اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

روانسر «سبز» شد

جشن تکمیل گازرسانی شهرستان روانسر با حضور استاندار کرمانشاه، برگزار شد.

روانسر «سبز» شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در سومین سفر کاری خود صبح امروز با استقبال فرماندار و امام جمعه روانسر وارد این شهرستان شد.

بازدید از چند طرح و افتتاح پروژه‌هایی در حوزه عمرانی و شرکت در همایش روحانیون اهل سنت از جمله برنامه‌های استاندار کرمانشاه در روانسر است.

استاندار کرمانشاه به همراه  فرماندار و امام جمعه روانسر، از مدرسه نیمه‌کاره علوم دینی شهر این شهرستان بازدید کرد و  از تخصیص کامل اعتبارات ساخت این مدرسه علوم دینی خبر داد.

در ادامه این سفر یک‌روزه، آیین بهره‌برداری از گازرسانی به ۳۹ روستا و ۲۴ واحد صنعتی شهرستان روانسر با حضور استاندار کرمانشاه در روستای نهرابی برگزار شد. برای این طرح گازرسانی ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

با این افتتاح، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان روانسر به صورت کامل گازدار و این شهرستان در بین شهرستان‌های سبز کشور قرار گرفت.

استاندار کرمانشاه، از ۲ تن از اهالی روستای نهرابی که از خانواده معظم شهدا بودند، خواست که افتتاح امروز را انجام دهند.

استاندار کرمانشاه در این مراسم انقلاب اسلامی را یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی برای مردم ایران دانست که به یاری امام راحل(ره) و شهدا تحقق یافته و اظهار کرد: وضعیت کنونی کشور با قبل از انقلاب از نظر برخورداری  مردم از انرژی و نیز عزت، کرامت و امنیت قابل مقایسه نیست و اینها را مدیون امام (ره)  و شهدا هستیم. 

وی با تأکید بر لزوم تلاش برای نگهداری و ارتقاء این دستاوردها،  گفت: امروزه همگان از خدمات انقلاب منتفع هستند و ما باید قدردان این موضوع باشیم و برای انقلاب سنگ تمام بگذاریم. 

صحرایی ضمن تبریک به مردم مناطقی که طی این پروژه ها از نعمت گاز برخوردار شدند، از مردم خواست درست مصرف کردن،  ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف گاز را رعایت و به فرزندان خود بیاموزند که باید از سرمایه گاز برای آیندگان محافظت کنند. 

ناصر حسینی، سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه نیر، اظهار کرد: در راستای تکمیل شبکه گازرسانی و خدمت‌رسانی به مردم شریف استان در دهه مبارک فجر این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید که طی آن  ۳۹ روستا  شامل ۲ هزار و ۸۹ خانوار با اعتبار ۸۹۰ میلیارد ریال و  ۲۴ واحد صنعتی با حدود ۱۵ میلیارد  ریال اعتبار از نعمت گاز برخوردار شدند. 

وی با بیان اینکه شهرستان روانسر ۱۲۱ روستای دارای  قابلیت گازرسانی دارد، گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های امروز، تعداد روستاهای گازدار شهرستان به ۱۱۸ روستا رسید و ضریب نفوذ گاز روستایی این شهرستان از ۷۵.۲ درص  به ۹۹.۷ درصد افزایش یافت.

حسینی همچنین با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز در بخش شهری شهرستان روانسر ۱۰۰درصد است،  اعلام کرد:  با افتتاح طرح‌هایی که امروز انجام  شد، شهرستان روانسر از نظر برخوداری از گاز طبیعی، «شهرستان سبز» محسوب می‌شود.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه یادآور شد: با افتتاح طرح گازرسانی به این ۲۴ واحد صنعتی ظرفیت استفاده از ۳ هزار و ۲۰۰ مترمکعب گاز طبیعی جایگزین سوخت مایع فراهم شده است. 

حسینی درپایان ضمن تشکر از همراهی و همکاری مردم و بزرگان منطقه با شرکت گاز استان، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۱۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اجرا و یک ایستگاه تقلیل فشار نیز احداث شده است. 

گفتنی است، در  شهرستان روانسر۵۰۰ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه گازرسانی و ۵ هزار نصب انشعاب با جذب ۱۶ هزار و ۳۰۰ مشترک انجام شده است و ۱۳۰ واحد صنعتی و تولیدی نیز  در این شهرستان گازدار هستند..

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول