اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سن امید به زندگی در ایران ۷۶ سال است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:سن امید به زندگی در سال ۵۷، ۵۴ سال بود اما اکنون به ۷۶ سال رسیده است.

سن امید به زندگی در ایران ۷۶ سال است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،حسین قناعتی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه  سلام تهران گفت: مهم‌ترین هدف هر نظام سلامتی، افزایش طول عمر و ایجاد زندگی با کیفیت است. امید زندگی در سال ۵۷ تاکنون از ۵۴ به ۷۶ سال رسیده است. ما در این ۴۳ سال فشارهای زیادی را متحمل بودیم اما در نهایت توانستیم نظام سلامت را همواره بهبود ببخشیم.

وی افزود: ما دانشکده‌های پزشکی‌ زیادی را در ایران مستقر کردیم که  ثمره آن تربیت متخصصان خبره‌ای بود که باعث جذب مردم از سراسر دنیا به ایران، برای انجام کارهای پزشکی شد. خوشبختانه ما می‌توانیم از این راه حدود ۵ تا ۶ میلیارد درآمد سالانه داشته باشیم.

قناعتی اظهار کرد: حدود ۱۰ ها هزار مرکز بهداشتی و بیمارستان به سیستم کشور اضافه شده و به علاوه همه مردم تحت بیمه قرار دارند و امکان بیمه شدن برای همه وجود دارد. همه این‌ها نشان می‌دهد که کشور ما در زمینه سلامت پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی در ادامه گفت: محققین ما در حال انجام کارهای بزرگی هستند. به عنوان مثال می‌توان به شرکت رنا در دانشگاه علوم پزشکی و پیشرفت‌هایی که در زمینه درمان سرطان حاصل شده است، اشاره کرد. همه این‌ها بدین معناست که سلامت و جان یک انسان، به عنوان نیروی کار و تاثیرگذار در جامعه‌اش بسیار مهم است. در آینده کشورهای تعیین کننده آن‌هایی هستند که بالای ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون نفر جمعیت داشته باشند و ما نیز باید با ارتقانظام سلامت خود، بستر را برای افزایش جمعیت فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: ما در همه سطوح نیازمند شایسته‌سالاری، مبارزه با فساد، شفافیت و قانون‌مداری هستیم . هم مردم و هم مسئولین باید قانون‌مدار باشند. به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز می‌دانیم که ما در زمینه عدالت کمی ضعیف عمل کرده‌ایم و این موضوع نیازمند اصلاح است که به عقیده من، ما در حال حرکت به سمت درستی هستیم.

قناعتی درمورد ساخت دانشگاه علوم پزشکی در عراق است: هزینه یک میلیاردی ساخت این دانشگاه بسیار پیشرفته، با خود کشور عراق بوده و ما تنها به صدور علم خود پرداختیم. این مساله برای ما پیشرفت بزرگی است چرا که توانستیم عملکردی عالی نسبت به رقبای غربی خود داشته باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول