اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

165 هزار مشترک مریوانی به کابل خودنگهدار متصل شدند

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان از پایان طرح تبدیل شبکه سیم مسی 165 هزار مشترک مریوانی به کابل خودنگهدار همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر خبر داد.

165 هزار مشترک مریوانی به کابل خودنگهدار متصل شدند

عبدالرحمن مرادی مدیر توزیع برق شهرستان مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مریوان از پایان «طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار» در شهر مریوان همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: با اتمام این طرح، شبکه برق بیش از ۱۶۵ هزار مشترک در شهر مریوان اصلاح و بازمهندسی شد.

وی افزود: طول شبکه فشار ضعیف در شهرستان مریوان ۵۴۱ کیلومتراست که ۲۸۱ کیلومترآن در مناطق شهری و ۲۶۰ کیلومتر آن نیزمربوط به نواحی روستایی است.

مرادی افزود: بهمن ماه جاری شبکه برق شهر مریوان معادل ۵۲ درصد کل شبکه شهرستان به طور کامل اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شد و با اتمام این طرح در مناطق روستایی در سال ۱۴۰۲، کل این شهرستان عاری از شبکه سیم مسی می‌شود.

 وی هدف از اجرای این طرح را افزایش پایداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی برای مشترکان مریوانی و همچنین ایجاد مبلمان مناسب شهری عنوان کرد و اظهار داشت: درحال حاضر قریب به ۱۶۵ هزار مشترک در شهر مریوان در بخش‌های مختلف خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بهره‌مند هستند که با اتمام این پروژه شبکه برق این تعداد مشترک به طور کامل بهسازی و بازمهندسی شد.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان میزان اعتبار اجرای این طرح را بالغ بر ۵۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای «طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار» علاوه بر مقابله با سرقت از شبکه، منجر به افزایش طول عمر شبکه و آمادگی بیشتر برای بحران‌های احتمالی خواهد شد.

گفتنی است، در حال حاضر ۸۱ درصد کل شبکه توزیع برق استان کردستان اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول