اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نمایش ۸۵ درصد فیلم‌های جشنواره فجر در گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان با اشاره به ویژگی‌های جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته گفت: امسال شاهد بالاترین میزان فیلم‌های اختصاص یافته به استان هستیم که از ۲۴ فیلم، ۲۰ فیلم و به عبارتی ۸۵ درصد از فیلم‌ها در جدول زمان‌بندی جشنواره گنجانده شده است.

نمایش ۸۵ درصد فیلم‌های جشنواره فجر در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا ثقتی عصر امروز در نشست خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ضمن تبریک به علاقه‌مندان هنر هفتم اظهار کرد: امسال نیز مانند سال گذشته شاهد اکران همزمان جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سطح استان هستیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته گفت: امسال شاهد بالاترین میزان فیلم‌های اختصاص یافته به استان هستیم که از ۲۴ فیلم، ۲۰ فیلم و به عبارتی ۸۵ درصد از فیلم‌ها در جدول زمان‌بندی جشنواره گنجانده شده که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تداخل اکران وجود ندارد و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده شاهد استقبال ۳۰درصدی مخاطبان خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان از افزایش ظرفیت اکران و دسترسی مردم به فیلم‌ها در جشنواره امسال خبر داد و افزود: با توجه به تعدد آثار، محدودیتی برای تهیه بلیط وجود ندارد و سینما سپیدرود، ۲۲ بهمن و تالار مرکزی در اختیار جشنواره قرار دارد.

ثقتی در مورد اکران فیلم‌های منتخب در دهه فجر بیان کرد: تمامی فیلم‌های منتخب، پر سروصدا هستند و فیلم‌های خوب در باکس استان‌ها قرار گرفته که از ۱۷بهمن ماه نمایش داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر جشنواره، روح امید و اعتلا را با خود به همراه می‌آورد، گفت: ذات جشنواره‌ها، ذات رونق است و هر بار با برگزاری هر جشنواره در استان شاهد پیگیری‌های علاقه‌مندان هستیم که نشان دهنده خیر و برکت و شکوفایی استعداد جوانان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان با تاکید بر اینکه فیلم‌های امسال کارنامه‌ دولت هستند، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد سیاه‌نمایی‌ها و نمایش ضعف‌های کشور، به طور مشابه در چند فیلم بودیم که تزریق یاس و ناامیدی از وضعیت کشور بود که با روی کار آمدن کارگردانان و تهیه کنندگان جوان و با انگیزه که آستین همت را بالا زدند و با تولید آثار پر محتوا و مناسب مانند ابر مردان، عرصه را در دست گرفتند که از نقاط قوت جشنواره امسال است.

ثقتی به یک مشکل بسیار مهم در حوزه‌ سینمای استان گیلان اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات مهم استان که در حال برطرف کردن و حل آن هستیم، سینماهایی هستند که حدود ۴۰ یا ۵۰ سال قدمت دارند و مسؤولین آن‌ها شرایط احیا و بروز کردن را نداشتند و تلاش ما براین است که تمام سینماهای شهر بروزرسانی شوند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول