اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

بهره برداری از ۱۷۴۵ واحد مسکن روستایی در سفر رئیس جمهور به بوشهر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از افتتاح یک هزار و ۷۴۵ واحد مسکونی روستایی در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد و گفت: سهم شهرستان بوشهر ۹۶، تنگستان ۳۵۵، جم ۸۵، دشتستان ۵۵۹، دشتی ۱۲۹، دیر۱۸۷، دیلم ۹۹، عسلویه ۱۲، کنگان۷۲ و گناوه ۱۵۱ مورد می‌باشد.

بهره برداری از ۱۷۴۵ واحد مسکن روستایی در سفر رئیس جمهور به بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر صبح امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: مجموعه بنیاد مسکن یکی از نهادهایی هست که مولود انقلاب اسلامی می‌باشد و در همان ابتدای کار امام (ره) مشکلات شهر و روستاها را بررسی کردند و چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان تاریخی ایشان در ۲۱ فروردین ماه بنیاد مسکن تشکیل شد. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در این ۴۴ سال اقدامات موثر و زیادی صورت گرفته است، گفت: در زمینه نوسازی مسکن روستایی ۳۶ هزار و ۹۱۰ واحد مسکونی روستایی را نوسازی کردیم که از این تعداد، سه هزار و ۱۰۷ واحد مربوط به عملکرد یکسال اخیر بنیاد مسکن استان بوشهر بوده است. 

وی افزود: در بخش بازسازی مناطق حادثه دیده از بلایای طبیعی نیز در ۴۴ سال گذشته ۳۴ هزار و ۲۹ واحد مسکونی بازسازی شده است که ۶۳۰ واحد آن مربوط به یکسال اخیر می‌باشد. 

مقدم با اشاره به تامین مسکن برای اقشار کم درآمد روستایی و احداث مسکن محرومین روستایی در ۴۴ سال اخیر، بیان کرد: یک هزار و ۴۳ واحد تحویل مردم شده است و ۲۵۷ مورد نیز امسال در سفر ریاست جمهور تحویل مردم خواهیم داد. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: در این ۴۴ سال در بخش تسهیلات بلاعوض نیز به روستاییان یک هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان پرداختی صورت گرفته است که ۵۷۱ میلیارد مربوط به یکسال اخیر بوده است. 

مقدم تصریح کرد: در سفر اول هیات دولت به استان در قالب طرح ملی مسکن در سال ۲ هزار و ۳۸۰ واحد مسکونی برای روستائیان ابلاغ شد و امسال نیز ۲ هزار و ۲۵ واحد دیگر ابلاغ شده است که هدف‌گذاری ما سه هزار و ۵۰۰ واحد می‌باشد و در حال تلاش برای تحقق آن هستیم. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از افتتاح یک هزار و ۷۴۵ واحد مسکونی روستایی در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد و گفت: سهم شهرستان بوشهر ۹۶، تنگستان ۳۵۵، جم ۸۵، دشتستان ۵۵۹، دشتی ۱۲۹، دیر۱۸۷، دیلم ۹۹، عسلویه ۱۲، کنگان۷۲ و گناوه ۱۵۱ مورد می‌باشد. 

وی بیان کرد: در این ۴۴ سال، ۶۰۰ واحد مسکن محرومین شهری و یک هزار و ۳۶۰ واحد مسکن شهری احداث شده است. 

مقدم گفت: ۱۱ هزار و ۱۴ واحد مسکن مهر در این ۴۴ سال احداث شده است، که ۲ هزار و ۹۹۳ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در حال احداث می‌باشد که با تلاش‌های مسئولین استان ۸۴ واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای اولین بار در سفر دوم رئیس جمهور در شهر خورموج افتتاح می‌شود. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از افتتاح ۶۸ واحد مسکونی در دیر و ۸۲ واحد مسکونی دیر در کنگان که جز طرح مسکن محرومین می‌باشد خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش عمران روستایی در امور زمین ۱۷ هزار و ۱۰۰ قطعه زمین در ۴۴ سال اخیر به مردم واگذار شده است که در یکسال گذشته ۶۵۶ قطعه به مردم برای ساخت مسکن اهدا نموده ایم. 

مقدم اضافه کرد: در زمینه املاک و مستقلات محدوده روستاها نیز ۷۶ هزار و ۴۰۵ جلد سند تحویل روستائیان شده است که عملکرد یکساله شامل ۳ هزار و ۱۱۰ جلد سند می‌باشد. 

وی عنوان کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تاکنون ۱۲ هزار و ۸۳۱ جلد سند صادر شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۶۲ جلد سند مربوط به عملکرد یکسال اخیر بوده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در این ۴۴ سال ۲۶۵ بوستان روستایی به مساحت ۵۴۶ هزار متر مربع احداث شده است، که در یکسال گذشته هشت بوستان به مساحت ۲۰ هزار متر مربع ایجاد شده است. 

مقدم با اشاره به اینکه احداث چمن مصنوعی نیز یکی از افتخارات استان بوشهر می‌باشد، گفت: ۱۷۱ چمن در ۴۴ سال گذشته با مساحت ۲۵۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده است که در یکسال گذشته ۹ چمن به روستاها اضافه شده است و سرانه ورزشی۱/۱ به ازای هر نفر رسیده است. 

وی با بیان اینکه برخی از مناطق استان بوشهر بعد از هر بارندگی دچار سیلاب می‌شوند، بیان داشت: ۱۶۸ روستا در معرض سیل قرار دارند که در ۴۴ سال گذشته ۶۱ روستا ایمن‌سازی شده است و در یکسال گذشته نیز ۱۶ روستا به این تعداد اضافه شده است که در دولت جدید به دنبال شتاب بیشتری به این طرح هستیم. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: ۳۹۰ روستا در ۴۴ سال گذشته طرح هادی در آن‌ها اجرا شده است که در یکسال اخیر در ۱۶۰ روستا اجرای طرح هادی داشته ایم. 

مقدم با اشاره به اینکه در شاخص ملی نیز ۶۰ درصد معابر درجه یک روستاهای استان بوشهر بهسازی شده‌اند، گفت: روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان که ۴۰۰ روستا می‌باشد همگی دارای تهیه طرح هادی هستند و در ۴۷ روستا نیز بازنگری طرح هادی صورت گرفته است. 

وی عنوان کرد: در زمینه گردشگری برای ۵ روستا کار مطالعاتی صورت گرفته است و تمامی ۲۴ بخش استان مطالعات منظومه‌ آن‌ها انجام شده است، که نسبت به دیگر استان‌ها پیشگام می‌باشیم. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در ۴۴ سال گذشته، ۲۷ هزار میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول