اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

امنیت اقتصادی مهم‌ترین ویژگی روند جدید دولت در حوزه اقتصاد

رئیس مرکز نوسازی اداری و مرکز تحولات وزارت اقتصاد و دارایی درباره تورم در اقتصاد ایران گفت: اقتصاد ایران از رویکرد نفتی و امتیاز فروشی دوران قاجار به‌سمت پویایی می‌رود، آینده اقتصادی روشن تصور می‌شود چرا که شیب تورم کاهشی شده است.

امنیت اقتصادی مهم‌ترین ویژگی روند جدید دولت در حوزه اقتصاد

به گزارش باشگاه خبرنگاران توانا امروز دوشنبه «۱۷ بهمن ۱۴۰۱» سیدحسین رضوی‌پور رئیس مرکز نوسازی اداری و مرکز تحول وزارت اقتصاد و دارایی در رویداد رسانه‌ای «چه سفرها کرده‌ایم» درباره وضعیت اقتصادی ایران از دوران قاجار تاکنون گفت: از ابتدای شکل‌گیری اقتصادنوین ایران ما یک اقتصاد مبتنی بر منبع فروشی داشته‌ایم. اوج این اتفاق در دوران قاجار با فروش امتیازهای مختلف رقم خورد؛ بعد از دوره فئودالیزم و سلطنت مبتنی بر آن این روند ادامه داشت و فروش نفت شدت گرفت.

 رئیس نوسازی و مرکز تحول وزارت اقتصادی و امور دارایی گفت: در آن دوره دولت متمرکز همواره متکی بر درآمد حاصل از خام فروشی بوده است و مردم به‌دنبال وصل شدن به این قدرت متمرکز بوده‌اند تا از این ظرفیت برخوردار باشند. اما در شرایط کنونی درحال تحول از یک دولت خام‌فروش تمرکزگرا به‌سمت دولتی ارزش‌آفرین هستیم.

رضوی‌پور روند اقتصادی پیش روی کشور را به‌سمت تشکیل دولتی مبتنی بر مردم دانست و در تشریح ابعاد آن تاکید کرد: این دولت برپایه‌ی توان اقتصادی مردم رشد می‌کند لذا تقویت کننده توان مالی مردم خواهد بود که البته اتفاق سختی است.  در این سیستم جریان مردمی اقتصاد و بخش خصوصی به‌جای اینکه درخواست کننده تسهیلات برای ایجاد ارزش و شغل و کار باشد به‌دنبال ثبات اقتصادی بازار و کنترل تورم خواهد بود. 

وی ایجاد امنیت اقتصادی را مهم‌ترین ویژگی روند جدید دولت در حوزه اقتصاد دانست و گفت: درآمد دولت در زمینه مالیات ۵۰ درصد افزایش داشته و استقراض دولت از بانک مرکزی صفر شده است و تلاش کرده با کمترین آسیب ممکن تامین مالی انجام دهد و رشد نقدینگی کاهش پیدا کرده و تورم شیب کاهشی داشته است. رویداد رسانه‌ای «چه سفرها کرده‌ایم» از جمعه ۱۴ تا ۲۲ بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ برپا خواهد بود و مسئولان کشوری و لشگری از طریق استودیوی پخش زنده تلویزیونی و غرفه‌های مستقر خبرگزاری‌های رسمی کشور به تببین دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.  مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در تهران، میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول