌های رادیو انقلاب در آستانه سالروز پیروی انقلاب اسلامی همراه باشید.

*«جام انقلاب » و گفتگو با چهره های مطرح انقلاب اسلامی

فریدون ماهر تهیه کننده برنامه« جام انقلاب »می گوید:این برنامه  کاری مشترک با تحریریه روزنامه جام جم و رادیو انقلاب است که بصورت مجله ای رادیویی از شنبه تا پنجشنبه ساعت 7 تا 8:30 صبح به روی آنتن می رود. در این برنامه سردبیران تحریریه روزنامه جام جم هر کدام اداره کننده یکی از بخش‌های برنامه با عنوان میز تخصصی هستند و در موضوع مرتبط آن میز با مهمانان خود گفت و گو می کنند.

ماهر ادامه داد: در این برنامه تلاش می شود در گفتگو با چهره های مطرح انقلاب اسلامی و اندیشمندان و صاحب نظران این عرصه به شبهات انقلاب اسلامی در سرفصل های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و .. پاسخ داده شود. همچنین در خصوص آخرین اخبار و اطلاع رسانی این حوزه ها نیز محتوای مربوطه را به مخاطبان خود می‌رسانند.

در این برنامه فریدون ماهر تهیه کننده، مصطفی صادقی کارشناس مجری و سردبیر و عاطفه علی پور به عنوان هماهنگی برنامه حضور دارند.

*«فجرآفرینان» و معرفی نسل جوان موفق

فرهاد دهنوی تهیه کننده مجله رادیویی «فجرآفرینان» که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت 9 تا 11 با محوریت جوانان و انقلاب اسلامی به روی آنتن می رود می‌گوید: تکیه و تاکید بر «امید آفرینی» و نشاط» و تمرکز بر جوانان و نسل پنجمی‌های انقلاب اسلامی از جمله راهبردهای این شبکه است.

جوانانی که در سال 57 فجرآفریدند و جوانانی که امروز آینده انقلاب در دستانشان است در این برنامه مورد هدف هستند .
در این برنامه دوساعته با نشاط و شادی و هیجان روزانه و انتخاب موسیقی های انقلابی و شاد با جوانان سخن می‌گوییم و آنها را در تمامی بخش‌ها همراه می‌کنیم.

*ریحانه و معرفی زن تراز

مطهره مهرابی تهیه کننده برنامه «ریحانه» می‌گوید: مجله رادیویی «ریحانه »برنامه ایست با محوریت معرفی زن تراز و الگوی سوم زن در انقلاب اسلامی و مولفه های یک زن شاخص در عصر حاضر را بر اساس معیارهای اسلامی_ایرانی، بازتعریف می‌کند.

در این برنامه تجربه زیسته زنان موفق این مرز و بوم پس از انقلاب مورد بررسی قرار میگیرد. بانوانی که هم در سنگر خانواده و فرزند آوری جهاد می کنند و هم در سنگر علم و صنعت و مسئولیت‌های خطیر اجتماعی و سیاسی و به معنای واقعی کلمه واژه ی الگوی سوم را تفسیر کردند.

برنامه «ریحانه» به تهیه کنندگی و سردبیری مطهره مهرابی فعال زن و خانواده و فعال رسانه ای، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱ از رادیو انقلاب پخش می‌شود و مجری کارشناس آن خانم محدث تک فلاح، از فعالان حوزه زن و خانواده در رسانه است.

*امواج شبهه

سیده فاطمه شعار تهیه کننده برنامه «امواج شبهه» می‌گوید: تطهیر رژیم پهلوی آن هم با هر ابزار و تکنیکی ،  سالهاست رسانه های معاند و اپوزیسیون خارج کشور از استیصال و ناچاری بدان متوسل شده اند و گرنه مگر می شود این دوره سیاه پدر و پسری از حافظه تاریخی و تلخ ملت ایران حذف شود؟

این تهیه کننده جوان رادیو انقلاب ادامه می‌دهد:  ما در برنامه «امواج شبهه »در واقع رمزگشایی، کدخوانی و سناریوخوانی می‌کنیم نسبت به آنچه که رسانه‌های بیگانه در این فرآیند به صورت متمرکز کار می‌کنند که هم مخاطب ما بداند علت بعضی از این مفاهیم و موضوعاتی که در رسانه‌های بیگانه مطرح می‌شود چیست و هم بتواند راه‌های برون‌رفت از تله‌هایی که این رسانه‌ها برای ذهن مخاطب از ترکیب راست‌ها و دروغ‌های بی‌شمار ایجاد می‌کنند چگونه حاصل می شود؟!

«امواج شبهه» برنامه گفت‌وگومحور ترکیبی است که با خط اشغال رسانه های بیگانه در قالب مروری بر مهمترین اخبار و پراکندگی موضوعات مطرح شده در رسانه های بیگانه آغاز و سپس میزگفتگوی تخصصی در این برنامه پخش می‌شود.

«امواج شبهه» به سردبیری علیرضا داودی، تهیه کنندگی سیده فاطمه شعار و اجرا کارشناسی مصطفی صادقی به روی آنتن می رود. در این برنامه زهرا شکوری مسئولیت دعوت از مهمانان آزاده مرنی مدیریت فضای مجازی و احمد یوسفی مقدم آیتم سازی آن را برعهده دارند. این برنامه یک روز درمیان ساعت 13 در جدول پخش رادیو انقلاب قرار دارد.

*میزگردهای عصر انقلابی

فریدون ماهر تهیه کننده«عصرانقلاب»  تبیین و تبلیغ دستاوردهای  44 ساله گذشته نظام اسلامی با تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی و درونزای کشور،توجه به الزامات دشمن شناسی و استکبار ستیزی در بستر انقلاب اسلامی همراه با  بازنمایی تاریخ معاصر، بازنمایی مکرر خطر نفوذ و نفاق در جامعه اسلامی و مقابله با آن، تبیین نقش و جایگاه نظریه مقاومت و سویه‌های منطقه ای  آن در منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی را از جمله راهبردهای« عصرانقلاب »که در قالب میزگرد و با حضور کارشناسان حوزه سیاسی تقدیم مخاطبان می شود، می‌داند.

او ادامه داد: «عصرانقلاب» با بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی از بازدارندگی دفاعی تا تحول آفرینی در نظم بین الملل یک روز در میان از ساعت 13 روی آنتن می‌رود.

*«ایران عزیزما» و فعالیت‌های استان‌ها

محمدبخشایش تهیه کننده « ایران عزیزما» می گوید: در این مجله رادویی دو ساعته با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  ضمن اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های استان ها و شهرهای مختلف کشور به جهاد تبیین می‌پردازیم.

جهاد تبیین در بیان کارآمدی ها و کارایی های انقلاب اسلامی یکی از کلان موضوعات این  برنامه به حساب می آید و محورهایی چون تبیین سازندگی و توسعه در انقلاب اسلامی و 4 دهه همت برای رفع محرومیت‌ها است. این برنامه با گویندگی  فاطمه نیرومند از شنبه تا چهارشنبه ساعت 14 تا 16 پخش می‌شود.

*بصیرت و همدلی در کوچه پس کوچه های خیابان انقلاب

بهزاد محمودزاده تهیه کننده «خیابان انقلاب»می‌گوید: این برنامه به نوعی نمادی از مسیرپیموده شده انقلاب اسلامی ارائه می‌کند. در این برنامه  تبیین رابطه مردم و انقلاب اسلامی با کوچه‌های بصیرت،همدلی و ... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمودزاده ادامه داد: مردم و نقش آنها در رخداد انقلاب اسلامی ،مردم و 4 دهه حراست از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن، مردم در گام دوم انقلاب و تمدن سازی نوین اسلامی ، مردم و مقابله با تهدیدات از جنگ تحمیلی تا فتنه سازی ها و اغتشاشات جریان نفوذ و نفاق در کشور، انقلاب اسلامی و مردمی کردن حکمرانی در کشور، انقلاب اسلامی و ظهور مردم سالاری دینی در جهان اسلام از جمله محورهای این برنامه است.

این برنامه از ساعت 16 تا 19 شنبه تا چهارشنبه از رادیو انقلاب پخش می شود.

*نسل‌ها و استحکام انقلاب

حسین روزبهانی تهیه کننده «همراه نسل‌ها» می‌گوید: با تمرکز بر نسل‌های مختلف انقلاب اسلامی به ارتباط بین نسل ها جهت تقویت و استحکام انقلاب می‌پردازیم. این برنامه ساعت 19 به مدت یک ساعت پخش می‌شود.

*«تاقله راهی نیست» و بیان دستاوردهای انقلاب

ساناز باقری تهیه کننده برنامه «تا قله راهی نیست» می‌گوید: این برنامه در خصوص  بیان دستاوردهای انقلاب  از جمله حوزه نانو است  که چهارم منطقه و هفتم جهان هستیم، صحبت می کند. اینکه در چه حوزه هایی پیشرفت کرده ایم ،  بیان افتخارات در حوزه دریایی ، هوایی ، رویان و اینکه  سراغ آدم های مختلف رفتیم و از آن ها در خصوص دستاوردهایی که ایران آن را کسب کرده است، پرسیده ایم.

این برنامه از ساعت 21 از شنبه تا چهارشنبه با کارشناس مجری دکتر محمد مهدی سجادیان و هماهنگی مهدی تاجیک  از آنتن رادیو انقلاب پخش می‌شود.

*بایسته‌های روبرویی با شبکه‌های اجتماعی در مرز پرگهر

امیرحسین ثقفی تهیه کننده برنامه «مرزپر گهر» گفت: بررسی چگونگی تبدیل تهدیدهای فضای مجازی به فرصت‌ها، بایسته‌های روبرویی با شبکه‌های اجتماعی با سرورهای کنترل شونده در جغرافیای دشمن، انقلاب اسلامی و بایسته‌های مدیریت کارآمدی، علمی و موثر فضای سایبر و مجازی و جلوگیری از شکل گیری جبهه‌های شدید جنگ شناختی دشمن، مقابله با سیاهنمایی و ترویج عدم اعتماد به نفس ملی در رسانه‌های معاند و ارائه الگوهای پیشرفت انقلابی و اراده رو به پیش جمهوری اسلامی، تبیین هنر و فرهنگ انقلابی، سینمای تراز انقلاب اسلامی و بایسته‌های این عرصه، بایسته‌های تئاتر، هنرهای نمایشی- تجسمی در بستر سبک زندگی و فرهنگ اسلامی و ایرانی از محورهای موضوعی این برنامه است.

این برنامه هر روز از ساعت 22  به مدت دو ساعت با  کارشناس مجری سیدحامد حسینی پخش می‌شود.

*صدای گفتمان انقلاب اسلامی

جدول پخش رادیو انقلاب در پنجشنبه و جمعه تغییر اندکی می کند و آن هم اینکه «در هوای بهمن »را از ساعت 16 به روی آنتن می‌برد و از ساعت 19 تا 21 برنامه «من ایرانی‌ام» پخش می‌شود.

گفتنی است شبکه رادیویی انقلاب با شعار «صدای گفتمان انقلاب اسلامی» به شکل ۲۴ ساعته روی موج FM ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز شنیده می‌شود. همچنین «رادیونما» این شبکه با پوشش تصویری کامل استودیو و حواشی تولید برنامه‌های از طریق گیرنده‌های دیجیتال کانال ۱۱۵ تلویزیون و البته اپلیکیشن ایرانصدا قابل دریافت است. این شبکه تا 30 بهمن به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول