اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاون اردوغان: شمار جان‌باختگان در زلزله به ۲۸۴ نفر رسید

معاون رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به لغو پروازهای مسافری در برخی استان‌های زلزله‌زده، گفت در زمین‌لرزه صبح امروز ۲۸۴ نفر کشته و ۲۳۲۳ تن هم مجروح شدند.

معاون اردوغان: شمار جان‌باختگان در زلزله به ۲۸۴ نفر رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فواد اُکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) با حضور مقابل دوربین رسانه‌ها به ارائه توضیحات و آماری درباره زلزله ۷.۴ ریشتری در جنوب این کشور پرداخت.

اُکتای با بیان اینکه دولت تصمیم گرفته تا پروازهای مسافری در برخی استان‌های زلزله‌زده از جمله «غازی‌عینتاب» و «ختای» را متوقف کند، گفت: «زلزله در شرایط سخت جوی رخ داده و دولت اعزام وزیران و تیم‌های امدادی را به استانداری‌ها آغاز کرده است».

به نوشته رسانه‌های ترکیه‌ای، وی با بیان اینکه تعداد جان‌باختگان زمین‌لرزه به ۲۸۴ نفر رسیده، توضیح داد: «۲۳۲۳ نفر هم زخمی شدند. ۱۷۱۰ ساختمان به‌طور کامل تخریب شده و حجم ویرانی بسیار بالاست».

معاون ریاست‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه تاکنون ۷۸ پس‌لرزه در این کشور ثبت شده، اظهار داشت: «پس‌لرزه ها بزرگترین خطر هستند زیرا ممکن است به فروریختن ساختمان‌های بیشتری منجر شود».

اکتای ضمن اشاره به قطعی گاز در بسیاری از مناطق حادثه دیده، ادامه داد: «ما در تلاش جهت تامین گاز برای خانه‌ها و نانوایی‌ها هستیم. بیشتر ساختمان‌های مدارس در مناطق زلزله‌زده آسیب ندیده‌اند».

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون ۱۰۲ ایستگاه سیار به مناطق زلزله‌زده اعزام و راه‌اندازی آنها آغاز شده، افزود: «تمام مدارس در ۱۰ استان زلزله‌زده به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود اما برای بعد از آن، با وزیر آموزش تصمیم‌گیری می‌کنیم».

 

 

پایان پیام/خ/ ت 692

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول