اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شاکی شدن استاندار آذربایجان شرقی از عملکرد ضعیف دستگاه‌ها

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از دستگاه های استان در پیگیری تخصیص اعتبارات و پیشرفت پروژه‌ها گفت: لازم است دستگاه‌ها پیگیر جدی جذب اعتبارات مصوب از دستگاه‌های ملی باشند.

شاکی شدن استاندار آذربایجان شرقی از عملکرد ضعیف دستگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت منابع اعتباری و عملکرد دستگاه های اجرایی استان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بیشترین پیگیری جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری مربوط به منابع عمومی برنامه و بودجه کشور، استان و ماده ۵۶ بوده و بانک‎ها آن طور که باید اقدامی صورت نداده اند.
 
وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌هایی که متولی پروژه‎ها هستند مطالبات خود را به هر نحو ممکن دریافت کنند.
 
خرّم ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید پیگیر جذب یا عدم جذب اعتبارات مربوط به استان، همچنین پیشرفت پروژه ها توسط دستگاه‎های مختلف اجرایی باشد و هر مبلغی که وارد استان می‌شود و کنترل پروژه‌ها تحت مسئولیت این سازمان اتفاق افتد.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های مربوط به آب و فاضلاب، تصریح کرد: این پروژه ها باید در اولویت تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری قرار گیرند و هر چه سریع تر تکمیل شوند.
 
خرّم در عین حال بر لزوم تکمیل پروژه های مربوط به سدها، پایاب سدها و تامین آب شرب از طریق این سدها تاکید کرد.
 
وی، وضعیت تخصیص اعتبارات مربوط به پروژه های آب منطقه ای استان را مطلوب دانست و افزود: آب منطقه ای باید سرعت کار خود را بالا برده و نسبت به فعال شدن پروژه ها اهتمام بیشتری داشته باشد.
 
استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از دستگاه های استان در پیگیری تخصیص اعتبارات و پیشرفت پروژه‌ها، سه دستگاه مدیریت و برنامه‎ریزی، اقتصاد و دارایی و دیوان محاسبات را مکلف کرد وضعیت منابع، پیشرفت پروژه‎ها و عملکرد هر یک از دستگاه های متولی را پیگیری کرده و گزارش اقدامات را ارائه دهند.
 
در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به تشریح آخرین وضعیت مصوبات سفر رئیس جمهور به استان پرداخت و گفت: سفر رئیس‌جمهور در مورخ ۳۱ اردیبهشت جاری، منجر به تصویب ۱۷۰مصوبه با اعتبار حدود ۱۹،۵ هزار میلیارد تومان شد که با لحاظ ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی به ۴۰.۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
 
محمد فرشکاران افزود: منابع تامین اعتبار این مصوبات که مقرر گردیده طی ۳ سال پرداخت شود شامل «منابع عمومی برنامه و بودجه کشور، استان، ماده ۵۶ و دستگاه اجرایی» ۵۷ درصد، «منابع داخلی و فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی» ۳۰ درصد، «تسهیلات و مشارکت» ۱۱درصد و «نهادهای حمایتی (ستاد اجرایی فرمان امام ، بنیاد مستضعفان و صندوق کارآفرینی امید)» و «منابع وزارت نفت» است.
 
وی در عین حال خاطرنشان کرد: مبلغ۱۶۰ میلیارد تومان در قالب مسئولیت اجتماعی و وزارت نفت اختصاص می‌یابد.
 
وی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را حدود ۶۲ درصد اعلام و اضافه کرد: تعداد ۲۸ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰درصد و تعداد ۱۲ پروژه دارای پیشرفت بالای ۹۰ درصد هستند.
 
در ادامه مدیران دستگاه های اجرایی به بیان آخرین وضعیت دریافت اعتبارات و وضعیت پیشرفت پروژه های مربوطه پرداختند.
 
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول