اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاهی‌ها/ ورود ابرهای پیش قراول سامانه بارشی به استان

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش برف در برخی از مناطق استان، نسبت به رخداد مه گرفتگی، وزش باد شدید، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید خبر داد.

هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاهی‌ها/ ورود ابرهای پیش قراول سامانه بارشی به استان

فیروز دولتشاهی، مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اعلام هشدار سطح نارنجی، اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، سامانه بارشی از بعدازظهر امروز تا بامداد روز پنجشنبه، جو منطقه را تحت تأثیر گرفته و به تناوب سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان می‌شود.

وی ادامه داد: بارش از بعدازظهر امروز تا روز چهارشنبه در نیمه غربی و نواحی شمالی استان شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، گواور، سنقر، کنگاور، کرمانشاه و هرسین از نمود بیشتری برخوردار است که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل نفوذ جریان سرد شمالی، بارش علاوه بر نواحی سردسیر و گردنه‌های برف‌گیر به تدریج در نواحی معتدل نیز به شکل برف مشاهده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: وزش باد که طی ساعاتی از اواخر وقت امروز نسبتا شدید خواهد بود؛ سبب نفوذ غبار به‌خصوص به نواحی غربی استان می‌شود.

وی اضافه کرد: متوسط دمای هوا از روز چهارشنبه تا پایان هفته بتدریج کاهش می‌یابد. کاهش دما، که شرایط را برای تشکیل مه، به‌ویژه در اوایل روز و در مناطق سردسیر و معتدل فراهم می‌کند؛ در روزهای جمعه و شنبه محسوس خواهد بود.

دولتشاهی با یادآوری صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش برف در برخی از مناطق استان، نسبت به رخداد مه گرفتگی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید خبر داد و در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این شرایط جوی، پرهیز از سفرهای غیرضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و سوخت کافی و لوازم گرمایشی هنگام مسافرت با خودرو، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، لایروبی کانال‌ها، اتخاذ تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی و آمادگی دستگاه‌های خدمت‌رسان شهری و جاده‌ای و سایر ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط را توصیه کرد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول